دل آباد :: رسانه اهل دل

دل آباد، رسانه بی دل هایی ست که در به در، در پی دلدار اند.
خانه | اخبار | پیامک | کتاب | جزوه | اپلیکیشن | فیلم | صوت | ختم قرآن | عکس | گوشه‌نما | آرشیو | پیوندها | وبلاگ‌ها | همدلی در دل‌آباد
درباره ما | تماس با ما


امروز
یکی دیگر از روزهای خوب خداست


«آی فیلم» چه نوع سبک زندگی را ترویج می دهد؟


| ارسال در «دل‌نویس» توسط ، در ساعت ۱۶:۰۲ روز جمعه ۲۵ اسفند ۹۱ |


به گزارش «سرویس خبر» پایگاه دل آباد به نقل از 598، در راستای توسعه کمی و گسترش رقمی شبکه‌های تلویزیون،‌«شبکه آی فیلم» برای پوشش کشورهای عرب زبان منطقه درنظرگرفته شده است؛ شبکه‌ای که ظرفیت و پتانسیل بالایی برای کار دارد و به قول خودش در این مدت میان مخاطبان عرب زبان جای خوبی باز کرده است. اما آیا این شبکه تنها برای آن است تا مقابل شبکه‌های ام.بی.سی فارسی وامثالهم بایستد؟

اگر این طور است پس چرا دراین مدت به پخش سریال‌ها و فیلم‌‌های سینمایی بسنده شده کرده‌؟«آی فیلم» با توجه به گفته‌های مسوولان صداوسیما پتانسیل‌های خوبی دارد اما چرا از آن‌ها استفاده مطلوب نمی‌شود و این‌‌ گونه به‌ راحتی فرصت‌ها هرز می‌روند؟ متاسفانه این روزها «آی فیلم» مانند گنجی می‌ماند که به کودکستان تبدیل شده است؛ ‌یعنی بیشتر جولانگاه عرضه‌اندام بازیگران سینما وتلویزیون ایران و نمایش زندگی خصوصی و عمومی آن‌هاست در صورتی‌ که اولا مخاطب عرب زبان چه لزومی دارد تا از سلایق و علایق شخصی یک بازیگرایرانی که الگوی ناقص فرهنگی است مطلع شود ثانیا اگرهم چنین برنامه‌هایی تولید می‌گردد باید در سایر شبکه‌های داخلی یا فرضا شبکه«تماشا» پخش شود نه شبکه‌ای برون مرزی. 

 


متاسفانه هرچه نگاه می‌کنیم درمی‌یابیم که شبکه«آی فیلم» ارایه کننده سبک زندگی اسلامی برای کشورهای عرب زبان نیست ونتوانسته این رسالت را به‌خوبی دنبال کند حتی دراین شبکه پشت صحنه فیلم‌ها و سریال‌هایی که نشان داده می‌شد بازیگران ایرانی چندان تقیدی به رعایت اصول اسلامی ندارند،‌ چگونه می‌خواهیم ازظرفیت‌های این رسانه‌ بهره ببریم؟ 

خانم مجری که گاه گاهی برای خواندن پیامک‌های مخاطبان ظاهر می‌شود بیشتر مانکنی است که شوی لباس برای مخاطبان ایرانی وعرب به‌راه انداخته است؛‌ لباس‌هایی که او می‌پوشد غیرمتعارف هستند درست است. باید ذائقه مخاطبان مختلف را درنظرگرفت ولی قرارهم نیست تا خود را این قدرپایین بکشیم تا شاید مخاطبی از داخل یا خارج ما را بپذیرد. درصورتی‌ که ما تنها یک کشور اسلامی حقیقی در دنیا هستیم که می‌توانیم سبک زندگی اسلامی  را از طریق همین شبکه  برای مخاطبان ارایه دهیم تا آن‌ها خود را همتراز ما بالا بکشند اما با همه این احوال از این ظرفیت‌ها استفاده بهینه نمی‌کنیم. بعضی وقت‌ها نمایش‌های وله مانند این شبکه به قدری نازل و سطحی هستند که گویی شعورمخاطب را نشانه گرفته‌اند بیشتر برای شبکه کودک نوجوان مناسب‌اند تا یک شبکه‌ای که پوشش برون مرزی دارد. از«آی فیلم» انتظاری بیشتر از شبکه‌های داخلی می‌رود جای چنین برنامه‌های دسته چندم و ساده‌انگارانه درآن اصلا جایز نیست.

 

 

 

 

مدیران صدا وسیما باید در نظر داشته باشند که کشورهای منطقه به‌خصوص عرب زبان نگاه و تصوری دیگری نسبت به ما دارند آن‌هم دربحبوبه بیداری اسلامی، مسلما تنها با شبکه‌های خبری مثل العالم،‌ کوثر،‌ سحر، پرس.تی.وی و... نمی‌توان اکتفا کرد و یا این‌که روزنامه‌ها به بیداری اسلامی بپردازند. 

بیداری اسلامی شعارنیست، بلکه مساله‌ای جدی ومهم است که بارها ازسوی ولی امرمسلمین نسبت به آن تاکید شده است؛‌ بنابراین باید تفهیم وگسترش بیداری اسلامی با روش‌‌های دیگری کارکرد تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد و چه چیزی بهتراست یک شبکه ببرون مرزی؛ درشرایطی که خانواده‌های مذهبی شیعه وسنی درمنطقه وکشورهای اسلامی درتیررس تهاجم فرهنگی رسانه‌های غرب به‌خصوص هالیوود هستند وعملا هیچ وسیله‌ای ندارند تا نوجوانان وجوانان خود را به‌صورت مشروع و اسلامی سرگرم کنند آیا این‌جا رسالت شبکه «آی فیلم» خطیرتر وحساس‌تر نمی‌شود؟

 

 

 

 

 لذا باید به‌جای این‌که بیشتر وقت شبکه را برای جولان دادن به زندگی چند بازیگرایرانی اختصاص بدهند،‌ به بومی‌سازی واسلامی‌سازی فیلم‌های هالیوودی بپردازند؛ یعنی فیلم‌های سینمایی و سریال‌های مطرح هالیوودی را که صحنه‌های خشن،‌ سکس و نامطلوب اخلاقی دارند وبا هنرمندی تمام توسط گروه دوبله، تدوین وجلوه‌های ویژه روان و سالم می‌شوند آن‌گاه به خانه‌های ما می‌آیند حالا همان فیلم‌ها را با زیرنویس عربی درشبکه «آی فیلم» برای خانواده‌های مسلمان کشورهای عربی پخش کنیم تا آن‌ها هم بتوانند فیلم‌های خوب هالیوودی را تطهیرشده و سالم ببینند آیا این درجذب مخاطبان موثرنیست؟!شبکه«آی فیلم» می‌تواند پتانسیل خوب ومناسبی باشد تا سبک زندگی اسلامی و دغدغه‌های رهبر انقلاب دراین عرصه مهم را گسترش و تسری بدهد و همچنین از حریم آن حفاظت کند.

و خوشا روزی که مدیرانی که برای شبکه‌های برون مرزی درنظرگرفته می‌شوند حقیقتا نگاه‌شان را فراملی کنند و بدانند رسالت آن‌ها تنها رفع تکلیف وگرفتن پست مدیریتی برای هدایت یک شبکه نیست، بلکه ارایه و گسترش سبک زندگی اسلامی ازیک کشوری با حکومت اسلامی برای کشورهای دیگر است و کمی هدفمند تربه خانه و خانواده اسلامی نگاه کنند.

 

 

 

نظرات تأیید شده: (۰)                                   واکنش‌ها : موافقین ۱ مخالفین ۰

اخبار

ifilm

سبک زندگی

خبر

صدا و سیما

دل آباد

598

رسانه ملی

نظرات  (۰)

ارسال دل‌گویه ها:

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

- لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.
- از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.
- لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد، در غیر اینصورت می‌توانید از قسمت تماس با ما استفاده نمایید.

بلاگرهای بیان لطفا برای ارسال نظر و یا رأی‌دهی به مطالب روی گزینه «وارد شوید» در کادر پایین کلیک کنید تا مجبور نشوید نام و آدرستان را مجددا بصورت دستی وارد کنید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی