دل آباد :: رسانه اهل دل

دل آباد، رسانه بی دل هایی ست که در به در، در پی دلدار اند.
خانه | اخبار | پیامک | کتاب | جزوه | اپلیکیشن | فیلم | صوت | ختم قرآن | عکس | گوشه‌نما | آرشیو | پیوندها | وبلاگ‌ها | همدلی در دل‌آباد
درباره ما | تماس با ما


امروز
یکی دیگر از روزهای خوب خداست


رفتن رسیدن نیست!


| ارسال در «دل‌نوشت» توسط دل‌باخته .. ، در ساعت ۲۱:۲۴ روز جمعه ۱۳ خرداد ۹۰ |


آدمی برای رفتن به شهرهای مختلف دنیا و رسیدن به مقصد مورد نظر، چاره ای جز سفر ندارد؛ اما برای رسیدن به مقاصد معنوی، تنها سفر تضمین کننده رسیدن برای انسان نیست. برای سفر به دیار یار، نمی شود تنها به پاسپورت های کاغذی و اداره گمرک دلخوش داشت. برای گذر از مرز قسمت، باید مهر دلدار را روی برگه روادید دفتر دل رؤیت کرد. همچون آن ها که از همین راه به همراه حسین راهی کربلا شدند. همان ها که چون پروانه به گرد شمع نورانی وجود حسین گردیدند. کربلایی شدن آن یاران بی ریای حسین، کار یک شب و یک روز و یک هفته و یک ماه و یک سال نبود. کربلایی شدن  اصحاب عاشورایی حسین، بسته به یک حرف و یک حبّ یا مدیون تیزی تیغ و قوت بازویشان نبود. البته که همه این ها بود و این ها «همه» نبود. اصحاب آسمانی حسین در سفر ابدی خود به مقصد جاودانگی، جملگی از دنیا چشم پوشیدند و جانشان را در طبق اخلاص نهادند و خون خود را پای معشوق به زمین ریختند.

 

آری، کربلا رفتن و کربلایی شدن خون می خواهد. و بین ما و حسین، همین خون فاصله است.* پس «جگر شیر نداری، سفر عشق مرو». صرف رفتن به عتبات و عالیات کسی کربلایی نمی شود. کربلا رفتن کجا و کربلایی شدن کجا؟ در کربلا مردن کجا و کربلایی مردن کجا؟ کاش بیش از آن که در حسرت این باشیم که در کربلا جان دهیم، دعا کنیم تا در لحظه مرگ، کربلایی جان دهیم. نه هر کربلا رفته ای کربلاییست و نه آن که کربلا نرفته کربلایی نباشد. اگر کربلایی شدن تنها به «رفتن» بود حالا باید در مقاتل می نوشتیم: کربلایی شمر ذی الجوشن! کربلا رفتن، دلیلی برای کربلایی شدن نیست. چه بسیارند کسانی که هر سال چند مرتبه کربلا می روند، اما کربلایی نمی شوند. آخر به پشتوانه سکه زرین دنیا و با پای لنگان جسم نمی شود کربلایی شد. نه عاشق ناشی! نمی شود بخاطر گریختن از درد و بلا به کربلا پناه آورد.

 

کربلا محل دست شستن از چشمه عافیت است، در کربلا باید دل را به دریا زد، باید مرد طوفان شد در اقیانوس بلا. کربلا رفتن دست و پا زدن نمی خواهد، روی نفس پا گذاشتن می خواهد. این پای تاول زده نیست که آدم را به کربلا می رساند، دلت باید از فرط تنگ شدن، تاول بزند. کف پایت در پیاده روی اربعین زخم شود مأجور تری، اما کف دریای دلت باید صاف شود. جای از نفَس افتادن در مسیر حسین، نفْست باید از پا بیفتد. آن ها که در شب عاشورا در خیمه نور به گرد یار حلقه زده بودند، همگی بازیگران خوب و ماهری بودند. با این تفاوت که آن ها بجای نقش بازی کردن، جان‌بازی کردند. یارانی که وقتی در رکاب امام زمان خود جنگیدند، نفسشان را خود کشتند و جسمشان را دشمنان.

 

حال هر وقت رفتی کربلا و وقت برگشتن از آنجا، بجای  آوردن تربت و تسبیح و مُهر، خودت را باختی و نیاوردی، آن وقت بدان کربلایی شدی. آن وقت اگر از تو پرسیدند که از کربلا چه آوردی؟ بگویی از کربلا آن آوردم که خود را نیاوردم. آنوقت است که بی نیاز از تقویم، مسافر عاشورا می شوی. عاشورا خلاصه در روز دهم محرّمُ الحرام نیست! نمی شود حریم کربلا را محصور به محدوده حرم حسین دانست. مگر نه این است که «کل یوم عاشورا»، پس چه بسا در شب یلدا بر سر سفره لیاقت نشسته باشی و به کاروان عاشورا ملحق شوی؛ و «کل ارض کربلا»، یعنی چه بسا در کنج اتاقی نشسته باشی یا قدم زنان در یک خیابان باشی، یا اینکه در میانه بیابانی ولو در ینگه دنیا، بشوی آن مسافری که بی سفر زائر شد. 

نظرات  (۹۸)

۱۳ خرداد ۹۰ ، ۰۸:۳۹

طهورا می گوید:

" یا ملجا کل مطرود "
بین ما و حسین همین خون فاصله است ...
امام حسین (ع) : وای بر من اگر اندرز هایم دیگران را سود بخشد و برای خودم جز کلمات مقطوم و قافیه ها نماند .
"یاعلی"

پاسخ دل‌باخته :


ان شاءلله که توفیق عمل داشته باشیم.
سپاس از لطف و نگاهتان
۱۳ خرداد ۹۰ ، ۱۱:۰۸

سعادت می گوید:

چه زخم بزرگی است...
کربلا رفتن ...
و برگشتن...
.
.
یاحق

پاسخ دل‌باخته :


کاش اگر می رویم برنگردیم، یا اگر برمی گردیم، خود را جا بگذاریم آنجا...
۱۳ خرداد ۹۰ ، ۱۱:۱۴

رهگذر می گوید:

هر شب گرفتار بلایی در خودم هستم
چشم انتظاری کربلایی در خودم هستم
حال غریبی دارم و از داغ لبریزم
محتاج تغییر هوایی در خودم هستم
گاهی اباسفیانی ام...گاهی یزیدی...گاه
در جستجوی نی نوایی در خودم هستم
روز و شبم ویران تر از ویرانه شام است
هر شب عزادار عزایی در خودم هستم
حس عجیبی دارم از خشکیدن لب ها
دنبال رد چشمه هایی در خودم هستم
هر شب گلویم را به زیر نیزه می گیرم
هر لحظه دنبال منایی در خودم هستم
هر شب سرم را نیزه ای بر باد خواهد داد
من حامل خون خدایی در خودم هستم
...

پاسخ دل‌باخته :


طیب الله انفسکم
بسی شرح حال آشفته ما بود
۱۳ خرداد ۹۰ ، ۱۱:۱۷

پرواز می گوید:

و این همان است که علامه طباطبایی از
امام زمان نقل کرد :
که ایشان فرمودند شما خوب باشید ، فقط همین ،
آن گاه ما خود شما را پیدا می کنیم
...

پاسخ دل‌باخته :


عزیز علی ان اری الخلق و لا تری...
۱۳ خرداد ۹۰ ، ۱۱:۲۷

رهگذر می گوید:

اصحاب امام(ع) تا هنوز در کربلا مانده اند..
آماده در کنار او..
که مدعیانی چون ما را اطمینانی نیست..

پاسخ دل‌باخته :


ان شاءلله دست ما را بگیرند، نما نوکر خانه زاد این طایفه ایم...
هر چه بد هم شویم، باز بیخ ریش صاحبمان ایم
۱۳ خرداد ۹۰ ، ۱۱:۳۱

رهگذر می گوید:

تا بود، کربلا منتظر حسین(ع) بود،
تا هست، حسین(ع) منتظر ماست..
.
.
.
.
حسین(ع) منتظر ماست..
منتظر ماست..
منتظر ماست..!!!!!

پاسخ دل‌باخته :


چه انتظار سختی...
داریم رکورد کوفه را می شکنیم...!
۱۳ خرداد ۹۰ ، ۱۲:۱۹

خانم معلم می گوید:

و آטּ وقت اگر از تو پرسیدند کـ از کربلا چـ آوردے، بگویے کـ از کربلا آטּ آوردم کـ خود را نیاوردم.

پاسخ دل‌باخته :


ان شاءلله که شامل حالمان شود.
۱۳ خرداد ۹۰ ، ۱۲:۲۲

خانم معلم می گوید:

اصلا اشتباه است که هر یک از مناسبت ها را یک روز بدانیم ، باید اینها سیلان داشته باشد در روح و جانمان ...
ان وقت است که عشق خود به خود می جوشد ،
می کشد ،
می کشاندت
بی انکه برایش دست و پایی زده باشی ..
میبردت به انجایی که تو میخواهی ،
سفر روح ،
نه سفرِ جان ...

پاسخ دل‌باخته :


سفر روح و جانم آرزوست...
۱۳ خرداد ۹۰ ، ۱۲:۲۵

خانم معلم می گوید:

چـ بسا در کنج ِ اتاقے نشسته باشے یا در کوچه اے، یا در بیابانے ولو در ینگه دنیا بشوے آטּ مسافرے کـ بے سفر زائر شد.
عاشق حج بودم ..
پس از خوابی بسیار دلنشین ،
نمیدانم از کجا و چگونه ، این سفر بی هیچ اندوخته ای قسمتم شد ،
خاطراتم را با خود به سوغات اوردم ،
دوستی برایم نوشت ،
سعی صفا و مروه نه ان است که حاجیان می کنند ،
که تو هر وقت بخواهی در سعی یی ،
پس ،
سعی صفا و مروه تان قبول حق ...

پاسخ دل‌باخته :


رزق کربلایتان مدام باد ان شاءلله
سپاس از لطفی که دارید
۱۳ خرداد ۹۰ ، ۱۳:۲۶

ساده تر از سکوت می گوید:

کسی که برای خاک می جنگد خونش هم به اندازه ی خاک می ارزد
ولی اگر برای خدا جنگید خونش "ثارالله" است و خونهای او یاد خداست.
آیة الله جوادی آملی

پاسخ دل‌باخته :


بسیار عالی
سپاس از نگاهتان
۱۳ خرداد ۹۰ ، ۱۳:۳۰

شهابیه می گوید:

دلا بسوز که سوز تو کارها بکند...

پاسخ دل‌باخته :


سوختن بهای وصل است...
۱۳ خرداد ۹۰ ، ۱۳:۳۰

سعادتمند می گوید:

.
منتظر تیرها و نیزه ها باش!

پاسخ دل‌باخته :


هر که در این بزم مقرب شود، جام بلا بیشترش می دهند*
۱۳ خرداد ۹۰ ، ۱۳:۵۶

سیده سما مولایی زاده می گوید:

شاید گمان ببری ارتفاع نگاهش به قد معرفت تو کم و زیاد می شود اما .. آنجا که باشی .. بی معرفت هم بروی باز "نظر" کرده ای ..
..
همیشگی باشید .. با حسین (ع)

پاسخ دل‌باخته :


سپاس از نگاه زیبای شما
در پناه نگاهش باشید و بمانید
یا زهرا «سلام الله علیها»
۱۳ خرداد ۹۰ ، ۱۴:۳۹

سپهرا می گوید:

خیلی قشنگ بود..
و اما بسیار دشوار...
خواسته باشندت خاص... خواهی ماند بی هیچ حرفی...
و گاهی با نرفتن می رسی و گاهی باید بروی برای گرفتن و بنزین بزنی برای رسیدن...
همه مثل هم نیستند...
هستند؟
تو که به معرفت رسیدی هنرت باید این باشد که دیگران را به معرفت برسانی تا...
یاران واقعی و عاشورایی حسین بی نهایت شوند مانند روز عاشورا و کربلای همیشه ی تاریخ هر روز حسینی باشند و هر کجا...
گاهی در دل و گاهی در ظاهر...
فرقش می شود ...
دل حسینی ظاهر حسینی را می گویم...
فرقش می شود ظاهر حسینی که ساخته ایم از ظواهر...پشت پرایدت می نویسی یا حسین تو امیری و مولا ...
و کنار خیابان برای دختران ترمز می کنیم که...
و نوای موسیقی تندو بلند باندهای خودرو ما محرم حسین حسین است و ... 11 ماه دگر.............
وبسیار بسیارتر است این دل خون شده باران...
و در دل گوشه بگزینی برای خون گریستن بر غم حسین...
کدامش پول می خواهد؟
برای حسینی شدن دیگران چه کردیم ؟
برای حسینی ماندن خلق و خویش گامی برداریم جز یادی که همیشه دردل ماست...
یاد حسین را با عمل جاری کنیم در دلها ...
خون خدا رمز ماندگاریش خداست ...
و خدا بهترین نگهدار است ...
ما فکری کنم تا حسینیان افزون شوند...
شاید همین کافیست...
و شاید نه...

پاسخ دل‌باخته :


طیب الله، حرفتان حق بود.
دعا کنید که حسینی شویم و بمانیم...
۱۳ خرداد ۹۰ ، ۱۶:۰۹

مجنون می گوید:

باید آن سان که حسین کربلا رفت،
کربلا رفت..

پاسخ دل‌باخته :


من و میلیون ها کیلومتر فاصله نوری از او
ما کجا و رسم و راه حسینی....
۱۳ خرداد ۹۰ ، ۱۶:۱۱

مجنون می گوید:

به قول سیّدنا الشهید:
کربلا را تو مپندار که شهری­ست در میان شهرها، و نامی ست در میان نام ها. نه، کربلا حرم حق است و هیچکس را جز یاران امام حسین راهی به سوی حقیقت نیست.
کربلا، ما را نیز در خیل کربلاییان بپذیر. ما می آییم تا بر خاک تو بوسه زنیم و آن گاه روانه دیار قدس شویم..

پاسخ دل‌باخته :


ممنون از یادگاری تان
ان شاءلله که در زمهر اصحاب آخرالزمانی حضرت اباعبدالله باشیم.
کربلایی شوید و بمانید
۱۳ خرداد ۹۰ ، ۱۶:۴۲

راه برگشت من از تو می گوید:

سلام
استادی می گفت : حرف مطهری را وقتی در اوج می فهمی که به دید ِ انتقاد به آن نگاه کنی...
خواهران و برادران چرا حرفها را سریع تایید می کنید؟ هان؟؟؟
اولاً سید جان نه قسمت است و نه همت و نه فزونی مال....امام خود فرمودند:دعوت است(خدا در احزاب52و3 فکر کنم گفته...)
بعدشم بزرگی می رود کربلا و بر نمی گشته...شب آقا می آید به خوابشان که لطفاً بروید و مرجعیتتان را بکنید... اگر در مجلس عزای ما شرکت کنید و بیایید بهتر است از اینجا ماندن....{لطفاً همه شرکت بکنید...}
انتقادهای بقیه باشد بین خودمان....باریکلا داداشی گلم...........
یا حق!!!
۱۳ خرداد ۹۰ ، ۱۶:۵۶

پرواز می گوید:

آن را که خبر شد
خبری
باز
نیامد
...
۱۳ خرداد ۹۰ ، ۱۹:۲۹

پرواز می گوید:

خداوند مقرب ترین ِ بندگان ِ خویش را از میان عشاق بر می گزیند.
« شهید سید مرتضی آوینی »
۱۳ خرداد ۹۰ ، ۱۹:۵۲

پرواز می گوید:

...
و هم آنانند که گره کور دنیا را به معجزه عشق می گشایند.
« شهید سید مرتضی آوینی »
۱۳ خرداد ۹۰ ، ۱۹:۵۳

یه ایرانی می گوید:

سلام...فکر کنم عمه حالا خوشحاله...افرین....فهمیدین....زیاده خواهی کمی برایتان داشت دردسرساز میشد....
۱۳ خرداد ۹۰ ، ۲۰:۰۱

پرواز می گوید:

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم :
اگر خداوند بوسیله تو یک نفر را هدایت کند
برای تو بهتر است از دنیا
و هر آنچه در آن است .
۱۳ خرداد ۹۰ ، ۲۰:۰۸

محمودرضا می گوید:

عالی بود
۱۳ خرداد ۹۰ ، ۲۰:۱۵

پرواز می گوید:

آرمان خواهی انسان مستلزم صبر بر رنج هاست
پس برادر خوبم،
برای جانبازی در راه آرمان ها یاد بگیر
که در این سیاره رنج
صبورترین انسان ها باشی.
« شهید سید مرتضی آوینی »
۱۳ خرداد ۹۰ ، ۲۱:۴۰

راز می گوید:

خدا همین جاست...
۱۳ خرداد ۹۰ ، ۲۲:۴۳

عبداللهی می گوید:

سلام جناب رضی زاده
مطالب بسیار خوبی بود .بهره بردم. بازم به ما سر بزنید.
۱۳ خرداد ۹۰ ، ۲۳:۲۳

ترنج می گوید:

«اگر تمام ِ ایـטּ انقلاب بـ هدایت شدטּ تنها یک نفر منجر شود، خاهد ارزید و هماטּ هم کافے خاهد بود...»
تو که به معرفت رسیدی هنرت باید این باشد که دیگران را به معرفت برسانی...
حتی
همان
یک
نفر
را...
فرق می کند چه کسی باشد؟؟؟
یا ...
۱۴ خرداد ۹۰ ، ۰۰:۰۴

اسمی نداشت می گوید:

فقط دعا کن برام سید.....
۱۴ خرداد ۹۰ ، ۰۰:۱۶

پرواز می گوید:

ادع إلى سبیل ربک بالحکمة والموعظة الحسنة
و جادلهم بالتی هی أحسن
إن ربک هو أعلم بمن ضل عن سبیله
و هو أعلم بالمهتدین .
« النحل/125 »
۱۴ خرداد ۹۰ ، ۰۱:۰۸

ساقیانه می گوید:

یا حسین ...
۱۴ خرداد ۹۰ ، ۰۱:۴۲

صبرا می گوید:

اینجا...
امشب....
زنده شدم!!!
۱۴ خرداد ۹۰ ، ۱۳:۰۷

یکی یکی می گوید:

سلام آقا سید .
التماس دعای فراوان دارم ...
۱۴ خرداد ۹۰ ، ۱۳:۰۷

کلوخ می گوید:

این زیاده خواهی نیست!! تکامل خواهیه!!
۱۴ خرداد ۹۰ ، ۱۳:۱۳

بوی سیب می گوید:

احسنت جناب رضی زاده....
قلمتون فوق العاده است..حقایق را همه بیان میکنند همه درست و غلط را خوب میدانند اما یا به آن اهمیت نمیدهند یا طرز گفتنش را بلد نیستند....
کسانی هستند که تا کربلا نه همین شاه عبدالعظیم میروند و به نوعی متحول میشوند اما دو روز بعد همان میشوند که بودند...و این تاسف بار است ایا همچین کسی لیاقت خاک کربلا را دارد؟؟؟!!!!
۱۴ خرداد ۹۰ ، ۱۴:۲۸

م.ه می گوید:

من بدون تو نمی تونستم
خواب من پر شده بود از کابوس
تو به من جرات طوفان دادی
مثل آرامش این اقیانوس
.............
۱۴ خرداد ۹۰ ، ۱۴:۳۵

طارق می گوید:

کربلا رفتن خون می خواهد...
خون
خون
خوخ
۱۴ خرداد ۹۰ ، ۱۵:۱۹

س.ه.ا می گوید:

درست همین امروز مادرم رفتن کربلا دعای گوی شما هم هستند ....
ایشالا قسمت همه بشه ...
۱۴ خرداد ۹۰ ، ۱۶:۰۰

نجوا به سبک ما می گوید:

گمانم شما خدا را بوسیده اید
۱۴ خرداد ۹۰ ، ۱۶:۱۱

پرواز می گوید:

شکر باید کرد
آن گاه
که
یک قدم ِ تو
یک قدم در محو ِ غفلت و کفر
باشد
۱۴ خرداد ۹۰ ، ۱۷:۲۳

شکیبا می گوید:

آטּ یارانے کـ در شب ِعاشورا در خیمه بـ گرد ِ یار بودند همه شاטּ بازیگران ِ خوب و ماهرے بودند، با این تفاوت کـ آטּ ها بجاے نقش بازے کردטּ، جاטּ بازے کردند و آטּ هنگام کـ در رکاب امام ِ زماטּِ خود جنگیدند، نفسشاטּ را خود کشتند و جسمشاטּ را دشمناטּ.

سلام و درودتان....
۱۴ خرداد ۹۰ ، ۱۸:۴۰

مادرم زهرا می گوید:

سلام...
ایام تسلیت
ممنون از حضورت
زهرایی باشید...
۱۴ خرداد ۹۰ ، ۱۹:۲۸

م.م می گوید:

گفتند که تک سوارمان در راه است / از اول صبح چشممان بر راه است
از یازدهم دوازده قرن گذشت / تا ساعت تو چقدر دیگر راه است . . . ؟
۱۴ خرداد ۹۰ ، ۲۱:۱۴

تبعید شده ب زمین می گوید:

مگر نه این است که هر زمانی عاشوراست
و هر مکانی کربلا
ای دل من چرا نمیفهمی ؟
باز زانوی غم بغل میگیری که چرا دعوتت نمیکنند
که تا کی باید ...
چشممان به پنجره فولاد امام رضاست ...
می گویند برات کربلا را آ ن جا می دهند ...
۱۴ خرداد ۹۰ ، ۲۱:۱۶

تبعید شده ب زمین می گوید:

.
.
تو در ازای اشک به من کربلا بده
من در ازای کربلای تو
گریه میکنم
گریه میکنم
گریه میکنم
گریه میکنم
گریه میکنم
گریه میکنم
گریه میکنم
گریــــــــــــــــــــــــه میکنـــــــــــــــــــــــــــــــــــمـ
الله معکم
دعــــــــــــا...
.
.
۱۴ خرداد ۹۰ ، ۲۱:۲۷

سوده ط می گوید:

احسنت!درس های کربلا راهگشای آینده مسلمین است.کل یوم عاشورا و کل عرض کربلا.استفاده کردیم.ممنون
۱۴ خرداد ۹۰ ، ۲۳:۰۴

محمد صادقی می گوید:

بسیار متن تاثیرگذاری بود. خیلی استفاده کردیم.
روزی شما شود ضریح و بارگاهش.
و البته کربلایی شوید انشالله. یا علی
۱۴ خرداد ۹۰ ، ۲۳:۱۵

ای‌داد می گوید:

سلام برادر
این فونت کج شما چطوریاس؟ یه توضیح میدی به ما
من در این آدرس نوای وبلاگ صلواتی درست می کنم
برای باز کردن صفحه از موزیلا فایرفاکس یا اپرا استفاده کنید

از ایـטּ همه نوشته تنها همیـטּ فونت نظرت را جلب کرد؟
۱۴ خرداد ۹۰ ، ۲۳:۴۴

سید محمدرضا می گوید:

سلام بر محبین زهرا
آری بالا برویم
پایین بیاییم
حسین تافته ایست جدا بافته
اصلا قرار بوده فرق کند!
حسین جان کدامین سخن است که در وصف تو، زانوی کلامش نلرزد؟ کدامین قلم است که در برابر عظمتت روان باشد؟ کدامین شعر است که در بیان عشق تو بی وزن نشود؟ تو را بشری چون ما نتواند وصف کردن. آخر چه گویم از آنکه ملائک از حلمش متعجب گشتند.از مردی که در اوج غربت نوای هل من ناصر ینصرنی سر میدهد شاید میان این قلب های قفل خورده باز کند زنجیر ظلمات یکی از این دلهای سیاه را،
مردی که کلامی درخور وصفش نمی یابم و اصلا مگر میشود عشق بگنجد در کلام ؛ که عشق را با سنگ محک عقل و منطق، نتوان سنجیدن . عشقی که بهایش خون حسین باشد، باید هم دیه ای داشته باشد به عظمت خدا که خود فرمود
من عشقنی عشقته و من عشقته قتلته و من قتلته فعلی دیه فانا دیه
اما حسین جان میان من و تو، فقط خون فاصله نیست
یکیش خون است
اما به گمانم اصل کار فاصله من و تو، من است!
منی که در کنار نام مبارک تو قرار گیرد؛ خود حجاب است. باید از میان برخاست!
کوچک درباره بزرگ سخن راندن، بزرگ را کوچک می کند. بزرگ حرف زدنمان هم کوچک است
در برابر تو باید سکوت کرد
سکوت
سکوت
سکوت
شاید هم حزن
راستی مگر حسین شناس عالم، زینب معدن حزن نبود!؟
آری من قتل نفس متعمد چون کسی است که همه آدمیان را کشته
سوال؟
من ذبح الحسین ...
تکلیفش چیست؟!!!!!!!!!!

کرام الکاتبیـטּ...
۱۴ خرداد ۹۰ ، ۲۳:۵۴

طاهره می گوید:

خیلی قشنگ بود
اجرت با سیدالشهدا
۱۵ خرداد ۹۰ ، ۰۰:۰۲

محب شهدا می گوید:

کربلا مقرّ عشاق است و هیچ کس را تا به بلای کربلا نیازموده اند از دنیا نخواهند برد/شهید مرتضی آوینی.
نمی دانم چرا همه جا بوی کربلا گرفته و هر کجا که می روم داغ دل تازه تر می شود و آرام تر نه.
اللهم الرزقنا زیاره الکربلا

زیارت و معرفت
آمین
۱۵ خرداد ۹۰ ، ۰۲:۰۵

ساده تر از سکوت می گوید:

سر در خانه مجازیت بوی دوست دارد...
و زنده کردن بشر...
مهربانیت هنوز،
بوی سیب سرخ میدهد...
۱۵ خرداد ۹۰ ، ۰۶:۳۵

a3moony می گوید:

دلتان آسمانی
کربلا نصیبتان!
۱۵ خرداد ۹۰ ، ۰۹:۵۹

شکوفه(پروانگی) می گوید:

سلام
خوبین همیشه می دیدم وبلاگ شما پربازدیده دلم می خواست بیام بخونم ولی یه کم که می خوندم خسته میشدم به خاطر فونت نوشته ها
اما دیشب یه کم صبر کردم وخوندم البته بیشتر آرشیوتون رو
زیبا می نویسین وبه دل میشینه مخصوصا پست نماز خوندنتون خیلی جالب بود
باز هم میام می خونم
شما لینک شدین
۱۵ خرداد ۹۰ ، ۱۱:۵۲

فاطمه می گوید:

کربلا یعنی قرابت با خدا...
۱۵ خرداد ۹۰ ، ۱۴:۰۷

محمد حسن می گوید:

سلام
برای معرفت پیدا کردنمون دعا کن سید
۱۵ خرداد ۹۰ ، ۱۵:۴۵

پرواز می گوید:

امام رضا علیه السلام :
« مرحباً بناصرنا بیده و لسانه ؛
مرحبـــــــا به یاری کننده ی ما با دست َش و زبان َش »
۱۵ خرداد ۹۰ ، ۲۰:۴۹

م.م می گوید:

لبریز می شود..
از مهربانی
پیاله جانم..
وقتی
به یاد تو می افتم.........
الهی...
و ربی........
من لی غیرک.........
۱۵ خرداد ۹۰ ، ۲۳:۵۵

تبعید شده ب زمین می گوید:

.
.
بسم الله
سلام
در عاشقانه هایتان با تنها محبوب
در این ساعاتی که بند بند بندگی میخواند استغفار کنند
برای ثانیه به ثانیه ای که نخوانده ایمش و ندانسته ایمش
دعای معرفتی هم به حال بنده کنید
الله معکم
دعا...
.
.
۱۶ خرداد ۹۰ ، ۱۰:۱۴

... . می گوید:

هر وقت به وبلاگتون سر میزنم زیادی احساس هیچ بودن میکنم.
احساس خوبیست.
سربلند باشید.
یا علی مددی.
۱۶ خرداد ۹۰ ، ۱۱:۰۲

شکوفه(پروانگی) می گوید:

درخودنگاه می کنم تا که ببینم خطاکجاست/ بعد از کمی تامل وقدری سکوت
پی میبرم آنجا که خالی از خداست ، خطاست . . .
۱۶ خرداد ۹۰ ، ۱۸:۵۰

اتوپیا می گوید:

ازل برای ابد ملک لایزالش بود ...
۱۶ خرداد ۹۰ ، ۲۰:۵۸

صابر می گوید:

سلام
ساقیا لطف نمودی
قدح ات پر می باد...
۱۶ خرداد ۹۰ ، ۲۱:۱۱

سیاست و دیانت می گوید:

سلام
زیبا بود و تاثیر گذار
موفق باشید
یاحق
۱۶ خرداد ۹۰ ، ۲۲:۴۰

راضیه می گوید:

سلام...
خیلی قشنگ بود. واقعن می گم. خدا حفظتون کنه.
۱۷ خرداد ۹۰ ، ۱۰:۱۱

گلوگیر می گوید:

قبلنا این فکر درباره حج بیشتر به ذهنم میرسید الان دیگه همه مکان های شریف مقدس
بااینکه دلم دیدن کعبه و شش گوشه و قتلگاه و کوفه و ... میخواد اما اصرار دارم از خدا که هروقت تونستم با اینجا رفتن بی دل شم قسمتم کنه
خیلی جدال سختیه ببینی و بخوای و هنوز...
۱۷ خرداد ۹۰ ، ۱۴:۲۴

یکی می گوید:

سلام.مثل همیشه قشنگ بود.و پرمعنا.هربار باخودم شرط میکنم که دیگه به وبلاگتون سر نزم.آخه خیلی وقت ندارم.نمیشه انگار یچیزی داره آدمو میکشه.نوشته هاتون خیلی شبیه نوشته های سید مهدی شجاعی کتابای اونم آدمو میکشه.موفق باشید انشالله.
۱۷ خرداد ۹۰ ، ۱۹:۰۳

شاپرک می گوید:

خداونـــدا تو مـــــــــــی دانی که من دلواپس فردای خود هســــــتمـــــ
مــــــــــــبادا گــمــ کنــــمـــ راه قشـــــــنگ ارزوها را
مـــــــــــــــبادا گمــ کنــــمـــ اهــــــــداف زیـــــــــبا را
مـــــــــــــــــبادا جا بمانیــمـــ از قطار موهبت هایتــــــــــــ
دلمــــــــــ بیـــــن امـــــــــیدو ناامیدیـــــــــ میزنــــــــد پرســـــــــه،
میکــــــــــند فریاد،میشـــــــــــود خســــــــــتــــــــه
مـــــــــــــرا تـــــــــــــنها تو نــــــــــــگزاری،خداونــــــــــدا..
سلام....
روزتون بخیر و دلتون محو نعمت های الهـــــــــی
به روزم و چشم به راه ردپای پرمهرتون.....
چه دعایی کنمت بهتر ازین...؟
که خدا پنجره ی باز اتاقت باشد
عشق محتاج نگاهت باشد
عقل لبریز زبانت باشد
و دلت وصل خدایت باشد......
۱۷ خرداد ۹۰ ، ۱۹:۲۲

پرواز می گوید:

ائمه علیهم السلام فرموده اند:
شما خود را اصلاح کنید،
ما خودمان به سراغ شما می آییم
و لازم نیست
شما به دنبال ما باشید!
« حضرت آیة الله بهجت رضوان الله تعالی علیه »
۱۸ خرداد ۹۰ ، ۰۶:۰۰

م.ه می گوید:

خدایا عاشقان را با غم عشق آشنا کن...
ز غم های دگر غیر از غم عشقت رها کن......

پاسخ دل‌باخته :


عشق سوزان است، بسم الله الرحمن الرحیم
هر که خواهان است، بسم الله الرحمن الرحیم
۱۸ خرداد ۹۰ ، ۱۰:۲۸

فطرس می گوید:

فکرکنم... نوشته اتون بیشتر از هرکسی درمورد بنده صدق کند ... یادم رفته بود خون جمع کنم!
سه سال سیاه کردم ... مهرمرزخسروی خورد تو پاسم... همه جارفتم حتی مکه ..ولی کربلا رام ندادن ...تازه جایزه اشم بردم ... همه چیزش هست ولی دعوت نامه بهم ندادن!
حق حق

پاسخ دل‌باخته :


حتما خیر و حکمتی داشته است.
ان شاءلله که هر چه زودتر دعوتتان کنند
۱۸ خرداد ۹۰ ، ۱۱:۱۴

بسیجی عاشق ولایت می گوید:

ولایتی باشید و بمانید
التماس دعا

پاسخ دل‌باخته :


سپاس از دعای خیرتان
ان شاءلله همچنین
۱۸ خرداد ۹۰ ، ۱۱:۳۰

حمیوث می گوید:

ننویسید که قسمت نیست. فقط پول است و اراده.
ننویسید همه را راه می دهند.
ننویسید که بی معرفت ، نرویم بهتر است.
دودل تر و چند دل ترمان نکنید.
بگذارید برویم.
معرفت خودش میاید ان شاالله .

اטּ شاءلله کـ همیـטּ طور است.
و باشد کـ نمےنویسیم.

پاسخ دل‌باخته :


ان شاءلله که همینطور است.
و باشد که نمی نویسیم.
کربلا نصیبتان ان شاءلله
۱۸ خرداد ۹۰ ، ۱۸:۵۹

قاصدک می گوید:

مومنان هم مثل دیگران دغدغه دارند.
التماس دعا
یا زهرا

پاسخ دل‌باخته :


از خدا جوییم توفیق عمل
محتاج دعاییم و دعاگو
یا زهرا «سلام الله علیها»
۱۹ خرداد ۹۰ ، ۰۰:۲۵

م.ه می گوید:

باید دری برای مناجات وا شود
تا درد بی دوای گناهم دوا شود
باید کسی که نزد خدا دارد ابرو
وقت سحر به یاد دلم در دعا شود
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
در لیله رغایب تان..التماس دعا!

پاسخ دل‌باخته :


دعا دعا دعا
تنها دعاست که می ماند...
دعاگوییم به شرط لیاقت و محتاج دعاییم
۱۹ خرداد ۹۰ ، ۰۰:۳۸

صبرا می گوید:

سلام
در لیلة الرغائب مراقب آرزوهامون باشیم..
جز برای فرج یار دعایی نکنیم!
ملتمس دعای خیر...

پاسخ دل‌باخته :


سلام و رحمت خدا بر شما
ان شاءلله که زنده باشیم و ظهور حضرت را ببینیم و در زمره یارانش باشیم..
دعاگوییم و محتاج دعا
۱۹ خرداد ۹۰ ، ۰۱:۵۹

زائر می گوید:

دو تا بی ربط نوشت دارم برایت ....
1 اینکه این نوا من ساعت هاست که بین
تل و خیمه گاه و قتله گاه می دواند ....
و دو اینکه
کربلا پولش بهانه است همین ....
............................................................................
بالا سر ح س ی ن دعا مستجاب می شود
قبلن یک بار در خرابه گرفته دعایش
......
نوشته های مسجد کوفه ام را گم کرده ام ....
......
باورم نمی شود خیلی چیز ها را ...
سلام

پاسخ دل‌باخته :


سلام و نور
عاشقی شیوه رندان بلاکش باشد...
۱۹ خرداد ۹۰ ، ۱۴:۵۱

قریب و غریبه می گوید:

امشب ، زیر باران رحمت خدا ، آرزوی امام زمان عج را آرزو کنیم ...
راستی ، آرزوی حضرت چیست ؟

پاسخ دل‌باخته :


او منتظر است تا که ما برگردیم، ماییم که در غیبت کبری ماندیم...
۱۹ خرداد ۹۰ ، ۱۶:۵۰

یه قاچ انار می گوید:

الهم عجل لولیک الفرج
باورکن بابرآورده شدن این آرزوتمامی آرزوهایت برآورده می شود!
یاعلی

پاسخ دل‌باخته :


ان شاءلله که به دعای خوبان و لطف معصومین، آرزو به دل نمانیم.
۱۹ خرداد ۹۰ ، ۱۷:۴۹

گمنام می گوید:

انشالله که امشب، برات کربلایتان را بگیرید ...
التماس دعا
یاعلی

پاسخ دل‌باخته :


سپاس از دعای خیرتان
ان شاءلله که نصیب همه عاشقان شود.
دعاگوییم و محتاج دعا ان شاءلله
یا زهرا «سلام الله علیها»
۲۰ خرداد ۹۰ ، ۱۱:۵۱

م.ه می گوید:

ما با تو که روبرو شدیم آقا جان
پیش تو بی آبرو شدیم آقاجان
خواندیم تورا و خودمان خوابیدیم
چوپان دروغـــــگو شدیم آقا جان!
______
هذا یوم الجمعه..........

پاسخ دل‌باخته :


این جمعه و جمعه های دیگر حرف است
آدم بشوم سه شنبه هم می آیی...

۲۱ خرداد ۹۰ ، ۰۱:۱۴

زائر می گوید:

بیایید ...
جوانان بنی هاشم را هم صدا بزنید ...
یک نفر در قلب دشمن کم طاقت شده است ...
در راه جلوی عمه اش را هم بگیرید ...
نیاید اینجا فعلن بهتر است ...
...................
نقطه های این پست زیاد است
کم طاقتی نویسنده است ...
دیده شش گوشه را کم طاقت شده ...
سلام

پاسخ دل‌باخته :


...
۲۱ خرداد ۹۰ ، ۱۲:۰۴

پیله چی می گوید:

سلام علیکم
از زاد العارفینی که تقدیم سوته دلان نمودید سپاسگزارم ، سخت پیداست که های های دل ِ سودا زده ات پنهانی است کو گوش شنوا ؟

پاسخ دل‌باخته :


علیکم السلام و رحمة الله
بنده نوازی می فرمایید.
ممنون حسن توجه و لطفتان
۲۲ خرداد ۹۰ ، ۰۱:۲۵

مهدی می گوید:

سلام سید
نوشته ات خیلی تاثیر گذار بود. علی یارت.

پاسخ دل‌باخته :


سلام بزرگوار
ممنونم از لطفی که دارید
در پناه خدا باشید و بمانید
۲۶ خرداد ۹۰ ، ۱۲:۳۱

محمد می گوید:

سلام سیدنا ...
پست شما به لینکهای برگزیده مجله الکترونیکی پارسی نامه افزوده شد.
یا علی

پاسخ دل‌باخته :


سلام عزیز دل
سپاسگزارم از توجه و لطف شما
امیرالمومنین یاورتان
۲۷ خرداد ۹۰ ، ۲۳:۰۴

گمنام مثل پدرم می گوید:

زینب خدای عشق و جان عالمین است
ذکر طپشهای دل زینب حسین است
چون طینت او از ازل شد نینوایی
روحش حسینی است و قلبش کربلایی
گاهی به نیزه زائر رخسار یارش
گاهی به پیراهن کند یاد نگارش
در سینه زینب که مجنون حسین است
دل نیست قلبش مشتی از خون حسین است
---------------------------------------------------------
چنان که نام خالق ورب یکی ست
نام حسین ونام زینب یکی ست ...
وفات ام المصائب؛زین ِ أب؛زیب پیمبر؛دختر زهرای اطهر؛بانوی عظامای کربلا؛ زینب کبری تسلیت باد ..

پاسخ دل‌باخته :


سلام علی قلب الزینب الصبور
سپاس از حضور شما
۰۵ تیر ۹۰ ، ۲۱:۳۹

آهسته عاشق می شوم می گوید:

آقا...
تو در ازای اشک به من کربلا بده،
من در ازای کربلا گریه می کنم...

پاسخ دل‌باخته :


گریه زبان مادری نوکران توست...
۰۹ تیر ۹۰ ، ۱۱:۵۱

محمد می گوید:

مرتضی اوینی:کربلا نه شهریست در میان شهرها!

پاسخ دل‌باخته :


کربلایت بهشت روی زمین...
۱۰ تیر ۹۰ ، ۲۱:۴۱

م.طاهری می گوید:

خدا قوت

پاسخ دل‌باخته :


سپاس
۲۹ تیر ۹۰ ، ۱۱:۰۵

پرواز می گوید:

ساربان ِ غریب می‌خواهی این همه مست را کجا ببری ؟
تشنه آورده‌ای که آب دهی، یا به سرچشمه‌ی ِ بقا ببری ؟
کاش می‌شد که بی ‌صدا ... اما تو سرا پا خروش و فریادی
خبر داغ عشق آوردی ، نه نمی‌شد که بی صدا ببری
« قاسم صرافان »

پاسخ دل‌باخته :


ای ساربان آهسته ران...
۰۳ آبان ۹۰ ، ۲۱:۳۵

دختر آسمانی می گوید:

نه هر کربلا رفته ای کربلاییست و نه آن که کربلا نرفته کربلایی نباشد.
32 روز مانده تا عاشورا .
.
سلام.

پاسخ دل‌باخته :


سلام و نور
پوی پیراهن خونین کسی می آید...
۲۲ آبان ۹۲ ، ۲۳:۴۶

دلنمک می گوید:

انشا ء الله ،مهاجر ِروضه های ارض نینوا باشید.
دستمان را بگیرد پر میزنیم تا برسیم.توی جعبه ی آسانسور،بعضی هامان اعلی تریم وبلندتر،برای آنها که مثل من قد شعورشان نمیرسد، با دست ِدعا کلید طبقات بالا را بزنیم.
اخوی شما هم دعاهایت را نذر کن،آدم با دعا بزگ می شود نه با گوشتِ توی قیمه...
ارادت


پاسخ دل‌باخته :


ممنون از دعای شیرین و خیرتان
شکسته نفسی نفرمایید
دعاگویم ان شاءلله به شرط لیاقت، شما هم دعایمان کنید.
۰۳ آذر ۹۳ ، ۲۳:۰۲

میری می گوید:

اما من دوست دارم برم
برم تا پاهای تاول زدم و به آقا نشون بدم
برم تا زخم ها و خستگیم را به آقا ثابت کنم
برم تا بگم اگه نفسم از پا نمیفته اما نفَسم افتاده
برم تا تو هوای حرم حسین ع نفس بکشم
برم تا عمق بی کسی زینب را درک کنم
دوس دارم برم تا آقا به خاطر رنج سفرش دستام و بگیره ...

پاسخ دل‌باخته :


ان شاءلله به لطفشان زائر راهش شوید...
۰۷ آذر ۹۳ ، ۲۲:۵۲

آسمانه می گوید:

حرفتون به جا ولی من دلم کربلا میخواهد..

پاسخ دل‌باخته :


خواستن توانستن است..
۰۸ آذر ۹۳ ، ۲۲:۴۶

مهدی می گوید:

سلام
اللهم عجل لولیک الفرج
انشاءالله برسه وقتی که این اللهم عجل لولیک الفرج را حقیقیتا با عمل خود اثبات کنیم.و مثل کوفیانی نباشیم که فقط ادعا کنیم.و آن زمان هست که بشریت به آن آرزوی دیرینه خود خواهد رسید. و دنیا آماده ظهورش می شود و او خواخد آمد.

تشکر می کنم که به وبلاک من سر ردید .
دوباره به ما سر بزنید

پاسخ دل‌باخته :


سلام علیکم
ان شاءلله به امید آن روز...
سپاس از لطف و نگاه شما
۰۹ آذر ۹۳ ، ۰۰:۵۹

حسین رضائی فرد می گوید:

سلام اخوی
ان شالله امسال هم عازمم . . .
این چنین جملاتی همیشه دوور سرم میچرخند و دیوانه ام میککنند:
کربلایی شمر ذی الجوشن!

پاسخ دل‌باخته :


سلام خدا بر شما
خوشا به سعادتتان
دعایمان کنید
این حقیر هم اگر پای دلش رسید به حرم دعایتان خواهد کرد.
۲۰ آذر ۹۳ ، ۱۹:۴۶

زهره می گوید:

کربلا....
من کربلا می خوام
فقط یبار تو حرمش زیارت عاشورا بخونم فقط یبار

پاسخ دل‌باخته :


ان شاءلله توفیق زیارت با حضور قلب نصیبتان شود بزودی
۲۲ آذر ۹۳ ، ۱۸:۴۸

زیر سایه خدا می گوید:

جا مانده ایم و
شرح دل ما خجالت است ...
زائـر شدن، پیاده
یقینا سعادت است ...
ویزا، بلیط، کرب و بلا
مال خوب هاست!
سهم چو من،
پیامکِ "هستم به یادت" است...

سلام
تسلیت ایام .


پاسخ دل‌باخته :


سلام و رحمةالله
بر شما هم تسلیت ایام عزای اهلبیت...
کربلایش نصیبتان
۱۵ دی ۹۳ ، ۱۱:۳۲

حر می گوید:

کاش کربلا نرویم که برگردیم
برویم و بمانیم .....

پاسخ دل‌باخته :


کاش کربلایی برگردیم..

ارسال دل‌گویه ها:

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

- لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.
- از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.
- لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد، در غیر اینصورت می‌توانید از قسمت تماس با ما استفاده نمایید.

بلاگرهای بیان لطفا برای ارسال نظر و یا رأی‌دهی به مطالب روی گزینه «وارد شوید» در کادر پایین کلیک کنید تا مجبور نشوید نام و آدرستان را مجددا بصورت دستی وارد کنید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی