دل آباد :: رسانه اهل دل

دل آباد، رسانه بی دل هایی ست که در به در، در پی دلدار اند.
خانه | اخبار | پیامک | کتاب | جزوه | اپلیکیشن | فیلم | صوت | ختم قرآن | عکس | گوشه‌نما | آرشیو | پیوندها | وبلاگ‌ها | همدلی در دل‌آباد
درباره ما | تماس با ما


امروز
یکی دیگر از روزهای خوب خداست


مادران شهید پیش قراولان نبرد بایزید


| ارسال در «دل‌نوشت» توسط دل‌باخته .. ، در ساعت ۲۱:۴۷ روز چهارشنبه ۱۴ مهر ۹۵ |


تو خود نیک می‌دانی دست کشیدن از جگرگوشه‌هایی که به جان آدمی بسته اند، برای یک مادر کار ساده ای نیست! وقتی تمام پسران قبیله پیش پایت پرپر شده باشند، هیچ چیز مگر سرکشیدن معجون عشق و اطاعت و ولایتمداری، نمی تواند تو را مجاب کند که حاضر شوی دلخوشی های زندگانی ات را فدا کنی. 

 

زینب کبری «سلام الله علیها» اگر دردانه های کم سال خود را به میدان مبارزه فرستاد، صرف یک دلسوزی خواهرانه برای غربت برادرش نبود! قربان کردن طفلان خود به پای حسین، تمرین ولایتمداری زینب بود، نه لطف و پیشکش خواهرانه! و زینب این مادرشهید صبور عاشورایی، آنقدر در پشت پرچین خیمه تغافل ماند و به پیشواز شهیدان پرپر شده ی مانده روی دست برادر نرفت تا از فرط خجالت، شرمنده روی امامش نشود! او که خود  مأمور به صبر بود و حالا که نمی‌توانست در دفاع از برادر خود به تنهایی راهی میدان جنگ شود، شاید با این هدیه ها که مقبول افتاده بودند تصویر لبخندی - هرچند کمرنگ - در دلش نقش بسته بود. چرا که در پیشگاه امام خود روسپید شده بود و فردایی دیگر وقتی به مدینه بازگشت، پاسخ شوی خود «عبدالله بن جعفر» را با سربلندی می‌داد.

 

اما زمین بارها به دور خود چرخید و زمان پیش چشم زمین گذشت و سرنوشت زمانه ما دوباره با جنگ پیوند خورد. و در این مسیر صعب، مادران شهدا در راه اطاعت از ولی هر آنچه که داشتند را فدا کرد. آنها با اشتیاقی وصف ناشدنی هر چه داشتند را در طبق اخلاص نهادند و در راه آرمان خود جگرگوشه های خود را هدیه راه ولایت کردند. شیرزنانی که چون زینب، نه تنها مادر شهید، بلکه گاهی همزمان نسبت همسر و فرزند و خواهر شهید را هم بر دوش خود می کشیدند. آنها همه هستی خود را فدا کردند، تا غربت ولی شان را نبینند، تا اشک را در چشم رهبر خود نبینند. و برخی هاشان در عین گمنامی، آنقدر در خانه هاشان ماندند و حتی گاهی به دیدار رهبرشان - که مشتاق زیارتش بودند – نرفتند، تا شرمندگی امام خود را نبینند. 

 

پنجشنبه ها حوالی غروب گذرت اگر به گلزار شهدای شهر بیفتد، چشم آدمی به قامت های خمی می افتد که حاضر شده بودند از این هجر عزیزان، در عین بی کسی، الف قامتشان دال شود، اما شاهد تنهایی و محاصره ولی خود در میانه گودال نبرد با دشمن نباشند. پنجشنبه ها گلزار شهدای هر گوشه از این کشور، میهمان زینب های عصر ماست، آنها که جگرگوشه های خود را با محبت حسین، تربیت کردند؛ آن سان که غربت امام خود را در برابر یزیدیان زمان نتوانستند تحمل کنند. مادرانی و میوه دلشان را بی رودربایستی تقدیم ولی زمان خود کردند، تا امام خود را پیش دشمن خونخوار، مستأصل نبینند. 

 

این انقلاب حسینی بیمه نفس های خسته و مجاهدت های شاگردان عهد بسته با زینب کبری است. آن ها واژه های کوتاه اما پر آه صبر را عاشقانه هجی کردند. مادران صبوری که با دیدگان جمال‌بین خود همچون زینب در طی این مسیر سخت مصائب، هیچ چیز جز زیبایی ندیدند!

نظرات  (۸)

۰۶ آبان ۹۳ ، ۱۴:۴۵

رز می گوید:

برا یه مادر ترس ودلهره مقبول نیافتادن پیشکشش در درگاه خدا خیلی خیلی سنگینه ... و تنها اون لحظه ای دلش اروم میگیره که پاره تنش در راه امامش به خون غلطیده ببینه

پاسخ دل‌باخته :


مدیونشانیم تا ابد...
۰۷ آبان ۹۳ ، ۰۸:۴۷

انار می گوید:

امان از دل زینب...
امان از دل مادران شهدا...

از این بزرگ بانوان هر چه بگوییم کم گفته ایم


التماس دعا

پاسخ دل‌باخته :


شیرزنان عاشورایی تربیت یافته مکتب زینب کبری «سلام‌الله علیها» هستند و ان شاءلله که در جنت نیز سر سفره کرامت آن بزرگوار هستند...
۰۷ آبان ۹۳ ، ۱۴:۰۶

کلیداسرار می گوید:

اشکم درومد سید..ممنون از مطالبتون..
التماس دعا

پاسخ دل‌باخته :


الحمدلله
محتاج دعاییم
۲۸ دی ۹۳ ، ۱۹:۱۰

مدیون زهرا سلام الله علیها می گوید:

سلام علیکم بماصبرتم.طرحی داشتیم در زمینه انتظار و شهدا...قسمت صبر و استقامت رو اختصاص دادیم به مادران شهدا.
با اجازه شما بزرگوار، قابل بدونید اثر ناچیز ما رو این متن شما با نام شما بزرگوار در کتاب استفاده شد. امیدوارم راضی باشید.
سعادتمند دین و دنیا و آخرت باشید.
در پناه منتقم چادر خاکی!
یاعلی

پاسخ دل‌باخته :


سلام و رحمت و نور
ممنون از حسن توجهتان
باعث افتخار است برای این حقیر.
در پناه خدا باشید و بمانید.
۱۴ مهر ۹۵ ، ۱۷:۴۲

عطر سیب یار می گوید:

السلام علی قلب زینب الصبور....

التماس دعا

پاسخ دل‌باخته :


امان از دل زینب...
۱۵ مهر ۹۵ ، ۱۶:۲۳

هیئت مجازی کتاب می گوید:

دوست هیئتی! سلام
عزاداری های شما مورد قبول درگاه الهی

هیئت مجازی کتاب قصد دارد در ایام محرم و صفر برای تکمیل بخش "کتابخانه ی حسینی" خود به معرفی آثاری پیرامون امام حسین (ع) و قیام عاشورا بپردازد.
از شما همراه گرامی خواهش می شود در صورت داشتن پیشنهادی برای این ایام به هیئت مجازی کتاب مراجعه نموده و پس از اطمینان از تکراری نبودن عنوان کتاب ،معرفی خود را برای ما ارسال نمایید.
امید که با گسترش فرهنگ عاشورایی اجر معنوی خود را از خاندان کرامت (علیهما السلام) دریافت کنید.
با تشکر
هیئت مجازی کتاب
چشم به راه معرفی کتاب های شما هستیم
www..heyateketab.blog.ir

پاسخ دل‌باخته :


سلام بزرگوار
سپاس از دعوتتان
۱۶ مهر ۹۵ ، ۱۷:۲۱

کویر می گوید:

الف قامتشان دال شود..... در فراق فرزندشان
خیلی سخته ....
التماس دعا

پاسخ دل‌باخته :


محتاج دعا هستیم و دعاگو
۲۱ خرداد ۹۶ ، ۱۵:۴۱

مسعود می گوید:

خدا صبر بده به تمام مادران شهدای مدافع حرم و سایر شهدای عزیز در سراسر جهان

ارسال دل‌گویه ها:

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

- لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.
- از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.
- لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد، در غیر اینصورت می‌توانید از قسمت تماس با ما استفاده نمایید.

بلاگرهای بیان لطفا برای ارسال نظر و یا رأی‌دهی به مطالب روی گزینه «وارد شوید» در کادر پایین کلیک کنید تا مجبور نشوید نام و آدرستان را مجددا بصورت دستی وارد کنید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی