دل آباد :: رسانه اهل دل

دل آباد، رسانه بی دل هایی ست که در به در، در پی دلدار اند.
خانه | اخبار | پیامک | کتاب | جزوه | اپلیکیشن | فیلم | صوت | ختم قرآن | عکس | گوشه‌نما | آرشیو | پیوندها | وبلاگ‌ها | همدلی در دل‌آباد
درباره ما | تماس با ما


امروز
یکی دیگر از روزهای خوب خداست


لطیفه‌های مسموم برای حمله به دین


| ارسال در «دل‌نویس» توسط ، در ساعت ۱۵:۴۲ روز جمعه ۲۵ اسفند ۹۱ |


به گزارش «سرویس خبر» پایگاه دل آباد به نقل از صابرنیوز، امام خامنه ای در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری، 2/7/1388 فرمودند: «در جنگ روانى و آنچه که امروز به او جنگ نرم گفته میشود در دنیا، دشمن به سراغ سنگرهاى معنوى مى‌‌آید که آنها را منهدم کند؛ به سراغ ایمانها، معرفتها، عزمها، پایه‌‌ها و ارکان اساسى یک نظام و یک کشور؛ دشمن به سراغ اینها مى‌‌آید که اینها را منهدم بکند».

در سالهای اخیر و با افزایش قدرت جبهه مقاومت به رهبری ایران (دارای ایدئولوژی اسلامی – شیعی) و افول قدرت جبهه استکبار به رهبری شبکه صهیونیسم جهانی (دارای ایدئولوژی کفرآلود لیبرال با بن مایه انسان محوری)، جبهه استکبار به خوبی دریافته است که مهمترین شاخص قدرت جبهه مقاومت در اتکای نیروهای آن به خدا و ایمان خدشه ناپذیر آنان به عنایات الهی و مقدسات اسلامی است. از این رو و برای تضعیف این نقطه قوت، به شدت در پی تقدس زدایی از اسلام و مقدسات شیعی به منظور ایجاد رخنه در دیوار نفوذناپذیر ایمان در بین اسلام باوران و مقابله با ایجاد هرگونه تمایل در بین سایر جوامع برای پیوستن به جبهه مقاومت است، لذا ابزار تقدس زدایی را با سرمایه گذاری های کلان به کار گرفته است.

 
تقدس زدایی پروژه ای است که سابقه ای به عمر تاریخ دارد. تمسخر کشتی سازی حضرت نوح علیه السلام توسط کفار زمان آن بزرگوار را می توان به عنوان اولین نمونه های تاریخی از تلاش جبهه کفر و پیروان شیطان به منظور تقدس زدایی از فرستادگان خدا دانست. پروژه تقدس زدایی تلاش دارد با محو هرگونه احساس روحانی و خشوع فرد در مقابل مفهوم یا شخصیتی مقدس، به تقویت تفکرات مادی و نفی ارزشها و درجات معنوی و الهی در باورهای شخص یا جامعه هدف بیانجامد.
 
این پروژه در سطوح مختلف و با استفاده از ابزار متنوع ارتباطی در جامعه هدف اجرا می شود. به صورت کلی می توان تقدس زدایی را در دو سطح ملایم و خشن درجه بندی کرد. در سطح ملایم که مخاطب اصلی آن اقشار متدین و مذهبی هستند، تلاش می شود تقدس زدایی با استفاده از روش های نه چندان تند و با بهانه ی طنز و انتقاد عملیاتی شود. از آنجایی که محصولات طنز به شدت مورد استقبال آحاد جامعه قرار میگیرد و حساسیت برانگیز نیست و با استفاده از ابزار ارتباطی کنونی به سرعت قابل انتشار است، به شدت توسط دستگاههای اطلاعاتی بیگانه و ضددین مورد بهره برداری قرار می گیرد. اما در سطح خشن که مخاطب اصلی آن جامعه غیر مسلمان است، هدف ایجاد اسلام هراسی و مقابله با جذب نیروهای تازه به جبهه اسلام است. در سطح خشن به دلیل اهانتهای آشکار، تهمت زنی و افتراهای سنگین، جامعه متدین به شدت به واکنش وادار می شود و از این رو مخاطبی در بین نیروهای متدین و مذهبی ندارد. از این رو، ابزار اصلی دشمن برای نفوذ در جامعه اسلامی، استفاده از سطح ملایم تقدس زدایی است.
 
شاید بتوان انتشار کتاب سلمان رشدی مرتد را اولین تلاش در سطح خشن تقدس زدایی دانست که در سالهای اخیر و با انتشار فیلم هایی همچون فتنه، سنگسار ثریا، معصومیت مسلمانان و ... و نیز با راه اندازی قرآن سوزی و گروههای اهانت به ائمه و مقدسات اسلامی در شبکه های اجتماعی شدت گرفته است. اما در سطح ملایم تقدس زدایی این کار با استفاده از به اصطلاح هنرمندان، سینماگران و نویسندگان متعهد به ایدئولوژی کفرآلود در داخل کشور استارت خورد و در خواب غفلت مسئولین و مردم متدین همچون موریانه ای به جان ایمان متدینین افتاد. این پروژه با مستمسک قراردادن مفاهیمی همچون طنز، هنر، کاریکاتور و لطیفه چنین القا کرد که ظرف طنز و انتقاد می تواند هر مظروفی را در درون خود بپذیرد. طرح مباحثی همچون جواز انتقاد از خدا هرچند پس از اعلام توسط سیاستمداران وابسته به جناحی خاص با عکس العمل شدید جبهه متدینین مواجه شد اما در نهایت و با بکارگیری آن در قالب محصولات هنری، بدون مقاومتی خاص در جامعه رواج پیدا کرد.
 
متأسفانه خواب غفلت مسئولین چنان عمیق شد که پس از تقدس زدایی از مفاهیم مقدس و مقابله با دستورات دین در سینما، در سریالهای صدا وسیما نیز مفاهیم مقدس و ممدوحی همچون حیا، غیرت، تلاش برای کسب روزی حلال و ... به سخره گرفته شد و این فتح بابی بر بی تفاوتی مردم نسبت به تمسخر مقدسات دینی گشت. متأسفانه اینگونه شد که لطیفه به عنوان روش و پیامک به عنوان ابزار انتشار ویروس تقدس زدایی در بین آحاد جامعه توسط دشمن بکار گرفته شد و با عادی سازی های صورت گرفته در سینما و تلویزیون مورد پذیرش جامعه قرار گرفت. و اینگونه شد که مواد اولیه لطیفه از حکمت های پند آموز و تقبیح ضدارزش ها به تمسخر مقدسات دینی تبدیل شد.
 
متأسفانه در روزهای اخیر و در راستای انتشار ویروس تقدس زدایی در جامعه، شاهد آنیم که اقدامات مسئله دار و اشتباه رئیس جمهور در مراسم تشییع هوگو چاوز و نامه تسلیت وی، دست مایه ی تمسخر مقدسات و تقدس زدایی از مفاهیم و شخصیتهای برجسته اسلامی شده است. همانگونه که قبلا بدان اشاره شد، با توجه به اینکه دشمن توانایی تمسخر مفاهیم ارزشی به صورت مستقیم و استفاده از ابزار تقدس نمایی خشن در بین جامعه متدین را ندارد، با تغییر اسامی و با شیبی ملایم و استفاده از مفاهیم قلب شده ی طنز به انتشار لطیفه های طنز با مضامین ضد دین می پردازد؛ بنابراین شایسته است که مسئولین با دقت بیشتر در اعمال و رفتار خود به تولید سوژه برای دشمنان نپردازند. و مردم نیز با افزایش هوشیاری و بصیرت و دقت در مضامین پیامکهای دریافتی و با توجه به اثرات مخرب این پیامکها بر ضمیرناخودآگاه آنان علی الخصوص جوانان، به ابزار انتشار این ویروس جنگ نرم که در اتاقهای فکر جنگ نرم دشمن تولید شده است، تبدیل نشوند. از مسئولین محترم نیز انتظار می رود با شناسایی سرمنشا ساخت و انتشار این ویروسها به معرفی چهره اصلی آنان به مردم و دستگیری و تحویل آنان به مقامات قضایی مبادرت ورزند.

 

نظرات تأیید شده: (۰)                                   واکنش‌ها : موافقین ۰ مخالفین ۰

مجلس خبرگان

صابرنیوز

بیانات رهبر

حضرت ماه

خبر

امام خامنه ای

دل آباد

نظرات  (۰)

ارسال دل‌گویه ها:

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

- لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.
- از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.
- لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد، در غیر اینصورت می‌توانید از قسمت تماس با ما استفاده نمایید.

بلاگرهای بیان لطفا برای ارسال نظر و یا رأی‌دهی به مطالب روی گزینه «وارد شوید» در کادر پایین کلیک کنید تا مجبور نشوید نام و آدرستان را مجددا بصورت دستی وارد کنید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی