دل آباد :: رسانه اهل دل

دل آباد، رسانه بی دل هایی ست که در به در، در پی دلدار اند.
خانه | اخبار | پیامک | کتاب | جزوه | اپلیکیشن | فیلم | صوت | ختم قرآن | عکس | گوشه‌نما | آرشیو | پیوندها | وبلاگ‌ها | همدلی در دل‌آباد
درباره ما | تماس با ما


امروز
یکی دیگر از روزهای خوب خداست


صدای کر کننده این سکوت را می شنوی؟!


| ارسال در «دلانه» توسط دل‌باخته .. ، در ساعت ۰۳:۱۳ روز شنبه ۲۳ آذر ۹۲ |


در میان هفته ها و روزها و ساعت های من، حرف ها و اتفاقاتی ست که تا بوده به راحتی از کنارشان گذشته ام و هیچوقت به رشته تحریر در نیامده است. حرف هایی که گاهی همچون آهن گداخته ای بوده اند که با فروخوردن بی صدای آن ها، یکه و تنها درجه جگرسوزی شان را به عینه دیده و از عمق وجود چشیده ام تمام زجر آن ها را. نگاه به دل نوشت های طولانی ام نکنید، در دل من هم حرف هایی هست که گاهی به یک خط نرسیده – مثل یک بغض ناتمام و کال- فروخورده می شود و قبل از آنکه به سرانجام رسد، به یک نقطه کوچک اشک آلود ختم می شود.

 

گاهی از ننوشتن این همه حرف به اشتراک گذاشته نشده و مانده روی دلم، احساس سنگینی و خفگی به من دست می دهد. آنوقت است که مدت ها می افتم در پیله ننوشتن، و مترصد رسیدن لحظه ای هستم که این بختک بدریخت از سینه سنگین شده قلمم برخیزد تا مگر نفسی تازه کنم. گاهی دلم لک می زند، برای نوشتن یک پاراگراف کوتاه از حرف های ساده و بی ملاحظه و بی تکلف از روزمرگی های زندگی. یا در پی یافتن راهی هستم برای بیان باورها و کشف ها و دریافت ها و مشاهده های اتفاقات ظریف و کوتاهی که هر روز برای دلم پیش می آید.

 

چند ماهی می شود که یک مسئله را فهمیده ام. اینکه من به هیچ عنوان یک وبلاگ نویس نیستم. چندان عجیب نیست درک این جمله از زبان کسی که حتی کوتاه ترین متن های خود را توی نرم افزار ویرایش متن وُرد نوشته است نه در ویرایشگر متن میزکار وبلاگ. کسی که سال هاست بیشتر ادای نویسنده ها را درآورده است تا یک وبلاگ نویس حرفه ای. تا امروز این موضوع به اعتراف خود نویسنده، حسرت روز افزون دلی شده که گاهی می خواهد احساس خالص خود را بدون هیچ روتوش و تیونی در لابلای این خطوط طولانی و در حضور این همه کلمه سربی - که میان این صفحه سفید مجازی حاضرند - بروز دهد.

 

مینی مال، گاه نوشت، دلانه، نوت، یا هر اسمی که بشود روی این نوشته های مجمل و خودمانی ساده گذاشت، فرقی نمی کند. مهم این است که جایش همین جاست، همین گوشه دنج و خلوت دلانه.  یعنی آنچه که عموم کاربران اینترنت در قالب نوت توی نمایه های خود در شبکه های اجتماعی قرار می دهند، من با عنوان دلانه در این صفحه دلانه ها قرار خواهم داد.

 

مدت ها می شود که دلم در حسرت اینچنین کنجی بود، برای روایت بی رنگ حوادث و مشاهده ها و رویدادهای پیرامون. جایی که تنها نقش راوی را بازی کنم، نه نقش قاضی را. این شد که ایده دلانه ها در این چند روز اخیر به ذهنم خطور کرد. چندی بود که به این گمان بودم که اگر امروز روزی ننویسم این دلانه ها را، شاید دیگر فرصتی بعد از این برای نوشتن آن ها نمانده باشد. چرا که همیشه ناگهان زود دیر می شود.

 

اینجا مفر باریکی ست برای پیله های ضخیم احساس من. من شاید رسم پروانگی را ندانم. و ندانم که با یک پیله بدترکیب و بدبافت چگونه باید رفتار کرد تا به تار و پود ابریشمی طبیعت بر نخورد! اما می دانم گاهی برای اینکه به خود کمک کنیم، باید دست از سکوت برداریم و در دستگاه حجاز صدا بزنیم آیه روشن حقیقت را؛ تا همای سعادت قدم رنجه کند و پای بر سرنوشت دلمان بگذارد.

 

تکمله: صفحه دلانه های دل آباد از امروز آغاز به کار کرد.

 

نظرات تأیید شده: (۸)                                   واکنش‌ها : موافقین ۳ مخالفین ۰

پیله

وبلاگ نویسی

کشف

گوگل پلاس

دلانه ها

فیس بوک

روزانه ها

روزانه نویسی

دلانه

وبلاگ

نظرات  (۸)

۲۳ آذر ۹۲ ، ۱۲:۴۹

فاطمه ... می گوید:

سلام . خیلی هم خوب ...
وبلاگ از یک جایی به بعد حکم دفتر انشایی را پیدا می کند که موضوع دلخواه است اما مستمع و خواننده دارد ... دستی هم که به قلم آشنا شد ، نمی تواند حرف دل را کنار بزند ...

پاسخ دل‌باخته :


سلام علیکم بما صبرتم
مدتها بود در فکر چنین فضایی بودم
شکر که امروز توفیق شد
۲۶ آذر ۹۲ ، ۱۵:۱۶

مرگ بر آمریکا می گوید:

با سلام و خداقوت.سنت نیکی است اینکه حرف های دل را جدا حساب کنید از بحث های روز و منطقی و...اینگونه انشاالله دیگر حرفهاو جهت های شخصی ناخودآگاه قاطی مباحث دیگر نمیشوند و منصفانه ترند .بخش معرفی کتابتان قطع شده انگار. و اینکه به نظرم بحث مطالبات آقا و...همه میتوانند با نظم بیشتری در سایت گنجانده شوند مثل همین کاری که بالای صفحه انجام داده اید مثلا بخش دل ولی هم به مطالبات آقا بپردازه یا همچو چیزی.منتظر اعمال تغییراتی اساسی هستیم انشاالله.

پاسخ دل‌باخته :


سلام علیکم
نمی شود به یکبار تمام توقعات را برآورده کرد.
حرکت ما در دل آباد گام به گام است.
برنامه های خاصی برای آینده داریم.
دعا کنید گام هایمان را مطمئن تر و سریعتر برداریم.
۲۸ آذر ۹۲ ، ۲۱:۵۷

خانم معلم می گوید:

هر کجا که بنویسی ، با هر زبان ، با هر خط ، کافی است که انچه را که در دل داری بر زبان آوری ، چه راوی چه قاضی کافی است حرف ، حرف ِ تو باشد ان وقت می شود دلانه ... دلانه ای که بر دل می نشیند ...

پاسخ دل‌باخته :


سپاس از حسن توجه تان
لطفتان مستدام
۰۱ دی ۹۲ ، ۱۲:۳۱

سپهرا می گوید:

سلام
جایش خالی بود...
پر برکت باشد...
قلم و قدم و حرف دل هایتان...

پاسخ دل‌باخته :


سلام و نور
تشکر بابت لطفتان
ان شاءلله همچنین
۰۱ دی ۹۲ ، ۲۱:۳۱

در جستجوی آرامش می گوید:

دهانم پر از حرف است
اما حیف
با دهان پر نباید حرف زد...

پاسخ دل‌باخته :


دهان پر
حرف ها را خیس می کند...
۰۷ دی ۹۲ ، ۲۲:۵۵

یه دوست می گوید:

سلام سید
تولدت مبارک برادر

پاسخ دل‌باخته :


سلام بزرگوار
سپاس از اینکه بیاد هستید
۲۴ دی ۹۲ ، ۰۱:۲۵

مصطفی گرجی می گوید:

نه
نمیشنوم

پاسخ دل‌باخته :


بشنو همسفر من
۳۰ دی ۹۲ ، ۱۸:۰۵

حمیدرضا می گوید:

خیلی دلم می خواست شما به وبم سر بزنید و نظر بدید
منت گذاشتید
ممنون

پاسخ دل‌باخته :


شرمنده ام نکنید بزرگوار
من که باشم اصلا
حقیر محتاج دعای خیر هستم

ارسال دل‌گویه ها:

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

- لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.
- از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.
- لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد، در غیر اینصورت می‌توانید از قسمت تماس با ما استفاده نمایید.

بلاگرهای بیان لطفا برای ارسال نظر و یا رأی‌دهی به مطالب روی گزینه «وارد شوید» در کادر پایین کلیک کنید تا مجبور نشوید نام و آدرستان را مجددا بصورت دستی وارد کنید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی