دل آباد :: رسانه اهل دل

دل آباد، رسانه بی دل هایی ست که در به در، در پی دلدار اند.
خانه | اخبار | پیامک | کتاب | جزوه | اپلیکیشن | فیلم | صوت | ختم قرآن | عکس | گوشه‌نما | آرشیو | پیوندها | وبلاگ‌ها | همدلی در دل‌آباد
درباره ما | تماس با ما


امروز
یکی دیگر از روزهای خوب خداست


دلم برای مظلومیت «هدف» می سوزد!


| ارسال در «دلانه» توسط دل‌باخته .. ، در ساعت ۱۷:۳۳ روز شنبه ۱۰ آبان ۹۳ |


دیشب در مهدیه تهرانپارس، مداح حنجره پاره کرده شهر - آقای هـ دو چشم – سرود پایانی مجلس را با آهنگ «این آخرین باره» خواننده حنجره طلایی لس‌آنجلسی - آقای ح جیمی - خواند. و به همین سادگی، با نوای «لا لا گل پونه، لا لا گل گندم» توی هیئت، برای حسن ختام مجلس آب پاکی را روی دستان کوچک علی اصغر ریخت! و من بعد از اتمام هیئت، در پیاده‌رو، همچنان به هدف غریبانه‌ای فکر می‌کردم که مجبور بود این همه وصله نچسب را به نیت «وسیله‌» بودن توجیه کند! و در همین فکرها بودم که مداح حنجره پاره کرده شهر سوار بر اوپتیما 2014 مشکی رنگ، از پیش چشمانم گذشت!

نظرات  (۲۷)

۱۰ آبان ۹۳ ، ۱۷:۴۲

سایت فرهنگی مذهبی پلاک یار می گوید:

با سلام.مطالب سایتتون رو خوندم خیلی عالی بود و لذت بردم.لطفا به سایت ما هم یه سری بزنید و اگه میشه مارو با عنوان سایت فرهنگی مذهبی پلاک یار(www.pelakyar.ir) لینک کنید.


یا علی

پاسخ دل‌باخته :


سلام و رحمت خدا بر شما
به دل آباد، سرزمین مجازی اهل دل خوش آمدید
۱۰ آبان ۹۳ ، ۱۷:۴۸

رز می گوید:

باور کنین فکر کردم میخواین بگین (و من بعد از اتمام هیئت، رفتم چنان کشیده ای خوابوندم زیر گوشش که به سبک اهنگ لس انجلسی برا اقا خوندن که هیچ اصلا اهنگ لوس انجلسی گوش دادن هم یادش بره)!!!!

پاسخ دل‌باخته :


نیاز به سیلی من نیست..
بگذریم..!
۱۰ آبان ۹۳ ، ۱۷:۵۶

حسین رضائی فرد می گوید:

واقعا که . . .
حیف احترام جلسه نمیزاره همونجا به این طیف ادم ها حرف بزنه ادم . . .

پاسخ دل‌باخته :


چه عرض کنم...
۱۰ آبان ۹۳ ، ۲۱:۵۲

والعاقبه للمتقین می گوید:

بد نیست به جای همیشه غم خوردن این خون دل ها را به گوش بانی یا مداح یا اقلا برخی حضار رساند که لااقل بیدار شوند.به طور کلی میگویم نه خطاب به شخص شما.
آخر خیلی ها خو کرده اند به تذکر ندادن .فقط بگویند. باز به فرموده آقا 2تا حرف هم بهمان گفتند گفتند،در راه خداست.نمانیم که مجادله کنیم بگوییم.کتبا شفاها یا از هر طریق دیگر.به فرموده آقا هر جا کار نادرستی دیدید بگویید.بگویید و بروید .همین

پاسخ دل‌باخته :


خیلی از بانیان متأسفانه با آغوش باز از چنین سبک هایی استقبال می کنند. بخاطر همین هر مجلسی نمی روم. این بار هم شرق تهران بودم، نرسیدم بروم ارک یا موج الحسین، ناچارا به پیشنهاد یکی از رفقا رفتیم آنجا..
۱۱ آبان ۹۳ ، ۰۹:۳۴

فرکانس می گوید:

سلام مومن ..

با توجه به ساختار کلی دل آباد و شخصیت خوانی از نویسنده ی آن ؛ به نظرم این "نوع" نقد دور از انتظار بود...

دقت کنید گفتم این نوع نقد...اصل و پایه نقد که کاملا درسته و هیچ مشکلی نداره...بنده هم

به شدت مخالف این نوع مداحی ها هستم...

اما اینگونه نقد کردن را قبول ندارم و دلیلش اینه که اولین سوالی که برای خواننده پیش میاد اینه

که شما از کجا آهنگ آن خواننده لس آنجلسی را می دانید یا آن آهنگ دیگری که فرمودید...

و دوما گاها انسان ترغیب میشه که برود مثلا همان اهنگ را گوش بدهد...(البته این بحث

مفصلی داره و خیلی راحت میتونید به این خط از نوشته ی من ایراد بگیرید که از همین جا پذیرا

هستم)

به نظرم این نوع نقدها باید مستقیم بر اجراکننده ها و عاملانش وارد شود...

اگر هم خواست بنویسید تا عقده ی دل باز کند خب بنویسد اما بنویسد چقدر مد خواندن بد بود...در شان این مجلس نبود...کاری به ه دوچشم و ه جیمی هم نداشته باشد...صرفا عقده ی دل باز کند...

ببخشید کمی طولانی شد...سعی کردم کوتاه باشه

البته برادر به ما خورده نگیر...قلبا دوست داریم که همواره بازدید میکنیم...که اگر غیر این بود

خیلی زود فراموش میکردیم...

ان شا الله عاقبت بخیر بشید...

یا علی

پاسخ دل‌باخته :


در دوران دانشجویی توی خوابگاه، راسته ای که ساکن بودیم، صبح تا شب موسیقی پخش می کرد با تعداد تکرار بالا از این خواننده و خواننده های دیگر و تذکر نیز بی فایده بود. ما در این جامعه زندگی می کنیم و نمی توانیم بگوییم که نمی بینیم و نمی شنویم. اما جذب شدن یا پیروی از دیده و شنیده ای به انتخاب خود ماست.
خدا عاقبت همه ما را ختم بخیر کند
سپاس از همفکری و دعای خیرتان
در پناه خدا  باشید و بمانید
۱۱ آبان ۹۳ ، ۰۹:۵۱

فرکانس می گوید:

متاسفانه در دوران دانشجویی یکی از هم دانشجو ها به بنده میگفت ما از شما بچه حزب اللهی

خیلی بیشتر پیش خدا عزیزیم...گفتم چه شده مگه؟ گفت ما می رویم پارتی و هر خلافی

میکنیم و به ما می گویند خلاف کار و ما هم قبول داریم...ولی شما به اسم امام حسین پارتی

هم که میگیرین...هر کاری که نفس تون میخواد را از دریچه ی ائمه یک جوری بالاخره ردیف

میکنید و خلاصه اینکه خب ائمه را توجیهی برای کارهایتان قرار دادید و چپ و راست هم از شما تعریف می کنند ولی بدانید خدا پوست شما را بیشتر از ما میکند

من هم مدت کوتاهی سکوت کردم و گفتم : تمام حرف هایت درست نیست اولا بعضی ها

اشتباه میکنند پس جمع نبند بچه حزب اللهی ها...بقیه هم ان شا الله متوجه میشند همچنین
شما

این جواب رو من دادم ولی صرفا جهت این بود که نخواد هرجوری دوست داره صحبت کنه ولی در درون آب شدم...

این خاطره را مناسب با این متن دونستم ...گفتم تعریف کنم...

یا علی

پاسخ دل‌باخته :


بعضی از حرف هایشان واقعیت است اما برخی نه.
اگر این نبود، رهبر عزیزمان یک تنه اعتبارش را در این راه خرج نمی کرد، تا هر سال محرم، عده از دوست و دشمن بخاطر انتقادش از برخی رویه های عزاداری به مقابله با ایشان و نگاهش بپردازند.
۱۱ آبان ۹۳ ، ۱۱:۱۰

انار می گوید:

حسین علیه السلام هنوز هم غریب است...

پاسخ دل‌باخته :


مظلوم و غریب...
۱۱ آبان ۹۳ ، ۱۲:۲۱

بصیر می گوید:

امام حسین علیه السلام: همانا مردمان بنده دنیایند و دین لقلقه زبان آنهاست و هر جا منافعشان [به وسیله دین ]بیشتر تأمین شود زبان مى چرخانند و چون به بلا آزموده شوند آنگاه دین داران اندکند.


با افتخار لینک هستید

پاسخ دل‌باخته :


پناه می برم به خدا...
سپاسگزارم از حسن توجهتان
۱۱ آبان ۹۳ ، ۱۸:۳۱

احسان می گوید:

سلام
حقا که معرکه گیرند
حد تو رثا نیست عزای تو حماسه ست
ای کاسته شان تو از این معرکه گیران
دعایمان کنید
یاعلی

پاسخ دل‌باخته :


سلام خدا بر شما
دعاگوییم و محتاج دعا
در پناه خدا باشید
۱۳ آبان ۹۳ ، ۰۹:۵۹

پلڪــــ شیشـہ اے می گوید:

ان شاءالله عزاداری ها و سبک زندگی مون همراه با
شور و شعور حسینی باشد.

پاسخ دل‌باخته :


ان شاءلله بنصره
۱۳ آبان ۹۳ ، ۱۴:۵۵

الهه می گوید:

سفره ی اهل کرم باز است!
هرکس بهره ی خودش را میگیرد و می رود
غافل از آنکه
هنر ماندن است!!!

پاسخ دل‌باخته :


ماندن، مرد می خواهد
جگر شیر...
۱۴ آبان ۹۳ ، ۱۲:۳۱

یاوران حرم می گوید:

یاورانه هفتادودو میلیون خانوار در رسیدن به بهار بدون مرز

http://yavaraneharam.blogfa.com


پاسخ دل‌باخته :


ممنون از حضور شما
۱۵ آبان ۹۳ ، ۰۸:۴۱

سجاد می گوید:

سید یه صدا ازش برامون بذار

پاسخ دل‌باخته :


یک صدا از چه؟
۱۶ آبان ۹۳ ، ۲۳:۳۳

نه آنم می گوید:

نمی دونم اینا کِی میخوان درست شن؟
هرسال باید حرص بخوریم.
بدعت بدعت بدعت ...

پاسخ دل‌باخته :


آنقدر باید گفت تا برخی روشن شوند...
۱۷ آبان ۹۳ ، ۲۱:۰۷

حق ... می گوید:

حرف دل ما بود


پاسخ دل‌باخته :


و درد دل ما
۱۸ آبان ۹۳ ، ۱۸:۲۴

بهشت می گوید:

جای تاسف خوردن برای آقای ه دو چشم که بنده از سبک عزاداریشون بیزارم به طور کل. چه خب میشد آخرای مجلس این رو به گوش بانی ها یا خادمان اون هیئت خیلی موجه میرسوندید

پاسخ دل‌باخته :


مهدیه تهرانپارس گویا برای پدرخانم ایشان است!
۱۸ آبان ۹۳ ، ۱۹:۲۷

ز ه ر ه می گوید:

تاسف واژه ی کوچکی است برای این حس ! اما متاسفم

پاسخ دل‌باخته :


متأسفیم، حوصله شرح قصه نیست...
۱۸ آبان ۹۳ ، ۲۳:۳۵

هو العشق می گوید:

سلام
دلمان برای کاش میشد خدا را بوسید... تنگ شده است

پاسخ دل‌باخته :


سلام خدا بر شما
براستی باید چه کرد برای رفع این دلتنگی..؟
۱۹ آبان ۹۳ ، ۰۷:۲۷

زهیر می گوید:

بعد السلام

به نظرتان احترام قایلم.
ولی بهتر است بیشتر به جای گلایه راهکار ارائه بدهیم.
.
سایت و مطالب عالی

پاسخ دل‌باخته :


علیکم السلام
اینبار منت بر سر ما بگذارید و شما جای ما راهکار ارائه کنید.
سپاس از لطف شما
۱۹ آبان ۹۳ ، ۱۶:۳۴

آسمانه می گوید:

جز تاسف و تاثر چه میشه گفت..یاعلی

پاسخ دل‌باخته :


هر چه می گوییم به جایی نمی رسد
۱۹ آبان ۹۳ ، ۲۱:۰۴

دختران عفیف...پسران غیور می گوید:

با نظر "هوالعشق" موافقم
سادگی زیبایی داشت که جایش در دل آباد خالی ست

پاسخ دل‌باخته :


آن موقع کاش می شد خدا را بوسید فقط کارکرد دلنوشته نویسی داشت و آن فضا، حالا اما تبدیل به پایگاه فرهنگی شده و بخش های مختلفی اضافه شده که تغییر فضا را ایجاب می کند
۲۰ آبان ۹۳ ، ۱۸:۴۶

شایدخودم می گوید:

ای شان تو را کاسته این معرکه گیران....

پاسخ دل‌باخته :


اعوذ بالله من نفسی
۲۰ آبان ۹۳ ، ۲۱:۳۸

به روایت غزل می گوید:

باسلام
نظرات سایر بزرگوران را نیز میخواندم...
و فکر کردم به "پیشنهاد"....به هدفی که انگار به انداز بُرد و سووی چشمانم هم در دلم روشنش نکردم... حتی امسال ...

دفترچه شعرها و سرودهای پایانی هیئت ها را ورق میزدم... فکر میکردم به رابطه ی "عاطفه و شور"با "شعور و بصیرت" چرا به نظر متناقض میآیند در نگاه ما؟
چرا در چشم بی بصیرت من جدایی دارند... شعر با عاطفه و برانگیزاننده ی هیئتی با ما "اهل سازش و تسلیم نیستیم حسین ع" خیلی فرق دارند...

چطور وقتی عاطفه و شور حسینی شعور آور است، من گره خوردم میان این سوال؟

پاسخ دل‌باخته :


سلام و نور
شعر و شعور و شور هر سه لازمه هیئت و حرکت حماسی حسینی است وقتی یکی از موارد نباشد، حرکت منحرف یا کند می شود.
۲۱ آبان ۹۳ ، ۲۰:۵۴

نیلوفرآبی می گوید:

یک پسربچه ی کوچکی بود، در مراسم این هیئت پرطرفدار محله ما. آخرای عزاداری، اونجا که به رسم معمول یک نفر از لیدرهای هیئت به عنوان بک گراند ، جناب مداح را همراهی کرد با حسین حسین به سبک دوپس دوپس... همین پسربچه ی از همه جا بیخبر خیلی جدی شروع کرد به رقصیدن!!!
آنقدر متعجب و دلخور از این وضعیت بودیم که فراموش شد ازش فیلم بگیریم ببریم تحویل جناب مداح بدهیم بلکه هم خجالتی چیزی...
فکرنکنید که تذکر ندادیم. باور کنید خیلی گفتیم.ولی گوش شان بدهکار نیست.

پاسخ دل‌باخته :


بله بعضی ها فکر می کنند این اتفاق ها ابتدا به ساکن و از روی غفلت است، حالی اینکه دأب و رویکردشان این است. حال وقتی تذکر می دهی خودت خراب می شوی بین دوستان و هم جبهه ای هایت! مگر من نشدم بخاطر یک انتقاد به هیئت الرضا چه ها که روا نکردند به من. 
۲۳ آبان ۹۳ ، ۱۷:۳۸

میری می گوید:

نگید تو رو خدا...

پاسخ دل‌باخته :


ای بابا...
یک سینه حرف موج زند در دهان ما...
۲۸ آبان ۹۳ ، ۱۳:۰۶

مدادمغزی می گوید:

حرفی برای گفتن ندارم....
می ترسم...
از اینکه همین عزاداری ها هم آبشخور دشمن شه....
خیلی می ترسم...
اما نمی دونم باید چیکار کنم
تو بگو باید چیکار کنیم؟
چه کاری از دستمون بر میاد؟

پاسخ دل‌باخته :


باید راه صحیح را رفت و بی واهمه ایراد را فریاد زد برای اصلاح
۲۸ آبان ۹۳ ، ۲۲:۵۵

مولای من می گوید:

متفکرشهید،مطهری عظیم الشان:« [ امام ]حسین(ع) می‌گوید من نهضت کردم برای امر به معروف، برای اینکه دین را زنده کنم، برای اینکه با مفاسد مبارزه کنم. نهضت من یک نهضت اصلاحی اسلامی است.

[ ولی ] ما آمدیم یک چیز دیگری گفتیم و[ آن را] تحریف کردیم!

ما گفتیم [ امام ] حسین [ علیه السلام ] یک شرکت بیمه تاسیس کرد، بیمه‌ی گناه. گفت شما را از نظر گناه بیمه کردم. در عوض چه می‌گیرم؟ شما برای من اشک بریزید، من در عوض گناهان شما را جبران می‌کنم، اما شما هرچه می‌خواهید باشید، ابن‌زیاد باشید، عمرسعد باشید!!!

ما می‌گوییم یک ابن‌زیاد در دنیا کم بود، یک عمرسعد در دنیا کم بود، یک سنان‌بن‌انس در دنیا کم بود، یک خولی در دنیا کم بود، امام حسین خواست خولی در دنیا زیاد شود، عمر سعد در دنیا زیاد شود، گفت أیها‌الناس هرچه می‌توانید بد باشید که من بیمه‌ی شما هستم!!!!!

خداصاحب این اندیشه های پاک رو رحمت کنه...

هیییییییییی روزگار!!!!!!!!!!!!!!!!!!

تریبون مجالس سیدالشهدادست کیاافتاده!!!!!

کجایی ای متفکرشهید،که باسخنان جانانه بنیان تحجر روسست کنی؟!!!!!!!!!!!!!

سیدمادرجواب اون کسی که گفت:اگه مااین طورهیئت نگیریم ونخونیم جووناجذب نمی شن!!!
چه زیبافرمود:

جذب به هروسیله؟؟؟عبورازخطوط قرمزشرع برای جذب؟؟؟آیااین جذبها درلحظات حساس فایده ای هم دارند؟؟؟!!!!!!!!!

خدارحمتت کنه ای مطهری حاصل عمرامام بت شکن...!!!

پاسخ دل‌باخته :


رحمت و رضوان خدا بر شهید مطهری، این بصیرت دهنده راه انقلاب حسینی ما
حق است این حرف ها. وقتی مبنای جذب برخی ها اینقدر سست و سخیف باشد که فردی با یک سبک خاص جذب شود، او قطعا با یک سبک خاص دیگر دفع خواهد شد. 

ارسال دل‌گویه ها:

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

- لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.
- از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.
- لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد، در غیر اینصورت می‌توانید از قسمت تماس با ما استفاده نمایید.

بلاگرهای بیان لطفا برای ارسال نظر و یا رأی‌دهی به مطالب روی گزینه «وارد شوید» در کادر پایین کلیک کنید تا مجبور نشوید نام و آدرستان را مجددا بصورت دستی وارد کنید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی