دل آباد :: رسانه اهل دل

دل آباد، رسانه بی دل هایی ست که در به در، در پی دلدار اند.
خانه | اخبار | پیامک | کتاب | جزوه | اپلیکیشن | فیلم | صوت | ختم قرآن | عکس | گوشه‌نما | آرشیو | پیوندها | وبلاگ‌ها | همدلی در دل‌آباد
درباره ما | تماس با ما


امروز
یکی دیگر از روزهای خوب خداست


آخر ای مرد، غریبی هم حدی دارد


| ارسال در «دل‌نوشت»«دل‌رواق» توسط دل‌باخته .. ، در ساعت ۱۲:۰۰ روز دوشنبه ۲۳ ارديبهشت ۹۲ |


از پیاده رو مدرسه معصومیه قم -همانجا که سال ها شبستانش از فرط نور ضریح عشق، روزستان شده بود - قدری پایین تر که می آیی، در آنسوی خیابان تابلوی سبز رنگ کارگاه ساخت ضریح دیگری به چشم می خورد. تابلویی که حالا بعد از گذشت چند سال رنگش از سبزی به سفیدی می زند. نمی دانم، شاید این تابلو هم در این سال های محنت بار، از این همه غربت و از این همه جسارت، رنگ از رخسارش پریده باشد. آخر مگر می توان فراموش کرد آن حوادث دلخراش و آن فجایع دردناک را. مگر می توان از خاطر برد آن سیلی را که روزی از داغ مظلومیت شما بر صورت شیعیان نشست. هنوز صدای زنگ آن سیلی سنگین به طرز جانسوز و غم انگیزی در گوش شیعه می پیچد. هنوز یک سوی صورت ما از شرم غفلت و سوی دیگر صورتمان از خشم جسارت به شما سرخ است. ما هنوز یک چشممان از هتک حرم و چشم دیگرمان از هتک حریم شما غرق اشک و خون است. 

 

انگار همین دیروز بود که غنچه های گلزار حریم هادی را در این غربت سرا با خنجری آغشته به زهر کینه از ساقه جدا کردند و بر سر نیزه وقاحت زدند. و ما همچون زنان کولی کوفی، آنقدر منتظر ماندیم تا سر حقیقت را - از روی غفلت - روی نیزه جهالت ببینیم، و دیدیم. و بگو چه دیدیم و چه ها که شنیدیم. چقدر زجه زدیم و چه مویه ها که نکردیم. درست همان وقت ها بود که تازه یادمان افتاد جای خالی نام شما در فهرست عناوین همایش های نمایشی ما مشهود است. آری نام شما گویی بهانه خوبی برای دستیابی به مقاصد دیگر بود. گویی با این جسارت وقتش رسیده بود یاد شما را گرامی بداریم. و در این مدت چه همایش ها که نگرفتیم. مسابقات مختلفی برگزار کردیم که تنها به «نام» شما بود اما به کام دیگران. ولیکن دریغ از اینکه حتی نتوانستیم اندازه نیمی از  آگاهی مردم به امثال نقی های پایتخت را نسبت به امام هادی ارائه کنیم.

 

غربت از این بیشتر که ما - به ظاهر - شیعیان شما، تا همین دیروز تردید داشتیم که نقی در میان ائمه هدی، نهمین امامی است یا دهمین هادی ما؟ براستی با چه رویی باید گفت که در این سال های غفلت بار، بارها شک به دلمان افتاد که «محمد تقی» هادی ست یا «علی النقی»؟! حالا اما وقتی جسارت ها یک به یک روا شد، یقین کردیم که «نقی» مظلوم ترین نام جهان است. و دیگر عجیب نیست که در رسانه ملی ما «نقی» جزء مضحک ترین نام باشد. رسانه ملی چقدر خوب «نقی» را در پایتخت به مردم ما معرفی کرد ولی ما نتوانستیم هادی را در ایران اسلامی به شیعیان معرفی کنیم. پایتخت چقدر خوب تلفظ نام «نقی» را به مردم آموخت، اما ما نتوانستیم نام و مرام امام خود را به درستی برای مردم تبیین کنیم. براستی ظلمی که امروز به بنی هاشم از جانب ما می رسد چه کم از ظلم عباسیان دارد. بنی عباس در این سال ها روزی با لهجه مازنی و روزی دیگر با گویش گیلکی بر پیکر حقیقت می تازند.

 

شاید ما زیادی مته به خشخاش می گذاریم. شاید بضاعت رسانه ملی همین است. رسانه ملی از نامش هم مشخص است که ملی است و اسلامی نیست؛ درست مثل بانک ملی! از هر کسی با توجه به داشته هایش باید انتظار داشت. از کوزه همان برون ترآود که در اوست. اندازه وسع صدا سیما همین است. با بلیط رسانه ملی تنها می شود سوار بر اتوبوسی بی برگشت به تماشای پایتخت نشست و به ساختمان پزشکان رفت و خنده بازار به راه انداخت. چاردیواری اختیاری! در سین برنامه های صدا و سیمای ما جز یک نصف روز و یک نیمه شب برای سوگ شما دیگر فرصتی وجود ندارد. تقصیر رسانه ملی نیست. لیست بیست و چهار ساعته پخش برنامه های بیست شبکه صدا و سیما پُر است. رسانه ملی برای «آدم برفی» وقت دارد اما برای «انسان کامل» وقت ندارد! خانه بدوش، آقا ماشالله و خانواده اش نیست که توی شبکه نمایش برای ما «فیلم» بازی می کنند، خانه بدوش مایی هستیم که به جای مستند فدک، دنبال کوچه های بنی هاشم می گردیم توی مستند آفریقا! خانه بدوش مایی هستیم که در به در بین شبکه ها دنبال یک یا هادی خشک و خالی می گردیم، ولی باز هم هر بار با نا امیدی، دست های خالی مان را پشت در خانه وجدانمان دراز می کنیم.

 

«پایتخت دو»ی متوکل عباسی بغداد نبود، جام جم است. «جام جم» سال هاست که جزو سرزمین های اشغالی ست. و به روشنی می بینیم هر سال که می گذرد فیتیله دین پائین تر کشیده می شود در جام جم! وگرنه کدام خواننده لاقیدی می توانست به راحتی کاری که صدا و سیما کرد نام ائمه را یکی پس از دیگری مخدوش کند؟ کدام شبکه ماهواره ای توانست مثل رسانه ملی، نام حسن و تقی و اصغر و جواد و نقی را مضحک کند؟ آری تا پایه های تخت پادشاهی جام جم روی پای امثال «نقی»ها استواری است، ما فرصت نمی کنیم تا بپرسیم که چرا خورشید در شهر سامرا از سمت غرب و اینقدر غربت بار و غریبانه می تابد؟ نه هیچ فرصت نمی شود سوال کنیم که چرا فاصله طلوع و غروب در حرم، این اندازه کوتاه است در نگاه سردابی زوّار؟ چرا دیگر مقصد اتوبوس هیچ کاروان اهل دلی سامرا نیست. آخر چرا این همه ریزگرد غریبی در هوای این شهر پخش است؟ ریزگردهای غربت در هر متر مکعب هوای سامرا از 300 میکروگرم، چندین گرم هم بیشتر است. این هوای غیر مجاز، برای شش های تابلوی «وضعیت خطرناک» هم خطرناک است. پس احوال تنفس کبوترها چگونه است در این شهر؟ نفس هاشان به شماره نمی افتد در این هوای غبار آلود؟ پرهاشان نمی سوزد از این گرمای سوزان؟

 

پس چگونه سر می کنید در این تنهایی و بی کسی؟ آخر ای مرد، غریبی هم حدی دارد! چرا سکوت است انتهای تمام خواهش های هربارمان؟ چرا بی جواب است تمام این پرسش ها غمبارمان؟ حق با توست، انگار تصویر پاسخ این پرسش ها را باید در آینه غفلت زده خود پیدا کرد. همه اش تقصیر ماست. این ما بودیم که با بی توجهی به ندای شما دست های پلید بیگانگان را به خیمه های حرمتان رساندیم. آری ساده بگویم ای مرد، ما مقصریم. ما را ببخش که توی رسانه ملی ما عسل بدیعی ها بیشتر از عسل طبیعی طرفدار دارند. ما را ببخش روزی که شمر شقی دوران ما روی سینه شما نشست، ما همچون کوفیان تنها تماشا کردیم و به یاری شما نشتافتیم. ببخش ما را که هر بار وقتی نام شما را شنیدیم همچون فلک زده ها بین «علی النقی» و «محمد تقی» مردد شدیم. ببخش ما را که با نهایت شرمساری، یک حدیث هم از شما در دفتر دل خود به یادگار نداریم. ببخش ما را که همیشه منتظر ماندیم تا جسارتی ناروا بر شما روا شود و هتک حرمتی شود تا در پی راه چاره باشیم.

 

ما را ببخش که به قدر ذره ای قدر زیارت جامعه کبیره را ندانستیم. گناهان کبیره ما گنه کاران را تنها با صافی و صفای جامعه کبیره شما می توان تصفیه کرد، ببخش ما را که جامعه صغیره ما هنوز درک درست و روشنی از «جامعه کبیره» شما ندارد. غریبی شما در میان اهلبیت رسول زبانزد خاص و عام است. کاش جای ستاد بازسازی حرم شما، ستادی برای حفظ و ترمیم حریمتان به راه می افتاد. کاش می شد مردم جای پول و طلا، سلام هایشان را به سوی شما عرضه می داشتند. کاش پیش از آنکه حرم شما در سامرا بازسازی شود، ستادی حرم شما را دوباره محکم تر از قبل در دل ما بنا می کرد. باید برای بازسازی حریم شما آستین ها را بالا زد. من یقین دارم روزی می آید که آدم های ناباب از حول باب های حرم شما برای همیشه نیست خواهند شد. ما همچنان مشتاقانه منتظریم تا آن روز که در فهرست مقاصد آژانس های مسافرتی، نام شهری دیگر با امکان پرواز مستقیم اضافه شود. روزی که با یک پرواز عاشقانه برای عرض ارادت به آستان کبریایی سامرا سر می ساییم.

نظرات  (۳۶)

۲۳ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۲:۳۳

زهرا می گوید:

سلام من با این دیدگاه که سریال پایتخت هدفش تخریب امام هادی هست زیاد اعتقاد ندارم چون شخصیت نقی یک شخصیت دوست داشتنی هست همچنین شخصیت پدرش من خودم وقتی سریال رو میدیدم حس تخریب بهم دست نمیداد

پاسخ دل‌باخته :


سلام علیکم
اینکه هدف سریال پایتخت چه بوده مورد بحث ما نیست. 
بنده در این نوشته از هدف سریال پایتخت حرفی به میان نیاوردم؛ 
از مضحکه شدن نام مقدس «نقی» در افواه عامه سخن گفتم.
حالا می خواهد ملت لذت برده باشند از این برنامه های تلوزیونی یا تنفر،
مهم این است که با ابتکار و هنر رسانه ملی نام «حسن» و «نقی» و «جواد» .. از بیم تمسخر توسط دیگران، دیگر توسط والدین برای فرزندان انتخاب نمی شود.
۲۳ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۳:۵۱

فاطمه ... می گوید:

" پاسخ این پرسش ها را باید در آینه غفلت زده خود پیدا کرد. "
عالی بود .. یعنی پر از درد بود ... دردی که باید دل از دستش خون باشد ...

پاسخ دل‌باخته :


مثل انار خون دل از خویش می خوریم...
۲۳ ارديبهشت ۹۲ ، ۲۲:۳۹

نقـ طه می گوید:

جانم ب فدای ش ..
همین قدر می دانم !

پاسخ دل‌باخته :


غریب گذاشتیم او را
خیلی غریب...
۲۳ ارديبهشت ۹۲ ، ۲۳:۰۶

طاها... می گوید:

واقعا غربت مولا بی حد واندازه است

پاسخ دل‌باخته :


آخر غریبی هم حدی دارد...
۲۳ ارديبهشت ۹۲ ، ۲۳:۵۴

احمد می گوید:

باسلام
از اینکه با نام های اهل بیت خواسته یا ناخواسته بازی می شود متنفرم.

پاسخ دل‌باخته :


سلام بر شما
خدا باعث و بانی اش را هدایت کند ان شاءلله
۲۴ ارديبهشت ۹۲ ، ۰۱:۰۵

روایت شیدایی می گوید:

شرمندگی فقط همین ....

پاسخ دل‌باخته :


آری فقط شرمنده ایم، همین
۲۴ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۰:۴۵

ماری می گوید:

سلام آقا سید

همیشه نگاه تیزبین لازمه تا این نکات رو دریابه و قلم شیوایی لازمه تا اونها رو به رشته ی تحریر در بیاره
امید که گوشها و دلهای شنوا و بینایی هم پیدا بشه

قلمتون و قدمتون همواره به سوی نور

مظلومیت این خاندان زبانزد است. درد دارد این همه مظلومیت... درد... و درد را از هر طرف بنویسی باز هم درد است

پاسخ دل‌باخته :


سلام بر شما
ان شاءلله که همگی بیدار شویم، از این خواب غفلت
سپاس از لطف شما
مظلومیت در خاندان نبی 
از بین نمی رود
بلکه از امامی 
به امام دیگر منتقل می شود...
۲۴ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۵:۱۳

کلیک های پایداری می گوید:

سلام
حرف شما هم جای تامل داره..
ممنون از روشنگریتون
دعوتین به چند قدم از قلــــم افکارم....

الگویی به نام ائمه اطهار علیه السلام.
click-lasting.mihanblog.com
در صورت تمایل لینک ما رو به اسم( کلیک های پایداری) لینک کنید و خبرمون کنید
یا حق

پاسخ دل‌باخته :


سلام علیکم
سپاس از توجه و لطف و دعوتتان
۲۴ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۶:۲۹

عمارنامه می گوید:

سلام و درود؛
دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
http://www.ammarname.ir/link/22110
ما را با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
موفق و پیروز باشید .
یا علی

پاسخ دل‌باخته :


سلام و رحمة الله
سپاس از حسن توجه شما
۲۴ ارديبهشت ۹۲ ، ۲۱:۱۵

محمد ابراهیم باغبان می گوید:

سلام
متن زیبائی بود
بنده هم ده سالی است که در قم طلبه ام و معصومیه هم زیاد آمده ام و اهل رسانه هم هستم اما بنظرم شما در این مطلب حساسیت زیادی به خرج داده اید و چنین نیست که با این استعمالات نامی چندان و برای ایام زیادی مضحکه شود آنهم به نیت تمسخر عقاید
همان که گفته اید زیادی مته به خشخاش رسانه ملی گذاشته اید
در هر صورت رسانه اشتباه زیاد دارد و حضرت آقا هم این را می گویند اما باید در نظر گرفت که می خواهد به رعایت حدود اسلامی رسانه ملی باشد نه فقط من و شما
خدا حفظتون کنه
یاعلی

پاسخ دل‌باخته :


سلام و رحمة الله
خدا حفظتان کند و بر تأییداتتان بیفزاید.
۲۴ ارديبهشت ۹۲ ، ۲۳:۰۸

منتظرالمهدی می گوید:

موی ازغم سامرایی ام گشته سپید
درچهره چروک بیکسی گشته پدید
دانی که چرابه سروسینه بزنیم؟
چون بولحسن ثالث ماگشته شهید
شهادت جانسوزانه امام علی النقی تسلیت باد

پاسخ دل‌باخته :


بر شما هم تسلیت
ماجور باشید ان شاءلله
۲۴ ارديبهشت ۹۲ ، ۲۳:۲۷

گلگشت می گوید:

هو الحق

پاسخ دل‌باخته :


حق نگهدارتان
گمانم منتظر تر از زبان عضوی ندارم من
و اما در دلم؟!...شاید تو چیز دیگری دیدی


پاسخ دل‌باخته :


بسازم خنجری نیشش ز فولاد
زنم بر دیده تا دل گردد آزاد
۲۵ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۱:۲۶

بسیج پیراپزشکی فردوس می گوید:


یوسف مى دانست تمام درها بسته هستند ؛
اما به خاطر خدا و به امید او حتی به سوی درهای بسته دوید و تمام درهای بسته برایش باز شد ...

"اگر تمام درهای دنیا هم به رویت بسته شدند ، به طرف درهای بسته بدو ؛ چون خدای تو و یوسف یکیست"

۲۵ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۸:۰۵

زهره می گوید:

بند اخرتون خیلی قبول دارم
بسم الله النور

مثل همیشه سخن از دل برآمده بود، بر دل نشست...

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
می رسد روزی که آخر می چکد این ابر
تا ظهورش صبر...!

یاعلی

پاسخ دل‌باخته :


گرچه این شب بسی تاریک است
اندکی صبر
سحر نزدیک است...
هرکس بخواهد کاری را انجام دهد راهش را پیدا می کند

و هر کس نخواهد کاری را انجام دهد ، بهانه اش را . .

پاسخ دل‌باخته :


اگر خدا بخواهد..
۳۰ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۶:۵۹

خانم معلم می گوید:

سی و اندی از انقلاب گذشت و ما هنوز به قول شما نتوانستیم به بچه هامان بگوییم امام نهم مان علی النقی است یا محمد تقی؟! ... یعنی درد همه از صدا وسیماست ؟!!
صدا وسیما که تا قبل از ریاست جمهوری آقای خاتمی ، هر کانالش با برنامه های مذهبی پر میشد؟
مگر الان در این شبکه ها کم برنامه ی مذهبی داریم . صحبت بر سر این است که برنامه ریزی نداریم . نمیدانیم مخاطبمان چه گروه و چه کسانی هستند و چگونه باید برایشان حرف زد تا به نتیجه رسید .
۱۳ خرداد ۹۲ ، ۱۴:۵۳

نرگس روزبهانی می گوید:

دغدغه یکار قابل ستایشه!
ولی کن نالیدن از دردی که اتفاقا این درد بالیدن داردکافیست؟
ای کاش از چاره هم می گفتید.

پاسخ دل‌باخته :


آری ببالید از اینکه امامان را به استهزاء گرفته اند و توهین می کنند، و بنالید از آن ها که دردشان آمده.
اتفاقا راه چاره های زیادی گفته شده است، هر وقت آن ها انجام شد، بفرمایید راه چاره جدید بخواهید.
۰۵ اسفند ۹۲ ، ۰۶:۰۸

وبلاگ زهرا ریحانه النبی می گوید:

بسم رب المهدی روحی فداه

روحی فداک یا امام نقی علیه السلام

سلام و بسیار عالی بود ...

دردنامه ای بود در نوع خود خواندنی ...

مستدام باشید و ولایی

یا زهرا سلام الله علیها

پاسخ دل‌باخته :


سلام علیکم
سپاس
درد را از هر طرف بخوانی دردناک است...
۱۳ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۴:۳۵

مصطفا گرجی می گوید:

آه از آن ساعتی ............

پاسخ دل‌باخته :


......
۱۳ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۵:۴۹

حسین رضائی فرد می گوید:

سلام سید
حق بود . . .

پاسخ دل‌باخته :


سلام بر حسین
در پناه حق باشید و بمانید
۱۴ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۴:۴۴

دختران عفیف ...پسران غیور می گوید:

ما را رها کنید در این رنج بی حساب
با قلب پاره پاره و با سینه ای کباب............

خوشحال شدم که باز نوشتید
شما با این دغدغه و این قلم نوشتن را رها نکنید برادر

پاسخ دل‌باخته :


سپاس از لطفی که به این آبادی دارید
۱۴ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۵:۴۲

منورالفکر می گوید:

براین همه درد و رخنه و زخم
مرهم کو؟
نه طبیبیم و نه دوا
نه سِر شفا دانیم
و

نه راه بلا گزینیم
حتی گاهی که جسارت خواستنش را داریم
راه وچاهش را ندانیم
در غرقاب راحت طلبی
یا غفلت و جذب گذر
مانده ایم و مرده ایم
انگار...

پاسخ دل‌باخته :


تو را در این هجوم تنها گذاشتیم
و برای مظلومیتت فقط می گرییم...
۱۵ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۴:۰۴

مهرجان . . می گوید:


- مـتن زیـبـایـی بـود. .
- آری!
متن زیبایی بود!

- بـایـدکـاری کـرد. .
- آری!
بایدکاری کرد!

-امـا چـه کـاری؟
-آری!
اماچه کاری؟
.
.
.

باسلام،
به روزم باغـــزلی باعنوان:" شـــرح پـــریـــشانـــی " . .


پاسخ دل‌باخته :


سلام و رحمة الله برادر
باید به خود آمد تا خدایی عمل کنیم.
ان شاءلله خدمت می رسیم.
۱۵ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۸:۵۳

کلیداسرار می گوید:

به چی فکر می کنیم و چی میشه؟؟؟
پس تا کی باید سوالای بی جواب ما با جواب باشه؟؟؟؟
ینی شرمنده
انقدی که شما این مطالب و به زبون میارید صدا و سیما متوجه نیستند که به کجا چنین شتابان!!؟؟
حس میکنم نسل های امروزم غریبند یعنی غریبشون کردند!!!
غریب کردن تا کی؟؟؟؟
غریب شدن تاکی؟؟؟؟

پاسخ دل‌باخته :


چه عرض کنم...
۱۵ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۹:۱۴

جعفری می گوید:

سلام
خدا قوت
نکته سنج و دقیق نوشته بودید. اما ای کاش بعد ا زهمه انتقادها و درد دل ها قدری هم از امام هادی ع گفته بودید. شاید اینجا محملی میشد برای بیشتر شناخته شدن ایشان.

پاسخ دل‌باخته :


سلام بر شما
متشکر.
متن طولانی می شد. نویسنده در یک متن که باید مخاطب در فرصتی کوتاه بتواند آن را بخواند، نمی تواند به تمام اهداف برسد.
ان شاءلله در فرصت های بعدی این مهم را دست یابیم.
سلام
*شما را دعوت می کنم به حریص بودن....

حریص باشیم....!!!!!

http://zareh.blog.ir/post/401

پاسخ دل‌باخته :


سلام علیکم
سپاس از دعوتتان
۱۶ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۱:۱۰

ماری می گوید:

سلام آقا سید
احوالاتتون خوبه؟
چرا مدتیه که مطالب قبلی تون رو مجددا می ذارید و مطلب جدیدی نمی نویسید؟

پاسخ دل‌باخته :


سلام بر شما
الحمدلله
گاهی دلیلش نبود فرصت برای نوشتن است.
و گاهی دلیلش این است که متن مورد نظر در گذشته آنچنان که باید مورد توجه قرار نگرفته است.
۱۹ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۰:۲۶

همحار می گوید:

سلام
ممنون از نگاه بصیرت دهتون
یه نقد سازنده دارم : جامعه ما زیادی نقاد شده و حرف زننده. من عوام دیگه الان دنبال تولیدم. دلم میخواد امثالهم که هم اهل دین عمیقید هم دید ژرف هم عامل, دست به تولیدهای کاربردی بزنید. قطعا یک خلا بزرگ شیعه استفاده نکردن از رسانه برای رساندن مفهومشه. چیزی که جبهه کفر با تمام توان بیشتر دنیا رو با همون تو دستش گرفته. اهل تولید بشید تا انشالله دل هادی النقی علیه السلام رو بیشتر به دست بیارید و از غربت برهانید.شما دور و برتون رفقهای هم درد و همدل زیادی دارید که میتونید این مهم رو به انجام برسونید. بامدد از صاحب عصر اروحنا له الفدا قدم در مسیر بذارید. سفره ای پهن کنید که هر منتظر حقیقی عشقشو نشون بده و بسم الله بگه. مطمئنم که دل حضرت قمر بنی انقلاب رو هم شاد خواهید کرد. لبخندی که به تمام دنیا میارزه نصیبتون خواهد شد

پاسخ دل‌باخته :


سلام خدا بر شما
سپاس از تذکر و نظر ارزشمندتان
ان شاءلله بتوانیم در آینده موارد مورد نظر را در دستور کار قرار دهیم و نواقص و کمبودها را در مسیر حرکت خود جبران کنیم.
برای توفیقمان دعا کنید.
۲۰ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۹:۰۷

ساقی می گوید:

شرمنده ایم از این همه غربتت که خبر میدهد از خواب غیرتم

پاسخ دل‌باخته :


چه وقت خواب است
دیگر موقع بیداریست...
۲۰ ارديبهشت ۹۳ ، ۲۰:۰۲

زائر آسمان ... می گوید:

سلام بر غریب سامرا
خضرت هادی علیه السلام
این روزها نام امام محمد تقی و امام علی النقی را که می بینم یاد متن شما می افتم..
واقعا چرا نام امامانمان را با هم اشتباه می گرفتیم اما اگر شعر فلان خواننده را ...
!
خدایا نگاهی
.
التماس دعای زیاد
ی
ا
ع ل ی

پاسخ دل‌باخته :


امان از غفلت ما
یک روز کوفیانه کربلا را رقم می زند
و یک روز دیگر
هادی امت را مظلومانه رها می کند در برابر کفتارها...
۲۰ ارديبهشت ۹۳ ، ۲۰:۰۳

زائر آسمان ... می گوید:

"ماه" را به روز کردیم ...
راستی کتابتان هم در آستانه ی چاپ است مبارک باشد ان شاءالله
.
در پناه خدا مومن باشید
ی
ا
ع ل ی

پاسخ دل‌باخته :


ان شاءلله توفیق شود سر می زنیم
متشکر و ممنون
خدا حافظتان باشد
۲۱ ارديبهشت ۹۳ ، ۰۹:۵۶

چادرخاکی می گوید:

بسیارعالی
کسی که در برابر خداوند زانو می زند می تواند در برابر هر کسی ایستادگی کند

پاسخ دل‌باخته :


سپاس
۲۳ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۶:۱۴

سیدپویا می گوید:

سلام بر امام هادی
دشمنان اهلبیت از غفلت و کمبود شناخت ما سوءاستفاده کرده اند. چرا که ارادت ما به امامانی مثل حضرت اباعبداله آنقدر هست که چنین جسارتی را ناممکن کند. پس باید بیشتر بدانیم از این هادی امت و بیشتر بخوانیم و بیشتر بنویسیم تا امام نقی غریب را از غربت درآوریم با اینکه شرمندگیش رهایمان نمیکند. لبیک یا نقی

پاسخ دل‌باخته :


سلام بر شما و امام غریبمان...
کاش این باید ها رنگ واقعیت بگیرند و هست شوند...
۰۲ خرداد ۹۳ ، ۱۹:۰۷

فانوس ... می گوید:

نقی
زیباترین نام جهان است

پاسخ دل‌باخته :


احسنت...

ارسال دل‌گویه ها:

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

- لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.
- از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.
- لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد، در غیر اینصورت می‌توانید از قسمت تماس با ما استفاده نمایید.

بلاگرهای بیان لطفا برای ارسال نظر و یا رأی‌دهی به مطالب روی گزینه «وارد شوید» در کادر پایین کلیک کنید تا مجبور نشوید نام و آدرستان را مجددا بصورت دستی وارد کنید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی