دل آباد :: رسانه اهل دل

دل آباد، رسانه بی دل هایی ست که در به در، در پی دلدار اند.
خانه | اخبار | پیامک | کتاب | جزوه | اپلیکیشن | فیلم | صوت | ختم قرآن | عکس | گوشه‌نما | آرشیو | پیوندها | وبلاگ‌ها | همدلی در دل‌آباد
درباره ما | تماس با ما


امروز
یکی دیگر از روزهای خوب خداست


صد رحمت به سرهنگ ها!


| ارسال در «دل‌نوشت»«دل‌نویس» توسط دل‌باخته .. ، در ساعت ۱۷:۵۳ روز چهارشنبه ۱۶ بهمن ۹۲ |


از حال و هوای این روزهای زمستانی کشور می دانید چه خبر؟ برف آمده تا کمر! اما رئیس جمهور حقوقدان ما هنوز برای جان مردم برف زده احساس خطر نکرده است. رئیس جمهور بیشتر هوای جان کری را دارد که یک وقت یک عده بی سواد تندرو و افراطی به جان توافقنامه ژنو سوء قصد نکنند! اما یکی نیست بگوید جناب روحانی! حالا وقت انتقاد از منتقدین ژنو نیست! جای اینکه توپ را به زمین منتقدین بیاندازید، فکری به حال صف های طولانی سبد کالا در این سرما کنید. حقوق ملت زیر دو متر برف مدفون شده است. رها کنید غرب را، دریابید شمال را. بیایید فکری به حال قطعی گاز مازندران و گیلان کنید، قبل از آنکه کمر مردم زیر بار برف بشکند! ای کاش حقوقدان ها یک صدم سرهنگ ها مدیریت بلد بودند! کاش مدیریت شما هم مثل سرهنگ ها پادگانی بود نه حقوقدانی! کاش شما هم سرهنگ بودید. حقوقدان بودن شما به درد منافع کشور دانشگاهی که در آن تحصیل کرده اید شاید بخورد، اما برای احقاق حق مردم ایران کارساز نبود. حالا سرهنگ های ارتش و سپاه به کمک مردم برف زده شمال رفته اند ولی شما با ژستی طلبکارانه و حقوقدانانه، منتقدین توافقنامه ژنو را یک مشت بی سواد و افراطی و تندرو می خوانید! همین شمایی که پیش از این دولت را نیازمند نقد دانسته بودید و نبود نقد در مسیر حرکتی دولت را نیل به دیکتاتوری قلمداد می کردید.

 

آقای روحانی! همانطور که «نباید دولت را در مذاکرات محدود کنیم» نباید منتقدین را دعوت به سکوت کنیم. انتقاد زهر نیست که از چشیدنش به خود می پیچید، انتقاد دوای درد است. همانطور که چاره کار دولت های گذشته بود. پیش از این درباره او که فکر می کردید با ماست، صدبار گفتیم که او با ما نیست اما گوشتان بدهکار نبود! و صد افسوس که اکنون در نگاه شما اوباما شخصی مؤدب و منطقی و باهوش است، اما منتقدین دولت تدبیر و امید بی سواد و افراطی و تندرو هستند. این نگاه شما اشاره به قول مضحک «رحماء علی الکفار اشداء علی بینهم!» دارد. براستی تأسف بار است حال و روز دولتی که دشمنان خود را در داخل کشور می جوید و برایشان خط و نشان می کشد اما به اخم دشمنان دیرینه ایران لبخند می زند. خنده دار است حال و هوای رئیس جمهوری که انگشت اتهام را به سوی داخلی ها نشانه رفته و با نهایت حسن ظن به سوی بیگانگان دست دوستی دراز کرده است. دولتی که مواظب است کسی هلوکاست را زیر سوال نبرد تا حیثیت صهیونیست ها خدشه دار نشود.

 

ماه هاست که زمستان است و هوا بس ناجوانمردانه سرد است. دیگر گذشت دوره ای که دانستن حق مردم بود، این روزها همه چیز دولت محرمانه شده است. از توافقات خفت بار ژنو گرفته تا مذاکرات در مونیخ با اغیار! کسی حق ندارد بگوید بالای چشم خوشبین دیپلماسی تان، اَبروی بی آبرویی ست؛ که مبادا به خاطر انتقاد از شما متهم به بی سوادی و افراط و تندروی شود. آقای روحانی! هرآنکه منتقد شماست لزوما واجد این صفات نیست. کاش بر اساس همان چهره رحمانی اسلام - که در روز تنفیذ از آن دم زدید - با منتقدین رفتار می کردید، نه اینکه در هر سخنرانی با نیش کنایه این و آن را متهم کنید. چرا منتقدین را افراطی نام گذاشته اید و آن ها را مخل وحدت کشور قلمداد می کنید. چرا منتقدینی که افراطی می خوانید را تنها به جرم انتقاد برهم زننده آشتی ملی قلمداد می کنید؟ کاش بیش از آنکه مخالفان و منتقدان خود را در هر سخنرانی از برچسب ها بی نصیب نگذارید، به فکر تحقق حماسه اقتصادی می افتادید! کاش بیش از آنکه به دنبال تقسیم ملت به اعتدالی ها و افراطی ها بودید به فکر حل مشکلات می بودید. شما اگر به دنبال آشتی ملی هستید، لحن صحبت هایتان با همه مردم - حتی آنها که منتقد شمایند - را باید نرم تر کنید. رئیس جمهوری که در بیش از نیمی از سخنرانی هایش ژست و لحن عصبانی دارد، صحبت از اسلام رحمانی توسط وی یک پارادوکس است.

 

آقای روحانی! کاش می دانستید که شما مسئول حقوق تمام ملت ایران هستید نه اینکه تنها آن 50.7 دهم درصدی که به شما رأی داده اند را داخل آدم حساب کنید. تدبیر مردمداری شما باید شامل تمام مردم ایران شود، نه اینکه هر که به شما رأی داده را معتدل بنامید و باقی را افراطی و تندرو و خشونت طلب! آقای حقوقدان، ما افراطی نیستم! ما را به جرم انتقاد، بی سواد و مغرض نخوانید! ما انقلابی هستیم، این مغرضین هستند که از حرف هایشان اغراض سوء دیگری دارد. انقلابی حرف هایش را صریح و صادقانه می گوید! همه ما در انقلابی گری مقلد امام خمینی هستیم. امام ما منادی وحدت کلمه بود. ما نیز در سی و پنجمین دهه فجر انقلاب آمده ایم که با آرمان های امام تجدید میثاق می کنیم. اما براستی امروز چه کسانی هستند که وحدت را برهم می زنند؟ چه کسانی اکنون به دنبال انتقام هستند؟ چه کسانی غرض ورز هستند؟ چه کسانی مردم را به دسته های اعتدالی و افراطی تقسیم می کنند؟ چه کسانی منتقدین را منزوی می کنند؟ چه کسانی آشتی ملی را بر هم می زنند؟ کسانی غیر از شما و دولت تدبیر و امیدتان آیا!؟

 

آقای روحانی! این همان بهار تبلیغاتی بود که در پشت زمستان انتخاب شما مانده بود؟ منتقدین شما هر روز به دادگاه احضار می شوند و روزنامه های منتقد یکی پس از دیگری توقیف می شوند. این همان دولتی بود که قرار بود از انتقاد منتقدین استقبال کند. اصلا یادتان هست؟ قول داده بودید عزت را به پاسپورت ایرانی برگردانید! حالا شخصی به نام «شرمن» که اتفاقا طرف مذاکره شماست، ریشه فریبکاری را در دی ان ای ایرانیان می داند! می بینید؟! عزت که به پاسپورت و شناسنامه ایرانی ها برنگشت هیچ، با سیاست های مذاکره محور شما صداقت ایرانیان زیر سوال رفت و با تدبیر سبد کالای شما کرامت هم از سر سفره شهروندی مردم رخت بربست. این بود آیا تدبیر و امید شما؟ این بود آیا اعتدالی که هر لحظه از آن دم می زدید؟ اعتدال خرمالوی کال و خوش رنگی بود که حالا بعد از یک دوره جلوه گری تازه یک ذره از طعم گس اش به کام مردم رسیده است. باشد تا دولت تدبیر، آب میوه خرمالوی کال اعتدال را هم بین مردم توزیع کنند. 

 

از چه رو همه تقصبر ها را به گردن دولت گذشته می اندازید؟ کدام دولت در آغاز کار، گلستانی سرسبز را از دولت قبلی تحویل گرفته که شما دومی اش باشید؟! امروز برخلاف اظهارات معاونان شما، بیش از آنکه این صف های طویل سبد کالا نشانه هشت سال بی تدبیری باشد، نشانه دگم بودن دولت شما در عدم قبول اشتباه است. و البته عدم عذر خواهی مسئولان بخاطر توهین طرح مذکور به کرامت انسانی مردم، چیزی جز وقیح بودن آنها را نمی رساند. آقای حقوقدان، کاش مدیران دولت شما اندازه یک صدم سرهنگ های پادگانی، مدیریت بحران بلد بودند! کاش شما خارج از فضای برکناری ها و انتصاباتتان در دولت، جای کلید تدبیر واقعا کلید بولدوزر داشتید تا بجای منتقدان، برف های مازندران را مثل سرهنگ های ارتش و سپاه می روبیدید. تا امروز روزی دردی از دردهای مردم استوار ایران را می کاهیدید. نه اینکه در این ایام برفی و پر رنج بهمن، هر روز برای مردم خواب ژنو یک و دو سه و چهار و پنج ببینید.

 

حال که انرژی هسته ای را حق مسلم ما نمی دانید، لطف کنید و دست کم «کرامت انسانی» را از ملت سلب نفرمایید. کاری که امروز از سوی شما و معاونین شما در دولت صادر می شوند، با تعاریفی که خود شما از اعتدال و تدبیر ارائه کردید هم نمی خواند، چه رسد به عدالت. بی تدبیری یعنی یک نیروی زحمت کش خدماتی که ماهیانه 500 هزار تومان حقوق می گیرد و سرجمع بیش از 600 هزار تومان قسط و قرض دارد هر ماه، به لطف تشخیص دولت تدبیر مشمول دریافت سبد کالا نشده است. اما در عوض جناب احمد مسجد جامعی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد و رئیس فعلی شورای شهر تهران مشمول دریافت شود. من حتم دارم این افتضاح خفت بار اگر از سوی احمدی نژاد رخ داده بود، حالا او را به مجلس می کشاندند و صدبار استیضاحش کرده بودند و دودمانش را به باد داده بودند. حالا بماند روزنامه هایی که امروز مجیز گوی اعتدال هستند چه بر سر عدالت احمدی نژاد می آوردند و چگونه در تیترهای صفحه اول روزنامه، او را گدا پرور می خواندند!

 

آقای روحانی! تدبیر شما زجر ملت را در دهه فجر فزون تر کرد و امید سبز مردم را غرق در مرداب زرد ناامیدی کرد. ملت سرافراز ایران پیام دردناک سبد کالای شما را در دهه شکوهمند فجر دریافت کرد. شما با اتخاذ این سیاست صدقه ای در سالروز عزت ملی ایران، مردم را در صف های طویل با یک سبد کالای بی کیفیت خارجی تحقیر کردید. و هیچ به سرانجام کار خود نیندیشیدید که فردا از آن سوی آب در بوق و کرنا کنند و بگویند حالا که بعد از مذاکرات ژنو مردم ایران با آمریکا آشتی کردند، سران حکومت برای حفظ وجهه انقلاب، با پول های ما، مردم را با یک کیسه برنج و دو عدد روغن و دو عدد مرغ و یک شانه تخم مرغ، به راهپیمایی 22 بهمن کشاندند! به قدر یک جو اگر مدیریت بلد بودید حالا سبد کالایتان گزک به دست دشمن بی شرمی همچون «شرمن» نمی داد. که امروز به لطف تدبیر شما، سبد کالا را یک صدقه آمریکایی به ملت گرسنه ایران معرفی کنند. گرچه آن پول های بلوکه شده توسط آمریکا حق ماست، اما ملت ما محتاج پول هایی نیستند که با دست کثیف آمریکایی ها شمرده شده است. 

نظرات  (۱۹)

۱۶ بهمن ۹۲ ، ۱۹:۲۸

حسین رضائی فرد می گوید:

ممنون سید بزرگوار. . . .

پاسخ دل‌باخته :


خدا بخیر کند این سالی که بهارش نکو نیست، حسین جان!
۱۶ بهمن ۹۲ ، ۲۰:۰۶

مصطفی گرجی می گوید:

سلام

اولین دهه ی فجری که در طول این 35 سال جز زجر چیز دیگری برای ما نداشت.......

آقای روحانی مچکریم که عزت داخلی و خارجی مان را با سبد کالاهای خارجی پایمال کردید.

پاسخ دل‌باخته :


سلام مصطفا
آخر این ایام پر غرور وقت این خیمه شب بازی ها بود؟!
بخوان اظهار نظرهای آمریکایی ها را..!
ای کاش این ها عمدی نباشد رفیق..
۱۶ بهمن ۹۲ ، ۲۱:۲۴

حسین رضائی فرد می گوید:

هیچ اعصابی واسم نمونده سید . . .واقعا عصبانیم . . .
فقط میتونم بگم چقد یک ادم میتونه رو داشته باشه ، واقعا سنگ پای . . . .

پاسخ دل‌باخته :


قدری شکیبایی داشته باشید. اتفاقات خوبی برای انقلابمان در راه است.
حضور و رفتار اینان دولتی انقلابی را بر سر کار خواهد آورد ان شاءلله
۱۷ بهمن ۹۲ ، ۰۱:۳۶

دوست می گوید:

سلام آقاسید
....

یک به یک وامیشنلسم جمله را
همچو گندم من زجو در آسیا
که ولایی کیست و بیگانه کیست
پیش من پیدا چو مار و ماهیست
پرده ها را گر پس زنی با وفاق
باطن اصلاحیان بینی نفاق
کو دری کو باز شد با آن کلید
هی به ملت میدهند وعد و وعید

پاسخ دل‌باخته :


سلام بر شما
بوی خوبی به مشام نمی رسد
۱۷ بهمن ۹۲ ، ۱۱:۳۰

گرفت یار می گوید:

شعار این روزها:

سبد کالا آوردیم،
هسته ای تونو بردیم!!!

وا مصیبتا...
خدا صبر دهد.

پاسخ دل‌باخته :


بخشی از مردم هم با ساده انگاری، 
چه جشن ها که نگرفتند در آن روزها...
۱۷ بهمن ۹۲ ، ۱۱:۵۹

فــ . الف می گوید:

شرمن:
«شما در اخبار دیدید که ایران اخیرا به طور قابل مشاهده‌ای غذا به مردم فقیر در جامعه داد که به نوعی نشان‌دهنده این است که کاهش هدفمند و محدود تحریم‌ها تاثیر مستقیم بر مردم این کشور داشته است، همانطور که روحانی قول داده بود که این پول صرف اهداف دیگر نشود.»

با این وجود یک وقت راهپیمایی 22 بهمن و شعارهایمان بر خلاف پاس کاری های آقای حقوقدان نباشد؟ هرچند به زعم ایشان باید نهضت سوادآموزی از نو ایجاد شود !! لابد قیمت باسواد شدن امروز هم حمایت بی چون و چرا از کلیدداری دولت است و فراموش کردن خون شهدای هسته ای.. پس کلا کلاس تعطیل !

پاسخ دل‌باخته :


کسی با تبلیغات و سیاه بازی در عزم انقلابی مردم ما نمی تواند اخلال و انحراف ایجاد کند.
ان شاءلله به لطف پروردگار راهپیمایی امسال پرشورتر از هر سالی برگزار خواهد شد.
۱۷ بهمن ۹۲ ، ۱۲:۱۱

منورالفکر می گوید:

فقط کاش
فقط بی بی سی نشین ها این وضع را نبینند که
آنکه سزاوار چشم برای دیدن است
ملت ایران است
کاش
ببیند ودر یاد نگاه دارد
که باز ............ به نان وآب ندهد
هرچند آن راهم باید با لگدمال شدن درصف ها بگیرد این روزها
هم خدایشان لگد مال شد
هم خرماهاشان!

واقعا آن فهم که باید از پس ژنوها نصیب مان میشد؛ شد؟!
همان که تنها دلخوشی مقتدا بود

پاسخ دل‌باخته :


افسوس که همه دیدند و بدجور تحقیرمان کردند!
۱۷ بهمن ۹۲ ، ۱۶:۲۴

سلام می گوید:

بعد از 33سال وریختن خون این همه شهید به پای اسلام و جمهوری اسلامی تازه داریم برمیگردیم به دوره ی اول انقلاب سال هایی 57-60کوپن و صف و...
ای کاش سرهنگ بودی تا زیر چکمه های رضاخانیت له میشدند مردم نه زیر سبد کالا و سوز سرما...
حقوقدان، تمام عزتمان درد میکند...

پاسخ دل‌باخته :


حقوق دانی یک بازی سیاسی ست.
۱۷ بهمن ۹۲ ، ۲۰:۳۵

سید مقدام حیدری می گوید:

سلام برادر.
خسته نباشید.
نمی دانم، ولی شاید کمی باید ملایمتر نوشت و نقد کرد.
البته چون رئیس جمهور است و احترامش واجب.

وگرنه صد البته که این رهی که دولت می رود به ترکستان است.
مطلبی با عنوان "اگر قانون پایستگی دشمنی ثابت شود..." نوشته ام.
قدم کلیکهایتان بر چشم.

پاسخ دل‌باخته :


سلام و رحمت خدا بر شما
سپاس از حسن توجه و تذکرتان
ان شاءلله در متن های بعدی لحظا خواهد شد.
۱۷ بهمن ۹۲ ، ۲۳:۱۳

فدایی سید علی می گوید:

سلام
همیشه از خوندن مطالبتون لذت می برم....
خدا لعنت کند کسانی را که چشم دیدن انقلابمان را ندارند....

پاسخ دل‌باخته :


سلام و سپاس
آن ها اگر قابل هدایت نیستند، نابود شوند ان شاءلله
۱۸ بهمن ۹۲ ، ۱۶:۵۱

گرا می گوید:

زمستان پوستین افزود، بر تن، کدخدایان را...

پاسخ دل‌باخته :


هوا بس ناجوانمردانه سنگ است...
۱۸ بهمن ۹۲ ، ۲۰:۲۱

reza bameshki می گوید:

"من دیپلمات نیستم. من انقلابی ام. حرف را صریح و صادقانه می گویم"

به حقارت کشیده شدن کرامت انسانی و حقوق طبیعی مردم به چه قیمتی؟؟!!
تدبیر و اعتدال شما را هم دیدیم!

پاسخ دل‌باخته :


به قیمت اعلام صلح طلب بودن به دشمنانی که تا بن دندان مسلحند!
۱۸ بهمن ۹۲ ، ۲۱:۲۹

پریا می گوید:

سلام ممنون از حضور و نظر ارزشمندتون.
22بهمن جبران میکنیم برای این آقا.....!

پاسخ دل‌باخته :


سلام و رحمة الله
ان شاءلله که همینطور خواهد بود.
۱۸ بهمن ۹۲ ، ۲۳:۲۷

خانم معلم می گوید:

سلام

میگم حالا با این وضع ، 22 بهمن بریم چی بگیم ؟ مرگ بر امریکا بگیم ، نگیم ؟ !!! بد میشه ، نمیشه ؟!! ... بگیم انرژی هسته ای حق مسلم ماست ؟یا نگیم ؟!!! ... عجب بساطی درست کردن برامون . خب سوادمون بیشتر از مرگ بر آمریکا و انرژی هسته ای حق مسلم ماست ، نمی کشه ، معلممون بهمون همینا رو یاد داده و اینا رو خوب بلدیم ...


وقتی به این فکر میکنم که ایشون فرمودن دنبال برد - برد هستیم و " ما دنبال آشتی نمی‌خواهیم برویم. می‌خواهیم رو در روی هم بایستیم." نمیتونم این جملات رو کنار هم قرار بدم و ازشون معنی واحدی رو بگیرم میمونم من بیسوادم یا کسی که اینا رو گفته ؟


خدا بخیر کنه تازه شش ماه رفته هنوز سه سال و نیم دیگه برای دور اول مونده !!!!



پاسخ دل‌باخته :


سلام بر شما
به کوری چشم بعضی ها امسال پرشورتر از هر سال دیگر به راهپیمایی خواهیم رفت و فریادمان را رساتر به گوش دشمنان خارجی و ایادی داخلی خواهیم رساند.
روزشمار پایان این دولت شروع شده است.
دیری نخواهد بود که طومار این دولت در همین دوره اول بسته خواهد شد به اذن خدا.
۱۹ بهمن ۹۲ ، ۲۲:۰۸

تاوان می گوید:

از لاله خــون گرفتند
دوباره جــون گرفتند
سبـزه و باغ دادند؛
یه لقمه نون گرفتند

از کوزه همان برون تراود که در اوست....

پاسخ دل‌باخته :


و شکستند سبو را
و بریدند گلو را
۲۲ بهمن ۹۲ ، ۱۹:۳۴

حق ... می گوید:

هیـــــــــس
بیسواد ها فریاد نمی زنند

دوباره نقد نقد نکنید که اینبار چیزی بدتر از بی سواد نصیبتان می شود....

پاسخ دل‌باخته :


یادم هست روز اول مهر امسال رئیس جمهور معتدل مان به مدرسه ای رفتند و در صحبت های گهربارشان گفتند:
«چه اشکالی دارد که دانش آموز رئیس جمهور را نقد کند!» راستی شما هم یادتان هست؟
احتمالا ایشان منحصرا نقد را تنها از سوی دانش آموزان مجاز می دانند.
مراتب بالاتر تحصیلات اما شامل بی سوادی می شود

۲۳ بهمن ۹۲ ، ۰۹:۱۱

حق ... می گوید:

خب وقتی جامعه دانشگاهی می شود کم سواد دانش آموز هم بی سواد است :d

پاسخ دل‌باخته :


و چاقو دسته اش را برید!
۲۵ بهمن ۹۲ ، ۲۳:۵۶

تسبیح می گوید:

سلام علیکم.
متاسفم برای کسی که خود را رئیس جمهور همه ملت ایران می داند ولی ....

پاسخ دل‌باخته :


علیکم السلام
آنچه از رفتار و گفتار ایشان و معاونانشان برمی آید این است که این دولت دولت آنهاست که موافقشان باشد.
۰۸ اسفند ۹۲ ، ۲۳:۵۷

خوشی ها می گوید:

چون دار و ندار هسته ای را دادند
جایش سبدی به ما ز کالا دادند
آن “حق مسلم” که به جایی نرسید
این “حق سکوت” است که حالا دادند!!!!

پاسخ دل‌باخته :


با این تدبیر تا چند وقت دیگر 
نه چرخ کارخانه ها می چرخد نه سانتریفیوژها!

ارسال دل‌گویه ها:

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

- لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.
- از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.
- لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد، در غیر اینصورت می‌توانید از قسمت تماس با ما استفاده نمایید.

بلاگرهای بیان لطفا برای ارسال نظر و یا رأی‌دهی به مطالب روی گزینه «وارد شوید» در کادر پایین کلیک کنید تا مجبور نشوید نام و آدرستان را مجددا بصورت دستی وارد کنید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی