دل آباد :: رسانه اهل دل

دل آباد، رسانه بی دل هایی ست که در به در، در پی دلدار اند.
خانه | اخبار | پیامک | کتاب | جزوه | اپلیکیشن | فیلم | صوت | ختم قرآن | عکس | گوشه‌نما | آرشیو | پیوندها | وبلاگ‌ها | همدلی در دل‌آباد
درباره ما | تماس با ما


امروز
یکی دیگر از روزهای خوب خداست


ماجرای بداخلاقی‌های انتقام جویانه


| ارسال در «دل‌نویس» توسط ، در ساعت ۰۲:۲۷ روز دوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۹۲ |


دل آباد به نقل از رجا نیوز - دکتر کامران باقری لنکرانی، کاندیدای جبهه پایداری که روز اول اردیبهشت ماه سال جاری در جریان همایشی در تهران به مردم معرفی شده بود، روزگذشته 30 ام اردیبهشت ماه به نفع سعید جلیلی کنار رفت.

فارغ از اینکه نگارنده مواضع و رویکردهای آقایان لنکرانی، جلیلی و یا هرکاندیدای دیگر انتخابات را به چه میزان قبول دارد یا ندارد، بیانیه انصراف دکتر لنکرانی وهمچنین مجموعه یکماهه فعالیت مستمر انتخاباتی وی حاوی نکات مهمی است که سعی می‌شود به اجمال بیان شود:
 
اول اینکه کنار رفتن باقری لنکرانی به نفع هر کاندیدای دیگر به علت عمل به وعده‌ی ماندن یک پرچمدار گفتمان انقلابی در انتخابات و خارج کردن اکثریت قابل توجه سبد رای به اصطلاح حزب اللهی از تردید دوگانه لنکرانی-جلیلی از اهمیت بالایی برخوردار است.
 
توضیح آنکه دکتر لنکرانی می‌توانست به دهها دلیل به نفع سعید جلیلی کناره گیری نکند، وی می‌توانست حمایت یک تشکل سیاسی فعال در انتخابات که در راس آن عالمی همچون علامه مصباح قرار دارد را دلیل روشنی بر این مساله بداند و البته به دلیل اینکه بعد از تلاش‌های مستمر برای به صحنه آوردن دکتر جلیلی کاندیداتوری خود را اعلام کرده بود این دلیل برای افکار عمومی مسموع بود.
 
دوم اینکه لنکرانی از معدود کاندیداهایی بود که اعلام کاندیداتوری اش هم با حضور چهره‌های برجسته همراه بود و هم اینکه رسانه‌های حامی جبهه پایداری روزانه از چهره‌های مختلفی در حمایت از وی مطالبی کار می‌کردند، این مساله بازهم نشان می‌دهد لنکرانی برای کنار رفتنبه نفع جلیلی کار کوچکی نکرد.
 
سوم این است که: لنکرانی وجبهه پایداری برنامه ای مفصل (فارغ از میزان کیفیت برنامه) برای دولت یازدهم تدارک دیده بودند، کاری که بسیاری از کاندیداهای مطرح دیگر همچنان نکرده‌اند.
 
چهارم اینکه در نظرسنجی‌های انتخاباتی اخیر دکتر لنکرانی از دکتر جلیلی جلوتربود، هرچند در میزان دقیق اعداد در نظر سنجی‌ها تردید وجود دارد ولی مساله نسبت رای ، مساله مهمی است.
 
پنجم اینکه نگارنده علاقه زیادی دارد که به بررسی مواضع کامران لنکرانی در بازه زمانی کاندیداتوری اشاره کنم،باید به دور از هر حب وبغض سیاسی اعلام کرد لنکرانی علی رغم تمام کج سلیقگی‌های رسانه ای در ایران اگر از لفظ بی اشتباه استفاده نکنیم، کم زاویه‌ترین اظهارات انتخاباتی با مواضع روشن وصریح رهبر انقلاب و نظام اسلامی را دارا بود.

متاسفانه بسیاری از کاندیداهای انتخاباتی که مواضع سابقشان خوب بوده است به محض ورود به عرصه انتخابات به اصطلاح بند را آب می‌دهند و مواضع عجیب و غریبی می‌گیرند، در هفته‌های اخیر شاهد بودیم برخی کاندیداهای جریان اصولگرا که دهها سایت و روزنامه در خدمت تبلیغات انتخاباتی دارد حتی به مواضع اصولی نظام در سیاست خارجی هم رسید. 
 
یکی از تاسف برانگیزترین پدیده‌های انتخاباتی 92 رد و تضعیف مواضع اصولی نظام در گیر و دار مباحث انتخاباتی است؛ زیاد هستند کاندیداهایی که به صراحت و کنایه واضح‌ترین مواضع اصولی را به خیال جمع کردن چند رای بیشتر زیر سوال می‌برند جالب این جاست که پژ و ژست این افراد دفاع از شعار‌ها و گفتمان انقلاب است ولی در عمل تیشه به ریشه آن می‌زنند.
 
زیر سوال رفتن پیشرفت‌ها و دست آوردهای نظام به بهانه تبلیغ انتخاباتی و خراب کردن موقعیت حریف نقل محافل سیاسی است اما دکتر لنکرانی به واقع از این حربه کثیف دوری کرد و این مساله برای بدنه دلسوز کشور و انقلاب اتفاق خرسندی بود.
 
جالبترین نکته‌ای که در طول تبلیغات یکماهه لنکرانی واضح بود این است که حتی رسانه‌های مخالف وی حتی یکبار هم نتوانستند اظهار نظری خلاف مشی ادعایی وی و گروه متبوعش پیدا کنند تا جایی که برخی رسانه‌ها تنها راه تضعیف موقعیت لنکرانی را بایکوت وی می‌دانستند.
 
لنکرانی بیشترین سخنرانی هایش را در دانشگاه‌ها و مساجد انجام داد و برخلاف خیلی از کاندیداها که به علت خلوت بودن محل سخنرانی از انتشار عکس‌های مراسم خودداری می‌کنند با استقبال مخاطبین مواجه می‌شد، این مساله به معنای این نیست که تمام حاضرین در سخنرانی لنکرانی حامی وی بوده‌اند بلکه اهمیت مواضع و سعه صدر وی باعث شده بود کمتر سالنی در دانشگاه‌ها گنجایش مخاطبین را داشته باشد.
 
کناره گیری لنکرانی نیز با قهر و کنایه و سرسختی نبود، بلکه در بیانیه انصراف مانند کسی که اصلا در معرض کرسی ریاست جمهوری نبوده سخن از دفاع از انقلاب می‌زند و بر حمایت امیدوارانه از دکتر جلیلی تاکید می‌کند: «موسم کنونی ، موسم لجاجت ، تصمیم گیری‌های فردی ، بی توجهی به مصالح کشور و بی اعتنایی به وظیفه همگانی در دفاع از این نظام مقدس نیست ، ولو این اهمال‌ها به خیال عمل به تکلیف و با پوشش ادای دین به وطن باشد.»
 
نکته پایانی اینکه متاسفانه قلم‌هایی که تا دیروز برای «وحدت» و «ازخود گذشتگی» سینه چاک می‌دادند، به فاصله ساعتی پس از انصراف دکتر لنکرانی زبان به طعنه و کنایه بازکردند، این واکنش‎‌ها تردید درستی تصمیم عزت مدارانه کاندیدای محجوب انتخابات را به یقین تبدیل می‌کند.

نظرات  (۰)

ارسال دل‌گویه ها:

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

- لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.
- از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.
- لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد، در غیر اینصورت می‌توانید از قسمت تماس با ما استفاده نمایید.

بلاگرهای بیان لطفا برای ارسال نظر و یا رأی‌دهی به مطالب روی گزینه «وارد شوید» در کادر پایین کلیک کنید تا مجبور نشوید نام و آدرستان را مجددا بصورت دستی وارد کنید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی