دل آباد :: رسانه اهل دل

دل آباد، رسانه بی دل هایی ست که در به در، در پی دلدار اند.
خانه | اخبار | پیامک | کتاب | جزوه | اپلیکیشن | فیلم | صوت | ختم قرآن | عکس | گوشه‌نما | آرشیو | پیوندها | وبلاگ‌ها | همدلی در دل‌آباد
درباره ما | تماس با ما


امروز
یکی دیگر از روزهای خوب خداست


بلندترین داستان غدیر


| ارسال در «دل‌کتاب» توسط دل‌باخته .. ، در ساعت ۰۹:۲۰ روز سه شنبه ۱۲ آبان ۹۴ |


کتاب «بلندترین داستان غدیر» نوشته محمد رضا انصاری، روایت غدیر از زبان حذیفه یمانی برای یک جوان ایرانی به نام «مسلم مجاشعی» ساکن در مدائن است. حذیفه بعد از رحلت پیامبر اسلام سال ها حاکم مدائن بود. او یکی از اصحاب خاصه نبی مکرم اسلام و از اولین ایمان آورندگان به پیامبر بود که در تمامی جنگ ها در رکاب رسول خدا جنگید. و از معدود کسانی بود که پیکر مطهر حضرت فاطمه زهرا «سلام الله علیها» را تشییع و بر پیکرش نماز خواند.

درست در زمانی که امام علی «علیه السلام» به خلافت ظاهری رسید، حذیفه در مدائن فرصتی یافت و مصمم شد تا مردم دیار خود را نسبت به آنچه در غدیر و حوادثی که قبل و بعد آن اتفاق افتاد، آگاه کند. چرا که پیش از آن، چنین فضایی برای بیان واقعیت و حقایق حجةالوداع پیامبر و واقعه غدیر و ماجرای سقیفه و فاجعه غصب خلافت وجود نداشت.

بر همین اساس، این کتاب شرح مفصل صحبت های حذیفه در یکی از سخنرانی های خود در حضور مردم مدائن بود که مقارن شد با روزهای آغازین خلافت ظاهری امیرالمومنین و گرفتن بیعت مردمان مدائن توسط حذیفه برای ایشان. همان روزی که جوانی ایرانی بعد از پایان صحبت های حذیفه یمانی از انتهای مسجد برخواست و با کنجکاوی های خود، شرح بیشتری از آن وقایع را از حاکم شهر خود طلب کرد.

«بلندترین داستان غدیر» یک کتاب متقن و مستدل است که در خلال صد و دوازده صفحه، برشی از تاریخ - به پهنای غدیر – را انتخاب کرده تا ما را از پس این فاصله هزار و چندصد ساله به زوایای پنهان اتفاقات آن روزهای فتنه خیز صدر اسلام آشنا کند. تا درک کنیم، مسلمانانی که پیش چشم های پیامبر اسلام، غدیر را به عینه دیدند و به ولایت وصی او اقرار کردند و با امیرالمومنین بیعت کردند، چگونه اسیر جادوی ساحران سقیفه شدند.

«بلندترین داستان غدیر» روایت می کند که اصحاب و مهاجرین و تابعین و انصار، چگونه در روزگار حیات پیامبر، برخلاف کلام فصل الخطاب نبی و گفته ها و توصیه ها و خط قرمزهایی که او برای جامعه اسلامی ترسیم کرد، منافقانه رفتار کردند.

کتاب با روایات و مستندات فراوان، عیان می کند که آن جماعت چه سان وقتی پایشان به مدینه رسید عهدی که به نمایندگی از خدا با رسول او در غدیرخم بسته بودند را در حضور خود پیامبر نقض کردند. همان ها که با کتمان تمام وصایای رسول مکرم اسلام و پاک کردن وقایع و معجزات و آیات و روایات او از ذهن مردم و تکذیب اقرارشان در پیش پیامبر و بیعت خود با و وصی اش علی «علیه السلام»، بنای کج سقیفه را بنا کنند تا اسلام را دچار فتنه ای عظیم و مهارنشدنی کنند.

این کتاب روایت می کند که چگونه می توان نص قرآن و کلام حق پیامبر را انکار کرد و در عین حال ادعای مسلمانی و صحابه پیامبر کرد و بر خدا قسم خورد و در زمان رسول خدا و بعد از او به ایشان دروغ بست و نسبت های دلخواه بدهیم!

 

تکمله:

امروز فرصتی دست داد تا کتاب «بلندترین داستان غدیر» را بخوانم و معرفی این کتاب را نوشتم. برای درک و تحلیل دقیق حال روز سیاسی کشور، و بخصوص دوگانگی بروز یافته در سطح سران نظام در مواردی همچون عرصه سیاست خارجی و اقدامات انجام گرفته و نسبت آن با آرمان های انقلاب و امام بیانات صریح رهبر فرزانه انقلاب، توصیه می کنم کتاب «بلندترین داستان غدیر» را بخوانید.

کتابی که برایمان آسان می کند حل کردن معادله ادعای «انقلاب» و «اسلام» داشتن و داعیه «یار اصیل» و «همرزم» بودن جماعتی با پندار غیر اسلامی و گفتار غیرانقلابی و کردار بیگانه وارشان!

این کتاب را بصورت آنلاین نیز می توانید از طریق این لینک بخوانید.  

 

 

شما دل آبادی های عزیز می توانید نظرات، برداشت ها یا نقدهای خود را نسبت به کتاب مذکور، جهت آشنایی بیشتر دیگر کاربران سایت با آن کتاب، در بخش ارسال نظرات ثبت کنید.

 

نظرات تأیید شده: (۳)                                   واکنش‌ها : موافقین ۱ مخالفین ۰

حذیفه یمانی

دل کتاب

روز ولایت

سقیفه

عید غدیر

غدیر

غدیر خم

مدائن

معرفی کتاب

کتاب

نظرات  (۳)

۱۵ آبان ۹۴ ، ۱۰:۳۴

... می گوید:

ممنون از این معرفیِ بجا

پاسخ دل‌باخته :


سپاس از توجهتان
۰۹ دی ۹۴ ، ۱۵:۴۳

انار می گوید:

یادمه وقتی در "کاش میشد خدا را بوسید" نوشته هایتان را می خواندم روزی از تولدتان نوشتید و دی ماه!
اگر اشتباه نکنم البته!

خب این تولد را بگذارید تولد دوباره ی نوشته هایتان.
دل تنگ خوب نوشته های شماییم.

پاسخ دل‌باخته :


ممنون بابت توجه تان
و لطفی که به کاش می شد خدا را بوسید داشتید و به دل آباد دارید
بله، دیروز تولدم بود.
این گرفتاری ان شاءلله تا یکی دو هفته دیگر رفع می شود.
حقیقتا بسیار امیدوارم دوباره شروع کنم نوشتن را...
دعا کنید

۱۸ فروردين ۹۵ ، ۱۲:۱۸

خاکی نشین می گوید:

نیازمند معرفی کتاب بودیم
سپاس از خلاصه نویسی

پاسخ دل‌باخته :


خواهش می کنم
دعا کنیم توفیق کتاب خوانی مان زیاد شود.

ارسال دل‌گویه ها:

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

- لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.
- از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.
- لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد، در غیر اینصورت می‌توانید از قسمت تماس با ما استفاده نمایید.

بلاگرهای بیان لطفا برای ارسال نظر و یا رأی‌دهی به مطالب روی گزینه «وارد شوید» در کادر پایین کلیک کنید تا مجبور نشوید نام و آدرستان را مجددا بصورت دستی وارد کنید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی