دل آباد :: رسانه اهل دل

دل آباد، رسانه بی دل هایی ست که در به در، در پی دلدار اند.
خانه | اخبار | پیامک | کتاب | جزوه | اپلیکیشن | فیلم | صوت | ختم قرآن | عکس | گوشه‌نما | آرشیو | پیوندها | وبلاگ‌ها | همدلی در دل‌آباد
درباره ما | تماس با ما


امروز
یکی دیگر از روزهای خوب خداست


آی اسفندیار، دست از سر بهار بردار


| ارسال در «دل‌نوشت» توسط دل‌باخته .. ، در ساعت ۱۹:۵۱ روز جمعه ۰۲ فروردين ۹۲ |


 

همیشه قرار نیست زمستان باشد. همیشه قرار نیست در دادگاه محاکمه فصول، حق با برف سنگین اسفند باشد. زمستان رفت تا همه به پاکی گل اعتراف کنند. زمستان رفت و بی گناهی قسمت باغ شد و روسیاهی به ذغال ماند. حالا در بهار، رنگین کمان هم حق اظهار وجود دارد. وقت آب شدن برف کوه ها و یخ یخچال هاست. وقت جاری شدن جوی ها و خروش رودهاست. بهار فصل آزادی طبیعت است. وقت تابیدن خورشید است. وقت باریدن باران های موسمی ست. کسی حق ندارد اشک ابری را جاری کند. هیچکس حق ندارد، جلوی گریه آسمان را بگیرد. تگرگ حق مسلم فروردین است. هیچ کس نمی تواند به آسمان دستور دهد که ابری شود یا آفتابی باشد. بهار وقت روییدن چمن است. وقت بوییدن گل ها ست. علف ها شاید در فکر چرایی زمستان و چگونگی احوال بره هایند. بعد از یک زمستان سرد، چمن ها به گمانم در حسرت چوپانی باشند که داس تیزش دست مهربانی گستر شاخه ها را از سرشان کم نکند. بهار فصل موسم گل و فصل شیدایی بلبل است. بهار وقت رونق گرفتن بازار شعر و شاعری ست. هر که در وصف بلبل شعری بسراید، همنشین گل نخواهد شد. تنها عشق است که ثابت می کند این ادعا را. بهار ترجمان حقیقت است. بهار خالق حماسه است. بهار میانه خوبی با افسانه ها ندارد. فردوسی اگر می خواهد پایان شاهنامه خوش باشد، باید تلقی اش از شعر حماسی و نوع نگاهش به «بیت» را عوض کند و سری به «فلسطین» بزند. شاهنامه نیازمند یک تصحیح اساسی ست. عیب اسفندیار چشمانش نبود، اندیشه اش بود. پاشنه آشیل رستم، زبان اسفندیار بود. اسفندیار اگر قدری دهانش را می بست، آخر شاهنامه اینقدر تلخ نمی شد. رستم اگر متعصب و خودخواه نبود، ثمره تمام زندگی اش – سهراب – را فنا نمی کرد. رستم اگر تکبر را کنار می گذاشت، سرنوشتش افتادن در چاهی نمی شد که برادر ناتنی اش -شغاد- کنده بود. و اینگونه شد که رستم دستان ما بازیچه دستان اسفندیار شد. بهار فصل حماسه سازی ست. بهار شاخه های اسطوره ای درخت افسانه را سبز نمی کند. ستاد حقیقت یاب بهار همیشه در حال مبارزه با افسانه هاست.

 

بهار درختان به خواب رفته را برای عبادت بیدار می کند. تمام درختان در بهار، عبادی تر می شوند. در بهار، هر کس مُهر عملش از خاک مِهر نباشد سجده هایش –هرچقدر هم که طولانی باشد- نوعی نرمش محسوب می شود. نمی شود برای نماز فروردین، از آبراهه های آذر پر آزار وضو ساخت. نمازی که آب وضویش غصبی ست، باطل است. نمی شود باوری زمستانی داشت و به پای بهار سجده کرد. نمی شود زمستانی ماند و لباس بهار را پوشید. نمی شود با صداقتی یخ زده، در برابر خرداد قد علم کرد. محال است کسی با کوله بار بهمن مسافر مرداد شود و دست پُر به مقصد برسد. خرداد یخ های تکبر را آب می کند. مرداد آبروی دی‌ماه دغل باز را به باد خواهد داد. نمی شود هم هوای اسفند را داشت و هم بهار را عزیز خود دانست. بهار نور چشم همه اردی‌بهشتی هاست. اسفند یار بهار نیست. نسب اسفند می رسد به خزان. نهالی که در روز درختکاری بدست اسفند کاشته شود، در بهار خشک خواهد شد. درختی که در برابر سخاوت باران تواضع نکرد، سرانجامش خشکیدن است. بهاری که درختانش در فصل خزان ریشه پوسانده، رأی خورشید را جلب نخواهد کرد. تا ماه از آسمان آبی ناظر زمین است، به صندوق گلبرگ های بهاری دستبرد نمی شود زد. تا ساربان زمین، خورشید است، برگ های خزان زده را با تقلب هم سبز نمی توان کرد. نمی شود با برگزاری یکی دو نمایشگاه عکس پاییزه ی گل های کاغذی، لباس مصنوعی بهار را بر تن درختان باور پوشاند.

 

بهار عین ملاحت است. بهار عین طراوت و تازگی ست. از سر و روی بهار، زیبایی می بارد. ابروان بهار کمانی تر و پُرپشت تر از آن است که نیاز به تاتو داشته باشد. بهار یک زیبایی ذاتی در چهره اش جاری ست. چهره بهار نیازی به بوتاکس ندارد. محبت آسمانی بهار با تورم توده های گرما و سرما تنزل پیدا نمی کند. بهار سبزینه ها را سر موعد به حساب طبیعت واریز می کند. بهار کاری با شعار زنده باد دلار ندارد. بازار سکه در پیش بهار آجر است. بهار برای دادن سهام عدالت شبنم غنچه ها، امروز و فردا نمی کند.  در بهار هر روز عید است. بهار بی نیاز از عیدانه هاست. بهار بود که قالیچه سلیمان را حرکت می داد. بهار تک سوار خوبی ست، اما سوار هیچ نوع ماشینی نمی شود. دود این خودروهای فرسوده و افسرده سینه بهار را به سرفه می اندازد. بهار فرهنگی ست و دستی در فرهنگی دارد، اما کلاه از سر بی فرهنگ ها برمی دارد. بهار ادبیات خاص خودش را دارد، به لهجه چشمه ها با درختان و گیاهان حرف می زند. بهار در زودتر رسیده شدن، فرقی بین سیب زمینی و موز نمی گذارد. بهار در تشییع جنازه برگ های پاییز، دست به چوب خشک ها نمی زند. بهار چوب خشک را می رویاند اما با خشکیده ها دست نمی دهد. بهار تا شاخه ای - خود بخود - نخشکد آن را از خدمت به هیچ درختی برکنار نمی کند.

 

بهار برای نشان دادن برتری اش به دیگر فصل ها، هیچ فصل دیگری را تخریب نمی کند. بهار حتی از این ور و آن ور سال، هوای زمستان و پاییز را هم دارد و به آنها بشارت شکوفه های ظهور می دهد. بهار دنیا را سرشار از نور می کند، اما از هاله نور بیذار است. بهار جمعه ها در کرانه ها مأوا می گیرد، اما از یکشنبه ها متنفر است. بهار مجلس کسانی که روی دیدن همدیگر را ندارند را - با کمک باد - به هم می زند. بهار آتش بازی چهارشنبه سوزی های سیاسی را تحریم می کند. محبوبیت بهار روز افزون است، این را سفرهای استانی باد صبا گواهی می دهد. بهار آنها را که بیش از ده روز در خانه بنشینند را ذره ذره می خشکاند. سر بهار کلاه گشاد فریب نمی توان گذاشت. بعد یک عمر آرایش گری، نمی شود به لبهای بهار ماتیک تقلبی هدیه داد. بهار حتی حاضر نیست برای بهتر دیدن ماه های زیبایش، عینک با شماره بزند، چه رسد به بی شماره ها. به چشمان بهار کلک نمی شود زد. بهار است که عیار طلاهای مختلف را عیان می کند. نمی شود بجای طلای اصل، النگوهای بدل را به بهار قالب کرد. اینقدر بهار را ساده فرض نکنید. بهار با هیچکس شوخی ندارد. «ما به خرداد پر از حادثه عادت کردیم»؛ اما تا وقتی که تیر هست، کسی حق شلیک ناجوانمردانه به خرداد را ندارد.

 

بهار معتقد به یک نهضت طبیعی جهانی ست. عضو هیچ مکتب مصنوعی ایرانی و غیر ایرانی نیست. بهار دبیر جنبش تعهد به گل است. بهار رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست است. بهار رئیس سازمان جنگلبانی و مراتع است. بهار رئیس سازمان هواشناسی ست. بهار رئیس سازمان بهزیستی است. بهار رئیس مرکز منطقه ای مدیریت آب شهری و روستایی ست. بهار رئیس کمیته ملی آبیاری و زهکشی ست. بهار رئیس شرکت کنترل کیفیت هواست. بهار رئیس سازمان مدیریت آب است. بهار رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی ست. به بهار مدال افتخار هم اگر ندهند بهار باز هم بهار است، ولی مدالی که جنسش بهاری نباشد، با اولین باران بهاری زنگ خواهد زد. شاعری اگر در وصف بهار شعری نسراید، از نسیم بهار چیزی کم نمی شود. اما اگر کسی شعار بهار دهد ولی باورش خزانی باشد، روی سرش برف پشیمانی خواهد نشست. نوروز شاید ریشه در باستان و ستون های مخروبه تخت جمشید و تاج کیومرث داشته باشد، اما بهار، ریشه در باور انسان ها دارد. بهار عصاره حیاتی طبیعت است. می شود بهار را صدها هزار بار جشن گرفت، اما جشن گرفتن نوروز تنها همان یکبار رواست. آن ها که نوروز را 2500 بار جشن می گیرند سرطان افراط می گیرند. پهلوی هم وقتی سرطانش عُود کرد، مثل عود، دود شد رفت هوا. اسفندیار و یارش رستم قلابی که عددی نیستند. آریایی ها شاید در زیر چتر وسیع بهار جمع شوند، اما محال است آنکه بهاری اصیل باشد هوای آریایی به سرش افتد، مگر اینکه بادی شبه بهاری ویروس ریا را در پیکرش منتشر کند. در این هوای پاک و سالم بهاری باید به خورشید سلام کرد که از تابیدن در این سال های متمادی هیچ گاه خسته نشد. به ماه خسته نباشید باید گفت که در انتظار بهار در آن بالا بلندی ها، در عین تنهایی از پس این فصل غریب کش برآمد. باید تبریک بهار را به ابر گفت، که عمری ست در حسرت یک باریدن بهاری از سر خوشحالی ست. پس زنده باد بهار و مرده باد شعار!

نظرات تأیید شده: (۸۵)                                   واکنش‌ها : موافقین ۸ مخالفین ۱

بهار

بوتاکس

بیت

روشنایی

زنده بار بهار

عیدانه

متن ادبی

مکتب ایرانی

نوروز

یارانه

نظرات  (۸۵)

۰۳ فروردين ۹۲ ، ۰۰:۰۵

حسین می گوید:

خدا نگهت داره سید محمد.

پاسخ دل‌باخته :


خداحافظت باشد حسین ..
۰۳ فروردين ۹۲ ، ۱۰:۴۲

درجستجوی آرامش می گوید:

همه اینایی که نوشتید درست اما هر فصلی زیباییهای خودش رو داره...مگر نه؟ اگر زمستان نبود بهار معنا نداشت

قلمتون نویسا...

پاسخ دل‌باخته :


اگر سختی نبود، آسانی هم
اگر زشتی نبود، زیبایی هم

سپاس
۰۳ فروردين ۹۲ ، ۱۲:۴۳

سامره فصیحی مقدم می گوید:

سلام و عرض تبریک عید
برای شما و خانواده محترمتان سالی پر از سلامتی، موفقیت و شادکامی آرزو دارم
"بهار دبیر جنبش تعهد به گل است" + "زنده باد بهار و مرده باد شعار"
اینها بنظرم زیباترین جملات این متن آمد، علی الخصوص اولین جمله اش
قلمتان پرتوان
===
راستی بنده در خصوص چگونگی استفاده از "دل نوا" در بیان از شما سوالی پرسیده بودم، پاسخی نداشت؟
یاحق

پاسخ دل‌باخته :


سلام علیکم
همچنین متقابلا تبریک عرض می کنم آغاز سال جدید را به شما
سپاس از لطفتان.
در ارتباط با استفاده از دل نوا ها فکر می کنم یکبار پاسخ داده باشم.
اما باز هم اینجا عرض می کنم که استفاده از کد های جاوا اسکریپت در بیان نیازمند خرید امکانات اختیاری بلاگ است. از قسمت ابزارها و امکانات می توانید دسترسی پیدا کنید. بسته را که خریداری کردید، می توانید از کدهای جاوا در قالب خودتان استفاده کنید، که این امر نیازمند کپی پیست کد نوای مورد نظر در قالب است.
سلام
سال جدید را خدمت شما وخانواده محترم وبازدیدکنندگان تبریک میگویم
وهمچنین فرارسیدن ایام فاطمیه ایام شهادت اولین شهیده راه ولایت حضرت زهرا (س)را تسلیت عرض میکنم
آپم لطفا سر بزنید
التماس دعا یاعلی

پاسخ دل‌باخته :


سلام 
ان شاءلله سال خوب و پر برکتی داشته باشید.
بر شما هم تسلیت ..
۰۳ فروردين ۹۲ ، ۱۶:۳۶

فدائی اسلام می گوید:

بسم الله

تقصیر بهار نیست، گاهی سرما طاقت فرسا می شود، کمند آن بهارانی که بتوانند اینهمه سردی را تاب بیاورند، بهار به باز کردن گلها نیست به گذشتن سرماست، خیلی دیده ایم بهار بوده و گلهایش را سرما برده!
۰۴ فروردين ۹۲ ، ۰۰:۰۴

رهگذر شبانه می گوید:

اگر باور کنیم که همه ی فصل ها وروزهای خدا زیبایی خاص خود را دارد همیشه می توان از سرتاسر روزها لذت برد .
مهم دل انسان است که اگر بخواهد می تواند همیشه بهاری و زلال بماند انگاه همه ی روزها عید و همه ی فصل ها بهار خواهد بود.
عیدتان مبارک .
۰۴ فروردين ۹۲ ، ۰۰:۴۵

عمارنامه می گوید:

سلام و درود؛
دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
http://www.ammarname.ir/link/19924
ما را با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
موفق و پیروز باشید .
عمارنامه http://ammarname.ir/—- info@ammarname.ir
یا علی

پاسخ دل‌باخته :


سلام و رحمة الله
سپاس از لطف و حسن توجهتان.
یا زهرا
۰۴ فروردين ۹۲ ، ۰۰:۵۰

اشک قلم می گوید:

سلام سید
سال نو مبارک
خیلی وقت پیش سرزده سرزده بودیدوبه گمانم فراموش کردید
اما من لم یشکرالمخلوق...
خواستم ابتدای سال تبریکی گفته باشم وتشکری
شاید سبب خیری بشه
برای تداوم دوستی
ممنون میشم
۰۴ فروردين ۹۲ ، ۰۰:۵۳

Morteza می گوید:

زنده باد بهار. زنده باد ولی فقیه که تالی تلو بهار است. زنده باد رییس جمهور عزیزمان و حامیان عدالت که یاران بهارند. به امید ظهور یار. زنده باد بهار.

پاسخ دل‌باخته :


نتیجه تابع اخص مقدمتین است!

خوارج و منافقین شاخ و دُم نداشتند، انحراف فکری و عقیدتی داشتند.

مُرده باد شعار!
بهار هیچ گاه دچار انحراف فکری وعقیدتی نمیشود یا اینکه بهار هیچ گاه گرایش ورفتارش را عوض نمی کند . بهار همه جا وهمیشه بوی یاس میدهد بهار می خواهد بهاری باشد اما ما ادم هاییم که نمیگذاریم اخر از نام بهار هم سو استفاده می کنیم برای مقاصدمان .. اه چه بگوریم از دل بهار که خون است از دست ما ادم ها و ماادمها که گویا دلمان از هم خون شده و دیگر هیچ نمیتوان گفت .
۰۴ فروردين ۹۲ ، ۰۸:۱۴

مانا می گوید:

مثل همیشه عالی و خیلی عالی...
پشت تک تک جمله های زیبا و استعاری این متن قوی ، معنایی خوابیده بود که حرف دل ما بود...
خدا حفظتون کنه و به قلمتون بیش از پیش توانایی بده تا حرف هایی که باید زده بشن رو با بهترین بیان بزنید...
۰۴ فروردين ۹۲ ، ۱۱:۱۶

درجستجوی آرامش می گوید:

مردم عاشق چشم و ابروی هیچ اسفند و یاری نیستند ...اسفند را هم بخاطر بهار می خواهند...اگر بوی بهار ندهد
فروخواهندش گذاشت...
۰۴ فروردين ۹۲ ، ۱۲:۲۰

در و مادر می گوید:

اجرتان با خورشید و ماهی که نورش از اوست...
۰۴ فروردين ۹۲ ، ۱۲:۲۸

علیرضا می گوید:

سلام

بر حاشیه برگ شقایق بنویسید

گل تاب فشار در و دیوار ندارد.

پاسخ دل‌باخته :


علیکم السلام

که عمر گل محمدی کوتاه است ..
۰۴ فروردين ۹۲ ، ۱۲:۳۱

محمد می گوید:

خجالت هم خوب چیزیه.
اینقده چرت و پرت تحویل مردم ندید. مردم ما عاقلند و به از مزخرفات زیبای شما گوش نمی دهند.
زنده باد سید علی
زنده باد احمدی نژاد

پاسخ دل‌باخته :


زنده باد سید علی 
و مرده باد هر آنکه دل او را غمگین کرد.
آفرین آسید محمد! خیلی زیرکانه و همراه با کنایه های ملموس و زیبا نوشته بودید...

آری حقیقتا زنده باد بهار و مرده باد شعار!
۰۴ فروردين ۹۲ ، ۱۳:۲۰

فاطمه ... می گوید:

بهاری که رنگ و لعابش را از اسفند و زمستان بگیرد ، سر انسانیت را مثل کبک زیر برف غفلت فرو می برد ...
بهار حقیقی در راه نمی ماند ، وعده ی بهار لرز به اندام آرامش وطن نمی اندازد ...
.
" باید تبریک بهار را به ابر گفت، که عمری ست در حسرت یک باریدن بهاری از سر خوشحالی ست... "
۰۴ فروردين ۹۲ ، ۱۳:۴۰

سامره فصیحی مقدم می گوید:

سلام بر شما
تشکر از راهنمایی تان، پاسخ قبلی تان را دریافت نکرده بودم.
راستش امروز که با دقت و سر فرصتــ مجددا متنتان را خواندم و آن را درک کردم، به این نتیجه رسیدم که سخنان کامنت قبلی ام را پس بگیرم!
نمی توانم هیچکدام از جملاتتان را به عنوان بهترین و زیباترینش برگزینم و شاید اکثر جملاتش را بتوان به عنوان بهترین برگزید!
از عمق وجودم آرزو می کنم قلمتان به سرنوشت قلمهای پرتوانی ک می شناختم (قدیانی و...) دچار نشود. یادم هست روزگاری از رمز و راز قوت قلمتان پرسیده بودم و خواستم راهنمایی ام بفرمایید و شما در پاسخم گفتید:
"قلب، قلم و قدم به هم وابسته اند، نشان قبله را وارسی نمایید"
خوشا به سعادتتان که نشان قبله تان را یافته اید که اینچنین قلمتان گوش به فرمان قلبتان شده است و در راه دوست قدم بر می دارید.
با آرزوی توفیق روزافزون برای شما
یاحق
-----
بدون اجازه مطلب شما را در وبلاگم منتشر کرده ام، امیدوارم ایرادی نداشته باشد

پاسخ دل‌باخته :


سلام علیکم
خواهش می کنم. 
نظر لطف شماست.
ان شاءلله که اینگونه باشد به دعای همه شما بزرگواران.
موردی ندارد. سپاس از لطفتان.
یا زهرا
۰۴ فروردين ۹۲ ، ۲۲:۱۷

تربت می گوید:

احسنت
قلمت پر نور سید
سلام
مجدد تشکر میکنم و عذر خواهی که وقتتون گرفته شد
یا علی مدد
۰۵ فروردين ۹۲ ، ۰۲:۱۴

رهگذر... می گوید:

این سال به نور فاطمیه زیباست
روزی تمام سال ما با زهراست
بابردن نام فاطمه فهمیدیم
سالی که نکوست ازبهارش پیداست

یاعلی ، یازهرا ...
التماس دعا ...
۰۵ فروردين ۹۲ ، ۰۲:۱۹

سپهرا می گوید:

سلام و صلوات بر محمد و آل پاکش...
السلام علی ربیع الانام و نضرةالایام...
بهار فاطمی و سال نو پر برکت...
تیتر نابی بود!
مترس از شب یلدا بهار آمدنیست...
بهار روزیست که بهار حقیقی و موعود بیاید...بهارنگار عصر بهاری ظهورش باشید... ان شاءالله

=========
این روزها هربار از بهار دلها می نگارم متهم میشوم... تنها می توانم بگویم متاسفم برای بهار ناشناسانی که طراوت و نام زیباترین فصل رویش را هم در گرداب سیاست تخریب کردند...

پاسخ دل‌باخته :


اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
سلام علیکم بما صبرتم فنعم اجر الدار..

او خواهد آمد و هر سه ماه بهار، اردی بهشت و هر چهار فصل سال، بهار خواهد شد .. ان شاءلله
گل
۰۵ فروردين ۹۲ ، ۰۹:۵۸

یه بنده خدا از خاکریز شهادت می گوید:

چشمی شبیه چشم تو گریان نمیشود
زهرا حریف چشم تو باران نمیشود
سلام رزمنده. شهادت حضرت زهرا، مادر همه ی شیعیان را به شما تسلیت میگم
۰۵ فروردين ۹۲ ، ۱۱:۲۶

خورشید ایران می گوید:

سلام
آیا بهار فقط مال سلیقه سیاسی بنده است؟!
این گونه تاختن به یک سلیقه سیاسی درست است؟!
آیا بهار جلوه رحمت عام خداوند بر تمام بندگانش نیست؟
یعنی رحمت خداوند از بندگان گنهکارش دریغ می شود؟!
بهار رحمت عام خداوند است بر تمام بندگانش.
لطفا بهار را خرج سلیقه سیاسی خویش نفرمائید!
این رویه نازیباست.
نه این که در مورد احمدی نژاد و مشایی بلکه در مورد هیچ کدام از سلایق موجود در نظام زیبا نیست!
لطفا گل و گلستان و لطافت بهار را خرج نو شدن و زنده شدن محبت ها بفرمایید و بهار را خرج لجن زار کینه ها نفرمایید!
حیف است گل و بهار خرج لجن زار دشمنی از این جنس شود!
همه ما زیر چتر نظام ولایی هستیم و قرار نیست و نبوده و نخواهد بود که هیچ کس اشتباه نکند!
باید پیامبر گونه باشد رفتار ما با همدیگر! اشداء علی الکفار رحماء بینهم!
پیامبر با ابوسفیان چه کرد!
احمدی نژاد و مشایی ابوسفیان نیستند! هستند؟!
در پناه حق
والسلام علیکم
یا زهراء

پاسخ دل‌باخته :


سلام علیکم


بهار فصلی تمام نشدنی است که نمی شود برای مقاصد شخصی و سیاسی مصادره اش کرد. بالاخره بهار را خرج سلیقه سیاسی باید کرد یا نکرد؟ اگر آری، پس چه کسی بهار را خرج سلیقه سیاسی خود کرده؟ این صفاتی که شما در ارتباط با خود بهار است یا انتخابات 92؟ جمله هایتان نقض غرض است تماما! بهار زیباست. اما تعصب کورکورانه است که بهار را هم می تواند نازیبا کند. حال من از شما می پرسم که سوء استفاده از احساسات مردم نسبت به نام بهار و مصداقش امام زمان درست است؟ اتفاقن این رویه نازیباست.


تعریف حضرتعالی از چتر ولایت فقیه را هم خواندم. جالب است کسی که یک نقد را اینگونه بر نمی تابد، خود در نوشته هایش چگونه سپاه را بدون هیچ مدرکی متهم به مهندسی انتخابات و دخالت در آن می کند! آیا من هم می توانم به شما بگویم قدری تقوا بخرج دهید و استغفار کنید؟ و جالب تر این است که شما وقتی با وجود نظرهای غیرمتعارف و نقدهایتان نسبت به برخی مسائل و در رأس آن در باب ولایت فقیه، فیلتر می شوید، روضه آزادی بیان می گیرید و از نبودش شکوه می کنید.


و حالا مایی که نقدی بر اشتباهات رفتاری و عملکردی دو شخص و دار و دسته اش نوشتیم که از احساسات پاک مردم برای سلائق شخصی و سیاسی خود سوء استفاده می کنند و آرامش روانی زندگی مردم را با حرف ها و اختلاف افکنی هایشان از بین می برند، حق نوشتن هم نداریم به زعم شما. دیکتاتوری یعنی این. اتفاقا یک خوبی که رئیس جمهور فعلی دارد و شما ندارید، آستانه تحمل ایشان بر نقد ها و عموما تخریب هاست. همین شمایی که باورتان در وبلاگتان این است که: «ایران اسلامی بدون نقد وضعیت موجود اصلاح نخواهد شد!».


شاید هنوز معنی تاختن را نمی دانید. بنده اگر می خواستم بتازم، موارد فاجعه آمیزی را اشاره می کردم که از منابع و کانال های مختلف اطلاع دارم، تا تشت ولایت مداری یک نفر را از بام پایین بیندازم.


می دانید کجای این ماجرا سخت و درد آور است؟ اینکه برای پیروزی شخصی که باورش را همسو با آرمان های انقلاب می دیدی، در انتخابات 84 از جانت مایه بگذاری و هشت سال بعد از آن بخاطر حمایت از آن شخص و عملکرد هایش انواع اقسام توهین ها را بشنوی. و بعد از اشتباهات بزرگ و نابخشودنی اش دست از حمایت او برداشتیم، حالا کسانی که معلوم نیست بخاطر رسیدن به تخت کدامین ملک طرفدار ایشان شدند شما را متهم به تخریب و کینه توزی و... کنند! 

والعاقبة للمتقین

۰۵ فروردين ۹۲ ، ۱۱:۴۲

خورشید ایران می گوید:

سلام
این توصیف از بهار بود یا استفاده ابزاری از بهار؟!
آن قدر بهار لطیف است که حتی تحمل چنین برداشت های شخصی و سلیقه ای را هم ندارد!
به همین دلیل است که از زیبایی بهار در این متن نمی توانم استشمامی داشته باشم!
مگر این که بهار من عیب جویی از دیگران باشد!
عیب جویی از کسانی که عملشان بر مذاق بنده خوشایند نیست!
بهار و طبیعت را نمی توان مصادره به عقاید خویش کرد!
بهار مخلوق خداوندی است که رحمتش شامل همه بندگان خداست!
بهار فقط برای بنده و روندگان سلیقه بنده نیست!
بهار متعلق به تمام بندگان خداست!
بهار فصل دعوت به نو شدن است نه نو کردن و زنده کردن کینه ها!
نویسنده این مطلب باید کمی دوز عنادش را کم کند تا به بهارش لطمه نخورد!
بهار در تضاد با خزان است! موافقم با نویسنده!
اما لطفا و ابتدائا بفرمائید که چرا خزان را با عینک و سلیقه خود دیده اید؟!
به شخصه ترجیح می دهم بهار را خرج عناد شخصی ام نکنم!
چرا که هیچ کس گل و گلستان را خرج لجن زار و باتلاق نمی کند!
اگر صحبت از دشمنی با دشمنان قسم خورده اسلام و خدا بود شاید خرج کردن از هر سرمایه ای از جمله بهار توجیه داشت!
نه اینجا که دشمنی با یک سلیقه ای است که مورد پسند بنده نیست!!!!!!!
این متن زیبایی را چه نازیبا به تصویر کشیده است؟؟؟!!!
چه ترکیبات مزخرفی است ترکیب بهار با نگاه منفی به تمام کسانی که سلیقه سیاسی شان با من موافق نیست!!!!!!!
باید در لذت بردن هایمان از یک متن ادبی نیز مراقبت کنیم.
در پناه حق و خالق بهار باشی
والسلام علیکم

پاسخ دل‌باخته :


این کامنت شما در وبلاگ خانم فصیحی مقدم در پاسخ به متن بنده بود.
حیف دیدم که اینجا در امتداد کامنت قبلی ای که گذاشتید ثبتش نکنم.
خوب است تمام دوستان و مخاطبین، بصوت کامل حرف هایتان را بشنوند.

و اتفاقا ایشان در وبلاگشان به این حقیر لطف داشتند اما خوب پاسختان را دادند و انگار زودتر و بهتر از من از اندیشه شما باخبرند. و بی انصافی ست که پاسخ ایشان به شخص شما را ثبت نکنم:

«سلام بر شما. وقتی نظرتان را خواندم خیلی متعجب شدم و سوالی در ذهنم ایجاد شد که ... اگر همین متن زیبا و ادیبانه را جناب رضی زاده بجای نقد احمدی نژاد و مشایی، در نقد رهبر انقلاب می نوشتند، آیا باز هم اینگونه بر ایشان و متن زیبایشان می تاختید؟

آیا باز هم در نظرتان و در وصف آن متن، شاهد کلماتی همچون "برداشت های شخصی و سلیقه ای" ، "عیب جویی" ، "مصادره به عقاید خویش" ، "زنده کردن کینه ها" ، "نگاه منفی" ، "دوز عنادش را کم کند" ، "با عینک و سلیقه خود دیده" ، "عناد شخصی" ، "لجن زار و باتلاق" و "ترکیبات مزخرف"  بودیم؟! 

بعید میدانم استاد! و تقریبا مطمئنم اگر همین متن در نقد رهبری بود می گفتید: باید به ایشان احسنت گفت و دستشان را بوسید!
فرهنگ خاص و ناصحیحی که می گفتم عامل گرفتاری جامعه ی ماست، همین نگاه های غیر منصفانه ی رایجی است که دامن استاد دانشگاهی چون شما را هم گرفته است! همینی که مدتهاست ملاک قضاوتهایمان "حق" نیست، بلکه سالهاست برخلاف سیره ی مولایمان همه چیز و از جمله "حق" را با "افراد" می سنجیم! به همین دلیل است که انصاف کالای نایابی شده است این روزها...»
۰۵ فروردين ۹۲ ، ۱۴:۰۳

فضای مجازی می گوید:

بسمه تعالی
همسنگر گرامی
شبکه وبلاگی مجاهدان مجازی در سال حماسه سیاسی و اقتصادی و با هدف حضور هرچه بیشتر نیروهای ارزشی در فضای مجازی به همت واحد فضای مجازی بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد به آدرس basnet.ir راه اندازی گردید.
در صورت تمایل به عضویت در این شبکه به آدرس basnet.ir مراجعه فرمایید و از گزینه "عضویت در شبکه" اقدام فرمایید.
امید است تا با همکاری شما همسنگر ارجمند در جهت ایجاد یک جبهه مستحکم سایبری در مقابله با تهدیدات فرهنگی گام برداریم.
جهت کسب اطلاعات بیشتر به basnet.ir مراجعه فرمایید.
با تشکر
واحد فضای مجازی بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد
۰۵ فروردين ۹۲ ، ۱۵:۰۱

بسم هو می گوید:

زنده باد بهار " مرده باد شعار " این را خوب آمدید بسیار !!

بوی یاس می دهد این بهار ..
سالی هم ک نکوست از بهارش پیداست !

سلام.

پاسخ دل‌باخته :


و علیکم السلام
۰۵ فروردين ۹۲ ، ۱۵:۱۲

تسنیم می گوید:

فاطمیه قصه گوی رنجهاست / فاطمیه تفسیر سوز مرتضی ست

فاطمیه شعر داغ لاله است / قصه ی زهرای ۱۸ ساله ست

فاطمیه شرح دیوار و در است / دفتر در مقام سخت زینب پرور است . . .

۰۵ فروردين ۹۲ ، ۱۷:۳۷

مصطفی می گوید:

سلام
عالی بود
مرده باد بهاری که جز خزان ندارد.مثل این بهار مثل آن کلاغی است که به جای طاووس رنگش کرده اند
بر کسانی که جگر سید علی خامنه ای را میسوزانند لعنت

هزار و چهار صد سال است که تمام علما و بزرگان،آقا سیدعلی قاضی ها،میرزا حسین قلی همدانی ها،شیخ مرتصی انصاری ها،سید مهدی بحرالعلوم ها،میرزا جواد آقا ملکی تبریزی ها،علامه حلی ها،امام خمینی ،آیت الله بهجت ها،آیت الله مرعشی نجفی ها،آیت الله بهاءالدینی ها،آیت الله خوشوقت ها،آیت الله مجتبی تهرانی ها، حضرت امام خامنه ای و... مولا و امام حاضر و ناظر و فرزند حضرت زهرا(س) را اینگونه خطاب میکردند: السلام علیک یا مولای یا صاحب الزمان(عج)

حالا اینها امام ما را بهار خطاب میکنند و این یعنی انحراف
اینها در خطابشان منحرفند چه برسد به عقیده شان نسبت به امام زمان(عج)

پاسخ دل‌باخته :


سلام مصطفا

روزگار غریبی ست ..
۰۵ فروردين ۹۲ ، ۱۹:۰۴

فضای مجازی می گوید:

بسمه تعالی
ورود شما را به شبکه وبلاگی مجاهدان مجازی خوش آمد می گوییم.
خواهشمندیم با قرار دادن نشان شبکه وبلاگی مجاهدان مجازی در وبلاگ خود به ایجاد همبستگی بیشتر کمک نماییم.
مسیر دریافت نشان: http://basnet.ir/page/logo
مسیرهای پشتیبانی شبکه وبلاگی مجاهدان مجازی:
مشهد-دانشگاه فردوسی- مسجد حضرت زهرا(س)- دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی
Basnet.ir
05118782070
09156249212
۰۵ فروردين ۹۲ ، ۲۱:۲۸

خورشید ایران می گوید:

سلام
برای بار اول بود که این جا آمده بودم و به همین دلیل پاسخ شما برایم سورپرایز بود!!!
شما به جای نقد نظر بنده دلایلی اقامه فرمودید که در مواردی اصلا ربطی به بحث ما در این جا نداشت! نمی دانم کسی به شما کمک کرده برای نگاشتن این کامنت یا همه نظر و اطلاعات خودتان بوده؟؟؟!!!
در مورد کپی پیست نظر بنده از وبلاگ خانم فصیحی هم قضاوتی نمی کنم! اما خوب بود جواب آن را هم ... بگذریم!
عزیز جان!
من به مطلب شما معترضم و انتقاد کردم شما باید دلایل بنده را رد کنید نه این که کلماتی را گزینشی و بدون توضیحاتش این جا از بنده نقل قول کنید که بسیار ناجوانمردانه است!
شما اگر به هر یک نوشته های بنده تعریضی دارید بنده از شما استقبال خواهم کرد که بسیاری از دوستان ولایت مدار آمدند و رفتند و هنوز نقدی جدی به آنها نبوده است. به هر حال این جا مطلب شما موضوع بحث است و آوردن بحث های دیگر در ذیل این مطلب ادبی کمی دور از عقل است!
اما چند نکته در مورد پاسخ تان بگویم که چیزی گردنم نماند!
بالاخره یا نباید آمد یا اگر آمدی و گفتی باید کامل بگویی!
در پاراگراف اول
"این صفاتی که شما در ارتباط با خود بهار است یا انتخابات 92؟"
این جمله خطابش کیست سید جان؟
بنده کجا در مورد انتخابات 92 عرضی داشتم؟

"حال من از شما می پرسم که سوء استفاده از احساسات مردم نسبت به نام بهار و مصداقش امام زمان درست است؟ اتفاقن این رویه نازیباست."
اگر کامنت بنده را با دقت خوانده بودی این جمله را بیان نمی کردی!
بنده عرض کرده بودم که این رویه برای هیچ یک از سلایق سیاسی حاضر پسندیده نیست.
این هم جمله بنده: "نه این که در مورد احمدی نژاد و مشایی بلکه در مورد هیچ کدام از سلایق موجود در نظام زیبا نیست!"

در پاراگراف دوم
نقل فرمودید از بنده "مهندسی انتخابات"
از باب اطلاع عرض کنم خدمتتان که هر کس گفت که انتخابات مهندسی نمی شود باید در عقلش شک کرد! باید دید منظور از مهندسی انتخابات چیست؟!
بنده به انتخابات ایران نقد دارم و معتقد به آسیب هایی در مهندسی انتخابات هستم اما این باید دقیقا مشخص شود که منظور چیست؟!
فقط برای اطلاع عرض می کنم که به مهندسی انتخابات به شکلی که نتیجه و فرد مورد نظر از قبل مشخص باشد اعتقادی ندارم! یعنی هنوز این سطح از فساد را ندیده ام! دقت کن! من ندیده ام و دلیلی ندارم اما نمی دانم! شاید مدعیانش دلیلی دارند اما تا ارائه نشود به آن اعتقادی ندارم.
مشکلات ناشی از تعریف ناصحیح از محدوده، نوع و جنس فعالیت های سپاه هم از جمله تعریضها و انتقادات بنده هست که بحثش مفصل است و انشاءالله مطلبی خواهم نوشت یا شما بنویسید تا با هم بحث کنیم و تبادل اطلاعات کنیم.
فرمودید نقدهای نامتعارف!
اگر یکی را بفرمایید ممنونتان می شوم!
ما چون منصور حلاج مدتی است که دار را بر دوش خود گذاشته ایم و به دنبال کسی هستیم که کار را تمام کند! شما اگر می توانی کمک کن!
فیلتر که سهل است برای بیان انتقاداتم تا پای جان هستم!
فقط حرف حساب اگر داری و نقدی واقعی بفرما! مابقی را بگذار ...

در پاراگراف سوم
باز هم بی دقتی کردی سید جان!
بنده نگفتم چرا گفتی!!!
گفتم چرا این گونه گفتی؟!
حرف اگر حسابی باشد نیازی به چنین ادبیاتی نیست!
شما متوجه محل اشکال بنده نشدی!
بنده اصلا کجا از واژه تاختن استفاده کردم؟!
این عینک شما بوده عزیز جان!
بنده عرض کردم حیف از بهار و زیباییهایش که خرج این حرفها شود!
اصلا نمی خواهم وارد نقد احمدی نژاد و مشایی شوم که شاید بعدا مطلبی بنویسم و جداگانه باید بحث شود.
جهت اطلاع شما سید جان!
بنده سه بار رأی داده ام به احمدی نژاد متاسفانه!
تاسفم از انتخابم نبوده! که هنوز هم رقبای احمدی نژاد را لایق انتخاب نمی دانم! تاسفم از فرصت سوزی احمدی نژاد است!
شما کامنت بنده را با دقت خوانده بودی متوجه این نگاه بنده می شدی و نقد بنده را نقد به محتوای مطلبت از آن جهت که به احمدی نژاد و مشایی بوده فهم نمی کردی!!!
بنده صریحا از اشتباه و گناه کار گفتم! نگفتم؟! این جمله را نخواندی؟!
"یعنی رحمت خداوند از بندگان گنهکارش دریغ می شود؟!"

جالب است که دقت شما و خانم فصیحی در خواندن کامنت مشابه است!!!
شما حق دارید هر چه می دانید بگویید و انتقاد کنید اما استفاده ابزاری از بهار نه برای شما مجاز است و نه برای هیچ کس دیگر! این را صریحا گفتم و شما جور دیگری شنیدید(تعمدا یا سهوا نمی دانم!)
این نظر بنده است در مورد مفاهیمی که متعلق به تمام اقشار جامعه است. بهار و ولایت فقیه و امام زمان و تمام مفاهیمی از این دست که متعلق به تمام جامعه و سلایق است نباید مصادره شود به یک سلیقه و این خسران داشته برای ما و دارد و خواهد داشت.
شما می توانستید نظر بنده را نپذیرید به هر دلیلی!
اما الزامی نداشت این همه آسمون ریسمون کنید سید بزرگوار!
مشتاقم که در مورد هر چه که گفته ام اگر نقدی جدی دارید و حرف ناصوابی دیده اید بفرمایید اما در جای خودش نه در ذیل مطلبی که اصلا ربطی به آن حرف ندارد و این نمونه بارزی از تخریبهای رسانه ای متداول است که جمله یا کلمه ای را از شخصی بولد می کنند و توضیحات آن را نمی آورند.

خدا را گواه می گیرم که کامنتی نمی گذارم مگر از باب نقد واقعی و یا گپی دوستانه باشد!
لطفا با بنده از در مجادله وارد نشوید!
مجادله صفت نامطلوب برخی از سیاسیون شده است که ما باید تربیت کنیم لسان مان را که دوری و اجتناب از مجادله داشته باشیم.

برای شما سید جان آرزوی بهاری خوش و سالی نیکو آرزومندم
در پناه حق
والسلام علیکم

پاسخ دل‌باخته :


سلام علیکم
بنده حقیر نه حضرت عالی را می شناسم و نه سرکار خانم فصیحی مقدم را، جز چند خطی که از نوشته های وبلاگ هایتان خوانده ام. اگر جسارت نباشد آنقدر استقلال فکری دارم که بتوانم به تنهایی تک تک جملاتتان را پاسخ دهم؛ ولیکن وقتی می بینم که ما هر چه بگوییم به شمای بزرگوار بر می خورد و رفتار ما را ناجوانمردانه و دور از عقل و مصداق تخریب رسانه ای و بی دقتی و حرف نا حساب و آسمان ریسمان و مجادله و... تلقی می کنید؛ در مقابل اما شما این حق را برای خود قائلید که نقد کنید و پیش داوری و قضاوت کنید؛ و از آنجا که جسارتن این کامنت جنابعالی جای منطق، بوی منیت و خودخواهی می دهد، بهتر می دانم که پاسخی ندهم.
همین هایی که نوشتم و نوشتید کافی ست، دیگران می خوانند و قضاوت می کنند.
برایتان آرزوی موفقیت دارم.
والعاقبة للمتقین
سلام

اسفند ؛ یار بهار است ، اما «اسفند» یار، نه .
اسفند را همه دوست دارند اما اسفندیار را نه.
اسفند و بهار با هم همبازی اند ، ولی اسفندیار بهار را بازیچه خود کرده.
بهار مال همه است ولی اسفندیار بهار را فقط برای خوش میخواهد.
اسفندیار میخواهد بهار را برای مقاصد خودش دود کند،ولی
خودش چون اسفند(اسپند!) دود مقاصدش شد!
اسفندیار بهاری بهاری بهاری نیست بلکه زمستانی و رفتنی است.

پاسخ دل‌باخته :


سلام و رحمة الله

اسفند همراه زمستان خواهد رفت؛ 
و روی سیاهی به ذغال خواهد ماند..
۰۵ فروردين ۹۲ ، ۲۳:۲۷

آهسته عاشق می شوم می گوید:

این روزها مادر نمازش را
نشسته می خواند...
.
.
.
التماس نور[گل]
۰۶ فروردين ۹۲ ، ۰۲:۳۹

رهگذر... می گوید:

دلم به یاس خوش بود که استشمام بوی ان دراین هوای الوده ی شهرکه مرهمی باشد اما حیف که بهار باهمه ی زیبایی اش دست خوش سیاست شد که دوست نداشت اما به زور سیاسی اش کردند و دیگر هیچ نمیتوان ازبرای بهار گقت حتی باید این روزها مواظب تبریک بهارمان هم باشیم که چه طور بیانش کنیم چون ممکن است تصویری سیاسی از ما بسازند برخلاف انچه که هستیم ...
یاعلی مدد
یا زهرا

پاسخ دل‌باخته :


به همان زهرا
به همان علی
دنیا همین طور نخواهد ماند..
۰۷ فروردين ۹۲ ، ۰۳:۳۵

رهگذر ... می گوید:

سلام ،
تا بوده که همین بوده روزگارغریبی است ، علی درخانه اش تنهاست ومامدام شعار میدهیم ایران که کوفه نیست ...
ولی یادم می اید زمانی درکتاب فارسی دبیرستان خوانده بودم وکوفه که گفته اند همین تهران است که میایی وشمشیرت را بیرون میکشی ...
مگر میشود این پارادوکس را خودمان ایجاد کنیم که کوفه ، تهران است از یک زاویه واز زاویه ی دیگر نه تهران، کوفه نیست ...
نه نمیشود، تادلمان صاف نشود تهران هم مانند کوفه است ، شایدهم بدتر از کوفه است، وعلی تنهاست تنهای تنها .
شاید اگر ما بخواهیم بشود که این اصطلاح را ازتهرا ن برداشت البته نه درحد شعار ،بلکه درعمل .
اری می شود اگر ما بخواهیم . واگربرسر کوچکترین چیزها باهم دعوا کنیم علی تنها خواهد ماند .
پس این بار بیایید به گونه ای دیگر بیندیشیم نه از بهار بگویییم ونه از زمستان اخر این روزها علی غمگین است وفاطمه در بستر .
چه بسا علی روزگار مانیز غمگین و خونین دل تر از همیشه است، از بهاری که سبزنیست ورنگ بهار ندارد .
لااقل بگذارید ما مرهمی برای دل خونینش باشیم نه زخمی افزون تر از تمام دردها ی دنیابردلش .
بگذارید طور دیگری حرفهایمان را بگوییم نه از بدی زمستان بگوییم نه از بدی دیگران . از خوبی یاس بگوییم . تا نمایان شود چهره ی زیبایش و انگاه میتوان پی برد به کراهت وزشتی خر زهره .

حال دعای همیشگی ام را می گویم که ان هم مرهمی برا ی دل یاران است " اللهم عجل لولیک الفرج "

یا علی ، یا زهرا
۰۷ فروردين ۹۲ ، ۱۲:۳۳

مصطفی روحی می گوید:

سلام سید جان
بسیار عالـــــــــــی بود !
دست مریزاد !
۰۷ فروردين ۹۲ ، ۱۳:۵۴

delakam می گوید:

زنده باد بهار و مرده باد شعار!
سید!اجرت با ربیع الانام و نظرة الایام
۰۸ فروردين ۹۲ ، ۰۷:۴۶

زهرا می گوید:

من این وسط دلم برا احمدی نژادخیلی میسوزه هعی خیلی حیف شد ...گاهی دعای فرج خودش میشه حجاب راه ادم ...گاهی با شعار استقبال از بهار ریشه همه روییدنی ها رو میخشکانیم ..چرا احمدی متوجه نمیشه نمیشه؟؟؟ کلا مخم نمیکشه بفهمم این مرد چشه؟؟؟
۰۸ فروردين ۹۲ ، ۰۸:۱۰

ماه منیر طلبه می گوید:

سلام خوب بود
خداوندبه همه ی ایرانی ها کمک کند که دوباره اسیرمدعیان بهاری نشویم
هنوز بعضی ها متوجه بهار گویی های بعضی سیاسیون نشدن!!!
از امام زمان مدد می خواهیم برای انتخاب بهتر
۰۸ فروردين ۹۲ ، ۱۸:۲۶

گل نرگس می گوید:

سلام دوست خوب
انشاالله سالی پر از خیر و برکت داشته باشی
خدا قوت
۰۹ فروردين ۹۲ ، ۰۳:۰۴

گذرنده ای از پشت خاکریزهای عاشقی انتظار می گوید:

یوسف ما ! ما تورا درکوچه های غفلت خویش گم کرده ایم پیدایمان کن .

دوباره صبح جمعه شد ...
چشمان منتظران روبه سوی افق است تا توبیایی ...
کاش این جمعه پاسخ چشمان منتظر را میدادی ...
کاش می امدی مهدی جان که جهان در تمنای امدن توست ...
پس بیا ...
۰۹ فروردين ۹۲ ، ۲۱:۴۰

کاشفک می گوید:

با سلام
معرفی آثار مدرسه دانشجویی قرآن و عترت علیهم السلام به همراه چکیده کتب
(مجموعه کتب آموزشی روش های تدبر در قرآن، کتب موضوعی تدبر در قرآن، درسنامه های المیزان و..)

http://quranetratschool.persianblog.ir
۰۹ فروردين ۹۲ ، ۲۳:۰۱

قدیر کیانی می گوید:

سلام
با "باز خوانی یک نامه" به روزم
اگر ادرس فلش پیام امام خامنه ای به اسرائیل رو خواستید در بخش نظراتش بگید بفرستم براتون
تبادل لوگو؟ تبادل لینک؟
یا زهرا(س)
۱۱ فروردين ۹۲ ، ۰۰:۴۵

تسنیم می گوید:

سلام
خوشحال میشم سری بهم بزنید
منتظرحضور سبزتون، انتقادات وپیشنهاداتتون هستم.
در سایه سار امن الهی برقرار باشید
۱۱ فروردين ۹۲ ، ۱۳:۳۴

حمیدرضا می گوید:

سلام علیکم حاجی
:)

پاسخ دل‌باخته :


علیکم السلام
۱۱ فروردين ۹۲ ، ۱۵:۰۴

احسان می گوید:

سلام
زمستان نیز رفت اما بهارانی نمی بینم
بر این تکرار در تکرار پایانی نمی بینم

بهار ، بی تو رسیده ست و من چو مشتی برف
اگرچه فصل شکوفایی است ، می میرم

ان شا الله ما به سمت بهار واقعی برویم
یا امام زمان خودت
خودت بخواه که این انتظار سر برسد
دعای این همه چشم انتظار کافی نیست
۱۱ فروردين ۹۲ ، ۱۹:۵۶

آتنا س م می گوید:

سلام بر صاحبان قلم که جز حق و حقیقت و رعایت انصاف به قلمشان جاری نمی شود.
برادر بزرگوار جناب آقای رضی زاده بنده به عنوان یک مخاطب گاهی دست نوشته های زیبای شما را می خوانم و محظوظ می شوم اما این دست نوشته تان مرا متحیر و آزرده خاطر کرد هیچ گمان نمی کردم روزی از سیاق دلنشین نوشتار شما مغموم و دلگیر شوم.این روزگار سخت و طاقت فرسا خواهد گذشت و تاریخ این روزهای مان را مثبوت می کند.رستم نه به مکر شغاد گرفتار آمده و نه در چاه افتاده.کنایه های ادبی شما جانسوز بود کسی در میان این باغ ادب که ساخته اید زجر کش شد. کسی که حق گردن ما دارد و ما نیز حقی که مولایمان گفت آیا این حق اینگونه ادا می شود؟ کسی در میان این باغ ادب زیر پای باغبانش له شد که 22 ساعت شبانه روزش را برای خدا و ملت و رهبری دوید و دوید و دوید و فحش خورد و خورد و خواهد خورد نمی دانم چه بگویم شاید همین مقدار هم لازم نبود شاید این سطور ناشی از سوزش دل و جان این حقیر بود ببخشید که مطول شد.باغ ادبتان به انصاف آباد.

پاسخ دل‌باخته :


سلام بزرگوار
از این دست خدمت ها از صدر اسلام تا همین امروز کم نبوده است. کسی منکر خدمت رسانی ایشان نیست، اما ضعف های ایشان که در طی دوره دوم  عیان شد، جانسوز و جانکاه بود و امت ولایت مدار ایران را متحیر کرد.
ما قبله سیاسی مان ابروی امام خامنه ای ست، وقتی ابروی قبله گاه ما از سنگ درشت یک بداخلاقی سیاسی خم می شود، آنوقت مشخص می شود که خدمتی که زیر چتر ولایت نباشد، خیانت است.
در مثال مناقشه نیست. اگر بجای خدمت، عبادت را بخواهیم مثال بزنیم، شیطان عابد کم و کوچکی نبود، بیش از هزاران سال عبادت پروردگار را کرد، اما آنجا که از فرمان خداوند سبحان سرپیچی کرد و طغیان کرد، از دایره محبت پروردگار بیرون شد و آدم را منحرف کرد.
توصیه می کنم شما را به شنیدن چند سخنرانی اخیر و بسیار مهم امام خامنه ای.
والعاقبة للمتقین


۱۲ فروردين ۹۲ ، ۰۲:۰۵

آتنا س م می گوید:

سلام
بیانات حضرت آقا برای همه ی ما آنقدر ارزشمند و راهگشا و راهنما هست که هربار ایشان در هر نقطه ای لب به سخن بگشایند سخنان ایشان را به گوش هوش نیوش کنیم و نصب العین قرار دهیم.منتهی منظر بنده لا اقل و تحلیل بنده از بیانات حضرتشان با شما متفاوت است.حضرت آقا اگر تنبیه هم بکنند به قدر خطایی که صورت گرفته تنبیه می کنند.اما این روزها باب شده تنبیه که می کنند از ریشه بسوزانند همه ی آنچه را که از نظر حضرت آقا نقاط قوت است؛ بنده کاستی ها و ضعف ها را توجیه نمی کنم اما بخشی را به واسطه ی فشار های شدید تحمیلی می دانم که هیچکس از آن بی خبر نیست.ای کاش دلسوزان نظام و انقلاب و رهبری مظلوم ما آنقدری بودند که این فرصت اقتدار آفرین را به دست خصومت و کین توزی و توهین و افترا و تهمت نسپارند و به فرمان حضرت آقا زیر این بار را می گرفتند تا به مقصد برسد.افسوس که نگرفتند افسوس که هر چه در ید قدرتشان بود کردند تا این دولت زمین بخورد و عجیب اینکه حضرت آقا در آستان مقدس حضرت سلطان علی بن موسی الرضا با سرافرازی و افتخار از سال پر مشقت 91 و دستاوردهای آن که بخش عمده ای مرهون همین دولت منفور است یاد نمودند.افسوس که عتاب حضرت آقا گوشی به گوشی در چند دقیقه کل ایران را فرا می گیرد اما همه ی تعاریف چند ساله ی حضرتشان و رضایت های ایشان که در بیان به صراحت آمد حتی یک بار هم پیامک نمی شود! سر آن ندارم که با شما برادر بزرگوار وارد یک بحث پر فراز و نشیب شوم من نوشته های شما را به خاطر سبک ادبی خاصی که دارید دوست دارم و خواهم خواند منتهی پیشتر فصل مشترک بیشتری داشتیم اکنون کمتر؛ نکته ی آخر اینکه بهتر است دکتر را همتراز خالق شاهنامه کنید اگرچه در مثل مناقشه نباشد.
موفق و منصور باشید همواره

پاسخ دل‌باخته :


علیکم السلام
شما بجای پاسخ به مسئله ای که این حقیر در پاسخ به کامنت قبلی برایتان نوشتم، مسائل دیگر را مطرح می کنید، در حالی که آن مسائل موضوع بحث ما نیست. شاید شما بخواهید این دولت را منفور محسوب کنید؛ اما چه کسی منکر خدمات این دولت شد؟ چه کسی افترا و تهمت زد؟ چه کسی نقاط قوت این دولت را زیر سوال برده؟ منظورتان بنده است؟ منظورتان از آنها که تنبیه می کنند و از ریشه می سوزانند کیست؟ آیت الله مصباح؟ آیت الله سید احمد خاتمی؟ آیت الله مکارم؟ آیت الله کعبی؟ آیت الله جوادی آملی؟ آیت الله علم الهدی؟ آیت الله نصرالله شاه آبادی؟ و...

اینکه برداشت شما از سخنان امام خامنه ای، متفاوت است حق شماست، اما هیچکس حق ندارد فرمایشان امام خامنه ای را مصادره به مطلوب کند؛ هیچکس حق ندارد امام زمان را دست آویز خودخواهی خود قرار دهد تا نایب بر حقش را دور بزند و از او اطاعت نکند.

می فرمایید: «ای کاش دلسوزان نظام و انقلاب و رهبری مظلوم ما آنقدری بودند که این فرصت اقتدار آفرین را به دست خصومت و کین توزی و توهین و افترا و تهمت نسپارند و به فرمان حضرت آقا زیر این بار را می گرفتند تا به مقصد برسد»؛ یعنی ما که به اصطلاح دلسوزیم، آنقدری هستیم که این فرصت اقتدار آفرین را به دست خصومت و کین توزی و توهین و افترا و تهمت بسپاریم؟ فرمایش شما این است که ما تنبیه کردیم؟ آن هم نه به قدر خطا؟ اینکه می فرمایید فصل مشترک ما اکنون کمتر شده، یعنی تمام آنچه که ذکر کردید شامل حال ما بوده است.

احیانا ما آدم جنبش سبز لجنی 88 نیستیم، با کسی صحبت می کنید که 3 بار به رئیس جمهور فعلی رأی داده و هنوز هم از رأی آن روزهایش پشیمان نیست. اما ما لال نیستیم که اشتباه ببینیم و ساکت باشیم، انحراف ببینیم و دم نزنیم، با بداخلاقی روبرو شویم و وارد بحث و گفتگو نشویم. ما همان هاییم که وقتی خاتمی هم اشتباه کرد لال نماندیم، و زین پس هم هر کس دیگر هم در هر کجا اشتباه کند، ساکت نخواهیم بود و حرفمان را خواهیم زد و گلایه مان را خواهیم گفت.

حتما مار پله بازی کرده اید، الحمدلله همه ما این تجربه بازی مارپله را در زندگی مان داشتیم. هر چقدر که از پله های خانه ها بالا بروی، به محض اینکه یک مار نیشت بزند، در کمتر از یک چشم به هم زدن از آن بالا ها به پایین ترین نقطه ها برمی گردی، حالا هر چقدر هم که قبل از آن بالا بوده باشی. هر چقدر هم که خدمت کرده باشی و تعریف کرده باشند از تو.

اشتباه نکنید، اگر دفاع تمام قد و تعاریف چند ساله امام خامنه ای و رضایت های ایشان در قبل از انتخابات 88 پیامک و بین مردم رد و بدل نمی شد، ایشان آن رأی قاطع در حدود 25 میلیون رأی را نمی آوردند. همین مردمی که اینقدر حزب باد می دانیدشان این حماسه بزرگ و بی نظیر را رقم زدند. 

مردم به فرمایش امام خامنه ای از خواص هم با بصیرت ترند، مردم آگاه اند و دارای درک بالایی هستند. مردم صاحبان اصلی این انقلابند. مردم در این سی و اندی سال، کار خود را به خوبی انجام داده اند. اگر بدهکاری هم در میان باشد، بدهکاری مسئولان به مردم است، نه بدهکاری مردم به مسئولان.

ایشان همطراز هر که می خواهد باشد حرفی نیست. اما تا روزی که در دایره ولایت بود، نور چشم ما بود و روزی که از این دایره خود را خارج کرد، تنها رئیس جمهور کشور ایران بود که حفظ شأن و احترامش به حکم اخلاق و رأی قانون واجب و الزامی است برای ما.

۱۲ فروردين ۹۲ ، ۱۰:۱۳

پایگاه خبری "ولی امر" می گوید:

کاربر گرامی سلام
یادداشت شما در پایگاه خبری "ولی امر" باز نشر داده شد
لینک مطلب شما درسایت:http://www.valieamr.com/?PageName=news&ID=2007&Language=1
در صورت تمایل لینک سایت را به وبلاگ خود اضافه نمایید
باتشکر



پاسخ دل‌باخته :


سلام و سپاس از لطف شما
انجام شد.
۱۲ فروردين ۹۲ ، ۱۳:۵۸

آتنا س م می گوید:

سلام
- واژه ی منفور را از منظر کسانی به کار بردم که تلاش شبانه روزی می کنند تا دولت را چون نمی توانند ساقط کنند لااقل منفور کنند این در رسانه ها مشهود است شما هم اهل رسانه اید.
- مقصودم حضرات آیات نبود که هم به ایشان اردات داریم و هم نقد.
- کار علی الدوام پاره ای از رسانه ها که کم هم نیستند تولید توهین و دروغ و افترا و کم و زیاد کردن اقوال است تا به مطلوب خود برسند. مقصودم شما نبود که انسان ها را می شود از لابلای مکتوباتشان تا حدی شناخت.
- بله کسی حق ندارد فرمایشات حضرت آقا را مصادره به مطلوب کند اما می شود تحلیل کرد. تحلیل هم نیازمند چیدن قرائن تطابق آن با حق و نیز تطابق با عملکردها و سپس نتیجه گیری است بنده قائل به دستاویز قرار دادن موضوع مهدویت و دور زدن ولی امر نیستم و این نگاه را تولید مانع و رادع بر سر راه اشاعه ی جهانی این مکتب عظیم می دانم شما به خوبی می دانید و حضرت آقا هم فرموده اند چندین بار که این دولت سهم زیادی در رساندن این پیام به جهان و جاری و ساری کردن آن بیش از پیش در میان ملت دارد.
- خدا مرا نبخشد اگر حتی در ذهنم به شما گمانی چون گمان هواداران آن به اصطلاح جنبش را برده باشم؛می توان به بداخلاقی ها پاسخ گفت و نصیحت کرد چندان که حضرت آقا نصیحت کردند می توان مسیر انحراف را تبیین کرد چندان که حضرت آقا تبیین نمودند.و در این مواردی که ایشان مسئله ی انحراف را تبیین فرموده اند مصدایق را نمی توان در این جریان به اصطلاح انحرافی جست اگرچه پاره ای نقد ها بر آن رواست اما انحراف بر ساخته ی رسانه ها مسئله ای دیگر است.حضرت آقا فرمودند قریب به مضمون " هرجا انحرافی مشاهده کردید یقه رهبری را بگیرید"
- مثال مار و پله را قیاس مع الفارق می گیرم چرا که اگر نقطه ی افتراق متصور نشوم این قیاس یعنی سقوط و بنده سقوطی نمی بینم!
- تمام سخنان شما را در خصوص ملت فهیم بصیر و شریف ایران می پذیرم و بدان ایمان دارم و هیچگاه آنها را حزب باد! ندانسته ام اتفاقا چشم امید حضرت آقا و ما و خیلی ها به همین ملت عظیم الشان ایران است که همواره حماسه آفریده و می آفرینند.
- به جهت اینکه احساس کردم از مطلب قبلی دلگیر و ناراحت شده اید و شاید برداشتتان از نوشته ی من اشتباه بوده این چند سطر را در توجیه و توجه نوشتم و امید دارم که رفع کدورت شده باشد.
موفق و منصور باشید همواره
۱۲ فروردين ۹۲ ، ۲۳:۵۰

حی علی الجهاد می گوید:

سلام

سال نو مبارک... ان شاءالله سال خوبی داشته باشته باشید، پربرکت و پرمعنویت... سالی زهرایی...

اسم جدید و سایت جدید هم مبارک... آدرس هم اصلاح شد.
۱۳ فروردين ۹۲ ، ۰۰:۵۰

مشکات می گوید:

گفتم:در دلم امیدی نیست. گفت:هرگز از رحمتم نا امید مباش"زمر53"
گفتم:احساس تنهایی میکنم.گفت:از رگ گردن به تو نزدیک ترم"ق16"
گفتم:انگار مرا از یاد برده ای؟گفت:مرا یاد کن تا یادت کنم"بقره152"
گفتم:در دلم شادی نیست.گفت:باید به فضل و رحمتم شادمان شوی."یونس58"
گفتم:تاکی باید صبر کنم؟گفت:همانا یاریم نزدیک است."بقره214"
و چه کسی از او راستگوتر
وبلاگ زیبا و پر محتوایی داری انشالله موفق باشی...یا علی
۱۳ فروردين ۹۲ ، ۱۰:۵۲

پاتوق عمارها - ثامن گرافیک می گوید:

سلام علیکم
تشکر از حضورتون
با افتخار لینک شدید
وفقکم الله
۱۳ فروردين ۹۲ ، ۱۱:۲۰

از رندانه می گوید:

این وب واقعا جهادی بود
احسنت
خیلی از دل هارو دیدم
۱۳ فروردين ۹۲ ، ۱۱:۲۱

مجاهد می گوید:

سلام علیکم
انعکاس در مجاهد
مؤید باشید

پاسخ دل‌باخته :


سلام و سپاس
بنصره ..
۱۳ فروردين ۹۲ ، ۱۷:۲۴

مسافر می گوید:

سلام بزرگوار...
انشالله سال بسبار خوبی داشته باشید...
خداوند عاقبت همه ی رو ختم به خیر کنه...
یا علی

پاسخ دل‌باخته :


سلام علیکم
همچنین برای شما هم آرزوی موفقیت می کنم در سال جدید
ان شاءلله
۱۳ فروردين ۹۲ ، ۱۹:۳۷

بی نام می گوید:

سلام علیکم جناب اقای رضی زاده
همیشه از قلم هاتون لذت بردم
و قلم هایی چون شما، آقای قدیانی و آقای سادتی و ... باعث شد تا من هم دست به قلم بشم.
تشنه راه نمایی هستم
یا حق

پاسخ دل‌باخته :


علیم السلام بزرگوار
ما در چنته مان چیزی نداریم، 
شما لطف دارید به این حقیر
انشاءلله موفق و مؤید باشید.

۱۴ فروردين ۹۲ ، ۰۰:۰۷

تقوی می گوید:

سلام

روزگار غریبی است
مانده ام حیران

پاسخ دل‌باخته :


سلام
بهار را توی تقویم دل، نهان باید کرد ..
۱۴ فروردين ۹۲ ، ۱۵:۲۷

با رفیق می گوید:

سلام
آمدم بگویم این چه تیتری است؟! "اسفند" بیچاره! دلم می سوزد که نه زمستان است و نه بهار! اما دیدم یک "یار" چسبیده به "اسفند" و جدایش نمی کند و دلش را می سوزاند و دودش می کند!

پس من هم می گویم: "آی «اسفند»یار،دست از سر«بهار» که باید برداری، دست از سر "اسفند" ما هم بردار! اسفند حقیقی، منتظر بهاری است که خورشید زل می زند توی چشم هایش و به سر و رویش لبخند می زند.
پس زنده باد بهار و مرده باد شعار!

پاسخ دل‌باخته :


سلام خدا بر شما

۱۴ فروردين ۹۲ ، ۱۸:۰۶

وبلاگ رهبر عشق می گوید:

با عرض سلام و تسلیت
آدرس وب "رهبر عشق" به www.molay.ir تغییر یافت.
از شما بزرگوار درخواست میشود،در صورت امکان لینک وبلاگ را به دامنه ذکر شده تغییر دهید.
با تشکر
موفق و سربلند باشید
....
این پیام توسط نرم افزار و به صورت گروهی ارسال شده است.
در صورت اسپم بودن از شما عذر خواهی میکنم.
۱۵ فروردين ۹۲ ، ۱۱:۵۹

الهام(حرم دل) می گوید:

سلام آقا سید...

من از مطالب وبلاگتون استفاده کردم تو یه شبکه اجتماعی راضی باشید...

===

چقدر درد داره مطالبتون...

پاسخ دل‌باخته :


سلام علیکم
ایرادی ندارد.
۱۵ فروردين ۹۲ ، ۱۲:۴۶

فرزند خاک می گوید:

سلام....
دست بر نمیداره...
به قول یکی از بچه ها هوادار اسفندیار بجای یار دبستانی..شعر بهار بهار مرحوم ناصر عبداللهی و میخونن...
التماس دعا
متن خوبی بود...احسنت
یاعلی مددی

پاسخ دل‌باخته :


سلام علیکم
چون ندیدند حقیقت، ره افسانه زدند..
یا زهرا
۱۵ فروردين ۹۲ ، ۱۳:۵۸

درجستجوی آرامش می گوید:

أحسنتم
متن های شما را که می خوانیم رگ غیرت قلم ما هم می زند بیرون...متن ها ی شما استعدادهای ما را هم شکوفا می کند...در آبادی دلتان ، به دل آواره های ما پناه می دهید...باید معلم بزرگی باشید بی گمان...

پاسخ دل‌باخته :


این نظر لطف شماست.
من هنوز مشق نوشتن می کنم.. 
تعلیم الف بای معلمی، گنده تر از دهان تعلم بنده است..
۱۶ فروردين ۹۲ ، ۱۱:۴۹

هومن می گوید:

یکی می پرسد اندوه تو از چیست؟
سبب ساز سکوت مبهمت کیست؟
برایش صادقانه می نویسم: برای آنکه باید باشد و نیست...
۱۶ فروردين ۹۲ ، ۱۵:۲۶

زهرا می گوید:

ارامش در قلبی است که در تصرف خداست.....


لحظه هاتان ارام
۱۷ فروردين ۹۲ ، ۰۰:۰۵

خانم ف-ی می گوید:

سلام

ثبت نام اعتکاف مسجد گوهرشاد حرم طهر از طریق ارسال پیامک بدون متن به 30000008 یا از طریق سایت

http://www.aqr.ir/Portal/Home/Default.aspx

یا علی مدد
۱۷ فروردين ۹۲ ، ۰۱:۰۸

بانوی آذر می گوید:

اگر مردانه نمی جنگید و بی منت نمی بخشید و صبورانه منتظر نمیماند و طراوت هدیه نمی کرد
که بهار نام نمی گرفت...
در عجبم که چرا با وجود این همه آیت ،بهاری نمی شویم...
انگار باآمدن بهار پیله مان محکم تر می شود
۱۷ فروردين ۹۲ ، ۱۳:۱۷

ماری می گوید:

سلام آقا سید

بهارتان فاطمی باد

چقدر دلم یه همچین متن کوبنده و زیرکانه ای می خواست
قلمت استوار و قبله ی قلمت به سلامت باد

درد همین است که گفتید... معلوم نیست چه آبی قرار است به آسیابها ریخته شود که مخالفین قدم رییس جمهور دارند ساز حمایت از اسفندیار می زنند.
باید دست به دامان صاحب این عصر و روزگار شد تا خودش اسباب نجات فراهم کند

در بارگاه حضرت سلطان آنجا که رو به روی ضریح زیارت نامه می خواندم به یادم آمدید. دعایمان که از سطح سرمان بالاتر نمی رود اما انشاالله نظرشان به دلتان برقرار باشد
۱۸ فروردين ۹۲ ، ۰۰:۲۷

حسنا بانو می گوید:

لطف می کنید اگر نظرتان را برای این دغدغه نوشتِ جدیدم بگویید:
بسیجی!
نکند این ره که تو می روی به ترکستان است؟!
۱۸ فروردين ۹۲ ، ۱۱:۰۷

به رنگ خدا می گوید:

سلام برادر بزرگوارم
بسیار زیبا نگاشته اید.احسنت به قلم و اندیشه تان

"عیب اسفندیار چشمانش نبود، اندیشه اش بود."
این جمله همیشه توی ذهنم بود و کاملا قبولش دارم

کلمه به کلمه ی نوشته هاتون پر از حرفه ...
سبز باشید به طراوت و سرسبزی شهرم
یا حق
۱۸ فروردين ۹۲ ، ۱۲:۴۱

علیرضا می گوید:

آری بهار با غم زهرا خزان شده است
داغی به باغ سینه ی گلها نهان شده است
نوروز در عزای فاطمه مشکی بپوش و بعد
با شیعیان بگو؛ وقت امتحان شده است
ای پرستوی علی مهاجرت مکن
به جان زینبت مسافرت مکن
مرو فاطمه عشق علی
مرو فاطمه یار علی
در حیرتم از این همه تضاد:
«زنده باد سید علی»
«زنده باد احمدی نژاد»

عجیب مردمانی هستند
که علی و ابوموسی را با هم می خواهند...
و این بار
«اسفند»یار انگار عمروعاصی دیگر است...
آری
راست می گویی...
تمام چیزی که باید از زندگی آموخت؛تنها یک کلمه است...
"میگذرد"
ولی دق می دهدتا
بگذرد.......!!
۲۱ فروردين ۹۲ ، ۱۱:۴۴

اختر بدمهر می گوید:

سلام
سال نوتون مبارک
خیلی متن قشنگی نوشتید
۲۱ فروردين ۹۲ ، ۲۳:۳۸

خانم ف-ی می گوید:

یا هو
تو رو به خدا و حضرت زهرا یه متنی درباره حضرت زهرا بنویسید بغض داره خفمون میکنه..
http://www.heiatorreza.info/ceremony/920104003.mp3
حتما گوش کنید

یا علی مدد

پاسخ دل‌باخته :


ان شاءلله اذنم بدهند می نویسم.
بسیار سپاس بابت فایل.

یا زهرا «سلام الله علیها»
۲۲ فروردين ۹۲ ، ۰۰:۱۱

از نام تو لبریز می گوید:

هار در تشییع جنازه برگ های پاییز، دست به چوب خشک ها نمی زند. بهار چوب خشک را می رویاند اما با خشکیده ها دست نمی دهد. بهار تا شاخه ای - خود بخود - نخشکد آن را از خدمت به هیچ درختی برکنار نمی کند....

بهار
بهار ....
۲۲ فروردين ۹۲ ، ۰۱:۵۲

امیر منصور می گوید:

سلام آقا سید کار از بهار گذشته گناهای ما دل اونی که به برکت وجودش عالم متنعم میشند رو سوزونده از اونایی که دل نایبش رو سوزونده از اونایی که دل مردم رو میسوزونن از اونایی که دل شیعه رو میسوزونن چه با حرف یا جنگ یا آهنگ یا شاید خودم یا خودمون خسته و متنفر شدم کاش پاک بشیم تا بهار واقعی یعنی صاحبمون برسه با کوله باری از گناه میگم:السلام علیک یا ربیع القلوب یا صاحب الزمان
۲۲ فروردين ۹۲ ، ۱۵:۱۱

آهسته عاشق می شوم می گوید:

روشنی بانو ....

آنقدر روشن که از پیر ِ نابینا هم روی می گیری ! . . .
.
.
.
التماس نور و باران[گل]
۲۳ فروردين ۹۲ ، ۰۱:۰۲

پاتوق عمارها - ثامن گرافیک می گوید:

نمی خواهم برنجانم کسی اما چگونه مرگ یک مادر 40 تن متهم دارد .....
........
به ما هم سر بزنید ...
http://anaammar.ir
به مادرم گفتم

مرا با چیزی عوض کن

چیزی ارزشمند

چیزی گران

سوزنی شکسته

تا بتوانی با آن خار پایت را

در آوری...

۲۴ فروردين ۹۲ ، ۰۳:۰۴

رهگذر ... می گوید:

این روزها زهرا نگاهش را از علی میدزدد .
شاید هراس ان دارد که از چشمانش علی چیزی بفهمد

یاعلی یازهرا
التماس دعا
۲۴ فروردين ۹۲ ، ۱۷:۲۵

تخریبچی جامانده می گوید:

یا زهرا...
بانوی نور... شرمنده ایم که بهای حسینی شدن ما (بی حسین) شدن تو بود.
وشرمنده تر آن که تو بی حسین(ع) شدی و ما حسینی نشدیم.
شهادت مظلومانه خانم صدیقه کبرا تسلیت باد.
التماس دعا
بهار و تابستان پاییز و زمستان همه زیبایند

اگر زمستان نبود بهار هم معنا و رنگ خواصش را نداشت
۲۱ ارديبهشت ۹۲ ، ۲۲:۲۳

فدایی سید علی می گوید:

سلام اخوی
شما لینک شدید.
این هم کد لوگوی بلاگمون
یاعلی
کدلوگو:

ارسال دل‌گویه ها:

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

- لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.
- از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.
- لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد، در غیر اینصورت می‌توانید از قسمت تماس با ما استفاده نمایید.

بلاگرهای بیان لطفا برای ارسال نظر و یا رأی‌دهی به مطالب روی گزینه «وارد شوید» در کادر پایین کلیک کنید تا مجبور نشوید نام و آدرستان را مجددا بصورت دستی وارد کنید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی